VFR of ST 4?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Als alles volgens plan gaat, kan ik na het halen van m'n rijbewijs voor hetzelfde bedrag kiezen uit een '97 er VFR 750 met 19.000 op de teller, of een '99 er duc ST4 met 15.000 op de teller. Beide zien er nog strak uit. Ik heb nog geen proefrit gemaakt (beide bij dealer en geen rijbewijs). Persoonlijk vind ik de duc wat meer uitstraling hebben, maar is dit ook een goede keus?

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van beide fietsen?




 
Dit is beide heel persoonlijk...
Beiden motoren staan goed aangeschreven. Ga op beide een proefrit maken en beoordeel zelf welke je het beste bevalt.
 
Nou, persoonlijk voor mij is die keus heel simpel.

Zelf ben ik een tijdje op zoek geweest naar een VFR.
Het zijn waanzinnige goeie machine's waarmee ook nog flink doorgereden kan worden. Ze rijden ontzettend goed, en zijn zeer betouwbaar.
Heel goed voor lange afstanden.

Alleen.........
Ze zijn zo soepeltjes, strak, dat ze gewoon saai zijn om mee te rijden.
Het zijn gewoon echte naaimachines.

Persoonlijk staat mij dat steeds meer tegen. Zelf heb ik een cbr600, en alhoewel hij nu niet meer echt een naaimachine is, mis ik toch wel echte karakter.

En dat heeft de duc dus, karakter.
Ze rijden ook goed, betrouwbaar, en je heb er gewoon veel meer lol op.
Zelfs de ST laat je het motorrijden meer beleven.

Succes met je keuze.


 

De VFR is een veel geziene gast op feestjes. De Duc daar in tegen kom je minder vaak tegen. Dat kan natuurlijk ook een reden tot aankoop zijn. Je bent iets orgineler. *D
 
...Klinkt wel leuk... Ik rij Ducati... *D

Is voor mij ook leuker om te zien dan VFR... VFR is gaaf, maar Duc is gaver... Rijden op de machine is subjectief... De een zal de VFR verkeizen, de ander de ST4. Groot punt blijft echter de kwaliteit...
Ik rij al een Italiaantje (Fiat Bravo) en heb hier nooit kosten aan gehad (buiten verfraaingen & regulier onderhoud). Kan ik dit ook verwachten met een ST4 bij normaal onderhoud, of wordt deze fiets toch nog geplaagd door problemen qua duurzaamheid?

 
De VFR is een veel geziene gast op feestjes. De Duc daar in tegen kom je minder vaak tegen. Dat kan natuurlijk ook een reden tot aankoop zijn. Je bent iets orgineler. *D

Maakt niet zoveel uit... In mijn vriendenkring heeft niemand een VFR, wel iemand een Duc Monster 600... Maar ST4 blijft natuurlijk minder gezien op de weg dan VFR... Maar wil je echt uniek zijn, kan je beter zelf gaan bouwen, toch? :)
 
Sja, en een ST4 heeft de motor van een 916 erin hangen :9~ (ST4s zelfs van een 996 :9~ :9~ ) en daarom wat mij betreft:

Duc ST4 :]

VFR is natuurlijk ook een hele mooie machine met zijn enkelzijdige achterwielophanging maar die V-Twin brul in een motor die toch best redelijk schijnt te toeren lijkt me toch leuker.
 
een duc is onderhoudsgevoeliger als een jap (vfr) alleen een duc is orgineler, ik heb 3 maanden geleden ook proef gereden op een vfr, en het is een zeer fijne machine....

alleen de spanningsfactor op die bak is laag, het vermogen is heel breed en je krijgt bij die fiets absoluut geen schop in je rug, het gaat gewoon heel geleidelijk.

de top van een vfr, althans dat is wat ik met de proefrit ermee gereden heb is 240, de cbr 600f is sneller (ik reed samen met landsaru) :)

ik zou zeggen...rijd ze alle 2 en beslis zelf... :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Fastnappie op 2001-07-31 08:53 ]
 
oei.... dat is een gevoellig onderwerp.... daar hebben we al eens een topic over gehad geloof ik... ;) *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan