VFR gekocht!

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
Ja hoor, ik heb haar gevonden! Een prachtige VFR uit 1995 :] Na een proefritje op een Gixxer vorige week dacht ik dat ik zo'n muts was die eerst moest wennen aan zo'n nieuwe type motor, want die Gixxer liet ik maar liefst vier keer afslaan tijdens de proefrit :X en ik dacht dat ie kapot was ofzo, want ik kreeg de zenuwen van die hoge toeren en dacht steeds dat ik in de verkeerde versnelling zat. Nou ja, laten we het er maar op houden dat ik gewoon niet op zo'n ding kan rijden. Jammer, want ik vind ze erg mooi. Ik had dus al besloten dat het weer een VFR zou worden en het liefst een van het nieuwere type, maar dan moet ik er natuurlijk wél op kunnen rijden he :o Gisteren naar Berkel en Rodenrijs geweest en daar de motor bekeken en een proefrit gemaakt. Al meteen tijdens het wegrijden voelde het heel vertrouwd aan en nog voor het einde van de straat wist ik al dat dit hem was *D Toch heb ik even een flinke proefrit gemaakt met de eigenaar in de auto voor me uit. Erg prettig, want ik heb nogal de neiging overal te verdwalen :+ Volgende week (woensdag of vrijdag) ga ik haar ophalen en dan post ik nog wel een nieuwe foto, want deze is een beetje licht en lijkt de motor oranjerood, maar in werkelijkheid is ze lekker VFR rood :)
[me]Lady-M is zo blij! :]
[/me]

130404
 
O, ik had al zo'n vermoeden. :) Ik had al bijna de kinderen de schuld gegeven dat ze weer met de computer hadden lopen klooien })
 
Ik rijd de zelfde kleur/bouwjaar/type bike, zeer goede keuze. Rijd zeer lekker.
Zou wel meer vermogen willen, maar omdat ie zo lekker rijd houd ik hem toch maar. :]
 
Ik ben benieuwd naar de foto's! Inderdaad is die VFR een hele andere fiets, ik ken je gevoel precies, toen ik na een tijd op een VFR een FZR ging kopen.. heeeel ander gedrag.

Maarruh, gefeliciteerd, enne, vertel ons je bevindingen als je 'm hebt! Verschillen met die oude enzo.. I'm curious.
 
Ik ben benieuwd naar de foto's! Inderdaad is die VFR een hele andere fiets, ik ken je gevoel precies, toen ik na een tijd op een VFR een FZR ging kopen.. heeeel ander gedrag.

Maarruh, gefeliciteerd, enne, vertel ons je bevindingen als je 'm hebt! Verschillen met die oude enzo.. I'm curious.

Dankjewel! Het eerste wat me opviel was het verschil in gewicht tussen deze en mijn vorige (uit 1986) wat hem voor het gevoel (maar misschien is het ook wel echt zo) wendbaarder maakt. Verder is er ook wel een verschil in vermogen, want ik draaide een paar keer flink het gas open en toen moest ik me echt vasthouden }) Alles is ook veel soepeler, zoals het schakelen, koppelen en remmen. Vooral de remmen zijn een stuk beter, maar mijn vorige motor was aan nieuwe (stalen) remleidingen toe, dus dat verschil zal niet met elk vorig model zo duidelijk merkbaar zijn. Op de Suzuki had ik al heel snel de bekende slapende rechterhand en op deze totaal geen last gehad. Wat ik ook wel prettig vind is het ingebouwde klokje en het lampje dat brandt als je je zijstandaard uit hebt staan.
Ben jij inmiddels gewend aan je FZR? Of zou je toch niet liever weer een VFR rijden?
 
Heyhey, gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Binnenkort dus voor jou ook weer lekker :] :] :]
Tip: houd je bandenspanning in de gaten. Toen ik namelijk gisteren die van je oude controleerde, zat die voor en achter op ongeveer 65% van wat het moest zijn. Bandjes opgepompt, en het voelde direct véééél beter.
Binnenkort wordt ze trouwens verwend met een nieuw achterbandje, en dan komt het beurtje ook snel.
 
Hej Lady, stuur 'm ff via mail naar mij, dan hang ik hem hier wel in het forum. uploaden kan niet, maar als je hem al op het web hebt staan kan het wel.

Mail teunl apestaart xs4all punt nl

:)
 
Heyhey, gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Binnenkort dus voor jou ook weer lekker :] :] :]
Tip: houd je bandenspanning in de gaten. Toen ik namelijk gisteren die van je oude controleerde, zat die voor en achter op ongeveer 65% van wat het moest zijn. Bandjes opgepompt, en het voelde direct véééél beter.
Binnenkort wordt ze trouwens verwend met een nieuw achterbandje, en dan komt het beurtje ook snel.


Weet je dat ze dat bij Madracing hebben gedaan? Ze hebben daar toen ik de voorband heb laten vervangen een hele dot lucht eruit laten lopen, want de banden waren volgens hen veel te hard. :? Ik houd de bandenspanning altijd haarscherp in de gaten, maar als een motorzaak me iets vertelt, geloof ik het meteen :o
Heb je al een beetje gereden of wacht je tot na het beurtje?
 
Heb je een geweldig stuk techniek gekocht!! Zul je veel plezier van hebben.

Congrats.
 
kan alleen maar zeggen dat je de beste keus gemaakt hebt,veel plezier met je nieuwe fiets.Na anderhalf jaar lach ik ook nog elke keer als ik op de mijne rijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan