VFR, hoe hard ging ik?

Sl@mmer

MF'er
23 sep 2004
89
0
Geldrop
Vandaag een proefrit gemaakt op een honda VFR 1989 8-) . Lekkere motor, maar de snelheidsmeter was defect :? . De dagteller werkte wel. Waarschijnlijk in de teller een tandwieltje of zo. De verkoper zou dit nog repareren. Anders hoef ik hem niet.

Maar ik reed +/-6000 rpm in zijn z'n 6e versnelling en had het gevoel dat het hard waaide van opzij, maar daar leek het niet op :]

Wat zou de snelheid kunnen zijn geweest. Ik ging zeer vlot langs vrachtwagens. En werd ingehaald door een dikke lease bak (daar wordt vaker heel hard gereden) :X . Verder geen auto's gezien
full
.

Ik hoop dat jullie een inschatting kunnen geven van de snelheid.
 
De mijne liep rond de 5000 toeren 140, dus wat zal die 1000RPM schelen.

Hou het idd op 140 a 150 per uur.
 
Bedankt,
Dit had ik ook wel enigszins verwacht. +/- 140. Als die nou die kilometer teller maakt dan koop ik 'm. :9
 
Mooie kruissnelheid

Ik heb zelf de 1989 VFR 750 F en die rijd bij 6000 toeren in 6 zo'n 140 !!
Bij 9.500 toeren in'z'n 4 rijdt ie ook 140 !!
En bij 10.500 toeren in z'n 5 rij je 200 !!

enz. enz.
 
daar hebben we toch een heel mooi (duits?) programmaatje voor die dat VOOR ons berekend? overbrengingen inkloppen bandenmaat enz. en voila.. snelheden.
(124km/h)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk rijden die VFR. De vorige eigenaar is niet bekend. Was bij een handelaar, die had een partij opgekocht. De kilometer teller en dagteller werkten nog wel. Het was alleen de snelheidmeter die het niet deed. En nee, ik ben niet geflitst (had ik moeten zien, slecht verlichte weg). Overigens krijgt dan de handelaar de bon binnen, hij heeft geen gegevens van mijn genoteerd |( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan