vfr of blackbird

blackie

MF'er
1 okt 2002
42
0
Belgie
kan er me iemand raad geven. sta in twijfel tussen een vfr en een blackbird

dus alle info over beide motoren is welkom :]
 
zijn beide sporttourers, blackbird een peekaatje of 30 meer. Vind persoonlijk de VFR mooier maar uiteindelijk zou ik voor een ZX12 of Hayabusa gaan
 
ja dat wel inzake de pk, maar ik denk dat de vfr meer van bochtenwerk houd dan de bb
vfr stuurt waarschijnlijk een stuk lichter
 
welke vfr de laatse :? die had ik iig en beviel goed maar heb hem toch weer ingeruild voor een ss :} :) :)
 
zijn beide sporttourers, blackbird een peekaatje of 30 meer. Vind persoonlijk de VFR mooier maar uiteindelijk zou ik voor een ZX12 of Hayabusa gaan

Ahum... Blackbird peekaatje of 55 meer dacht ik zo....

Ennuh... over bochtenwerk op een BB..... Kijk ff naar m\'n icoontje. Hij kan trouwens nog wel platter. Overigens geef ik ook wel toe dat de grondspeling me af en toe beperkt. Maar aan de andere kant is dat ook wel weer veiliger. Ga ik ook niet over m\'n grens. En ik denk ook dat meer dan 50% van de motorrijders die extra grondspeling niet eens nodig heeft. Als je voor grondspeling gaat moet je ook gee VFR nemen in mijn optiek...

Gewoon kopen welke JIJ de mooiste vindt en welke JIJ het lekkerste vindt rijden.... Eerlijk rij op allebei: ze zitten allebei in dezelfde hoek maar zijn toch heel verschillend.
 
Laatst bewerkt:
ja de laatste vfr nu, wat was je reden van je inruil

en wat inzake het bochtenwerk.
ik wilde eens wat anders vandaar de blade en wat betreft het bochtenwerk dat is heel goed te doen op een vfr als je wil ken ik wel een foto neer zetten hoor t wel
 
Op woensdag 15 januari 2003 19:28 schreef maXXzz het volgende:. Als je voor grondspeling gaat moet je ook gee VFR nemen in mijn optiek...

Gewoon kopen welke JIJ de mooiste vindt en welke JIJ het lekkerste vindt rijden.... Eerlijk rij op allebei: ze zitten allebei in dezelfde hoek maar zijn toch heel verschillend.
heel verhaal maar heb jij wel eens op een vfr800vtec gereden dan i.v.m.grondspeling :+
 
Zo... da\'s een leuke! Ik heb geen flauw idee. Blackbird vond ik wel okee rijden, maar vergeleken met een ZX-12 en Hayabusa zou ik toch voor de Kawa gaan, die rijdt nog het best de bocht om. Maar ik zou niet weten hoe het vergeleken met een VFR is. Ik vond de Bird trouwens nog sel groot en log, maar ja... als je dan ook van een 400-tje afkomt.... VFR is altijd herkenbaar een VFR, dus die rijden wel goed (ik klink hier echt raar vind ik, ik heb helaas de Vtec nog niet gereden). Wat je ook doet: Probeer ze alletwee en weeg dan alles af. En haast je niet al te veel, het echt goede weer is nog maanden weg....
 
Op woensdag 15 januari 2003 19:28 schreef maXXzz het volgende:Ahum... Blackbird peekaatje of 55 meer dacht ik zo....

Dream on...nog geen enkele BB heeft op de bank zijn vermogen op papier gehaald, meestal amper 145 PK tjes, en een VFR heeft toch ruim over de 100 PK
 
Dream on...nog geen enkele BB heeft op de bank zijn vermogen op papier gehaald, meestal amper 145 PK tjes, en een VFR heeft toch ruim over de 100 PK

:^ Het zijn beide toerfietsen en de VFR rijdt super is goedkoper.. welke.. eh... sukkel wil er dan meer uitgeven voor een BB????????? Het verschil is nogsteeds de coureur.
 
Gewoon kopen welke JIJ de mooiste vindt en welke JIJ het lekkerste vindt rijden.... Eerlijk rij op allebei: ze zitten allebei in dezelfde hoek maar zijn toch heel verschillend.?????

voor maxx

wat zijn voor u de grote verschillen dan
 
Dream on...nog geen enkele BB heeft op de bank zijn vermogen op papier gehaald, meestal amper 145 PK tjes, en een VFR heeft toch ruim over de 100 PK

op papier heeft vfr 110 en blackbird 162/152, op de bank haalt de laatste vaak boven de 140 pk, scheelt dus ongeveer 40 a 45 pk op de bank want ook een vfr zal het vermogen opgegeven aan de krukas niet aan de achterband krijgen zonder het gebruikelijke verliespercentage :)
 
VFR *D
Tja, mijn ervaring is een beetje eenzijdig wat dat betreft, het enige wat ik kan zeggen is dat ik super tevrede bent met mijn VFR (eentje uit \'90) Ik rij er dagelijks mee van Nijkerk naar A\'dam. Heb er aardig wat kilometers mee afgelegd en met veel plezier. Daarnaast vind ik de VFR mooier.

Ze hebben wel gelijk wat betreft wat je zelf lekker vind rijden, wat betreft het vergelijken van vermogen.
Gewicht / Vermogen / Koppel
Blackbird : 223 kg / 112 kW (9500 tpm) / 119 Nm (7250 tpm)
VFR : 213 kg / 80 kW (8750 tpm) / 80 Nm (8750 tpm)

Dit geeft misschien een wat duidelijker plaatje dan alleen vermogen vergelijken lijkt me. Tot mijn spijt komt de BB er niet slechter uit ;( dan de VFR ;-)

Ahh de BB is 4 cm langer :-P en de zit hoogte is bij de BB een halve cm hoger en de wielbasis is maar liefst 3 cm langer.
Ik vond die BB er al lomper uitzien O-)

Kortweg, ik denk dat je ff met beide een proef ritje moet maken. Ze zijn allebei wel goed volgens mij.

succes met je keuze.

[edit] spelling voortaan misschien eerst doen dan posten[/edit]
 
De oudere VFR\'en hadden volgens mij geen DCBS en de Blackbird heeft dat wel, is erg prettig en wel zo veilig :)

Zelfs in de regen kun je ongekend hard remmen!

Enneuh, voor al die mensen die een VFR mooier noemen, een Blackbird is vele malen imposanter en daarmee bedoel ik dus niet lomper zoals jullie het graag noemen :P

Ga er gewoon eens op rijden en laat je gevoel beslissen.

Koppel bij lage toeren is fantastisch, vergeet niet dat een Blackbird bij 3000 toeren al meer toeren heeft dan een VFR op zijn max! :)
 
Heb nu een BB, hiervoor een VFR.

En die BB rijdt toch lekkerder hoor, hoe je het ook wendt of keert.......
 
Gewicht / Vermogen / Koppel
Blackbird : 223 kg / 112 kW (9500 tpm) / 119 Nm (7250 tpm)
VFR : 213 kg / 80 kW (8750 tpm) / 80 Nm (8750 tpm)


Niet helemaal eerlijk vergelijk.... Die 112Kw (152pk) die je voor de BB opgeeft is SAE vermogen. De 80Kw (109pk) van de VFR is het DIN vermogen..... Het DIN vermogen van de BB is 120Kw (164pk)
 
Heb zelf een BB, M´n schoonvader een VFR800i. Af en toe tijdens een ritje ruilen we ook wel eens. Persoonlijk vindt ik de BB lekkerder rijden dan de VFR. Verschil in vermogen merk je wel degelijk tijdens het rijden. Met een BB kun je ook in de hogere versnellingen langzamer rijden. Moet het dan sneller hoef je alleen maar het gas open te draaien en dan ga je. Bij een VFR wil dit ook wel maar gaat het net iets langzamer.

Wil je trouwens een nieuwe BB/VFR kopen, of een goede gebruikte? Het verschil tussen een ouder model VFR (750-versie) met een BB is namelijk groter dan de nieuwere types.

Ik ben het inderdaad eens met de rest en raad je aan een testrit te maken op allebij de motoren.
 
Gewoon allebei kopen....
Kun je tenminste eens afwisselen van V4 naar 4-in-lijn, of andersom. :+
Wat de VFR betreft niets anders dan lof, :} maar ja, die grondspeling he.
Das dus ook de reden waarom je de mijne kunt kopen.....en het was mijn reden om een Mille aan te schaffen, :9~ buiten de peekaas die ik toch wel mis op een VFR.

In elk geval veel succes met je keuze.
 
vraag maar is aan flame...die heeft een vfr750...en die stopt met optrekken...waar de blackbird doorgaat...

t zijn 2 verschillende fietsen...vfr is voor woonwerkverkeer goedkoper...zeker wat verbruik betreft en onderhoud...onderdelen zijn minder duur, en gaan langer mee omdat het geen kanon is.

ik heb zowel op de vfr750 als op de 800 gereden, en ik vind dat als je sportief rijd de schop in je rug mist...een cbr600f gaat harder van zijn plaats dan een vfr750....(proefondervindelijk ondervonden... )

gewoon ff een proefritje op beiden...en laat je gevoel spreken...
 
Niet helemaal eerlijk vergelijk.... Die 112Kw (152pk) die je voor de BB opgeeft is SAE vermogen. De 80Kw (109pk) van de VFR is het DIN vermogen..... Het DIN vermogen van de BB is 120Kw (164pk)

Is dat idd wel zo? Want ik heb de gegevens van Honda.nl afgehaald. Dat zou dus betekenen dat ze bij de VFR DIN vermogen opgeven en bij de BB SAE vermogen, lijkt me niet erg logish van Honda NL om het zo aan te pakken :?
 
Heb VFR gehad, rij nu Blackbird. Wil nooit meer VFR terug.

En leuk hoor allemaal die cijfertjes, 55 pk meer, 40 pk meer, zoveel krukas pk\'s, achterwiel pk\'s. Het maakt mij geen reet uit, de Blackbird is gewoon retesneller dan een VFR. En daar gaat het om.

Maar, als ik jou was, zou ik eerst eens gaan proefrijden. Vanaf een 400 stap je wel op een heel andere motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan