vfr rc36-1 weinig tankinhoud

Rippie

MF'er
27 jul 2003
68
0
Zoals alle eigenaren van de RC36-1 het al eens hebben ondervonden, is de tank inhoud van deze motor toch best weinig.
Er zitten 19 officiele liters in de tank. Hiermee wordt de actieradius beperkt tot zo'n 240 - 300 km (afhankelijk van hoe je rijdt) waar ik dus zeker bij 240 al 18 liter moet tanken. En soms houdt ie er al helemaal mee op _O- na die afstand.

Ik zoek een oplossing voor het vele stilstaan bij een pompstation :r

De '94 vfr (rc36-II) heeft een tank inhoud van 21 liter.
Zou deze passen op een rc36-1?
Kan iemand een foto van zo'n tank (van de zijkant & onderkant) neerkwakken? :Y

Misschien moet ik wel het las apparaat uit de kast trekken om me tank te verklussen....

Andere oplossingen?
 
@rippie
Oplossing:
1. gas minder open trekken..... ;)
2. andere motor kopen die zuiniger is :)

Maar wat wil je met een rc36II tank?
Dan haal je de 300km nog niet, je moet nu tanken bij 240km(18liter zeg je), dan heb je een verbruik van 1 op 13,33 Met 3 liter meer kom je net 40 km verder (op de snelweg 1 tank station dus) 240+40 is 280 actie radius
Voor die 40 km moet je dus zowat je hele fiets gaan verbouwen :D

Op je vraag of een tank van een RC36II past op een RC36I is het antwoord NEE, ook is de tank inhoud geen 3 liter verschil echter "maar" 2 liter verschil. De RC36I heeft 19liter inhoud de RC36II inderdaad 21 liter (met jou rijstijl dus 27km)

Al met al 2 mogelijkheden: wen er maar aan of koop een ander merk/type
 
Wat dacht je ervan om een Powercommander te laten monteren en afstellen, daarmee gaat zeker de 1e typen INJECTIE honda's beter van lopen. Van 1:12 naar 1:16/1:17 bijv.

Als jij met succes een powercommander op een rc 36 I weet te monteren, ben je best wel een knappe monteur, want dan heb je er ook met succes een injectiesysteem op weten te zetten. :P

@ TS. Laat de fiets eens goed afstellen (of i.i.g. zet hem eens op een bank, voor controle van de afstelling) Hij moet namelijk best wel wat zuiniger willen lopen. En dan is de winst in actieradius groter, dan dat je met veel kosten met een grotere tank kunt winnen.
 
Ga voor de grap eens op een Firestorm met 16l tank rijden! Met een beetje pech kun je al na 140km gaan duwen! _O-

De laatste vakantie reed ik samen met een RC36-I, die hoefde pas bij 300 te tanken terwijl ik bij de 190 al zenuwachtig werd!
Zat motoren hebben een krappe actieradius, maar de RC-36 valt nog best mee... ;)

Volgens jouw berekening haalt hij in slechte gevallen 1:13? Ik heb een RC36-I met stevig gasgeven echt niet onder de 1:16 gekregen, en tijdens vakanties wel eens 1:22! Ik zou inderdaad maar eens naar de afstelling laten kijken...
 
Ik zou denken aan iets met een aanhangertje.

giertank.gif
 
Volgens jouw berekening haalt hij in slechte gevallen 1:13? Ik heb een RC36-I met stevig gasgeven echt niet onder de 1:16 gekregen, en tijdens vakanties wel eens 1:22! Ik zou inderdaad maar eens naar de afstelling laten kijken...

Nou dat klopt ook niet helemaal.
Ik heb zelf ook een RC36I gehad en die liep ook ca 1:14~15 bij pittige rijwijze, maar 1:16 dan moest je toch niet echt veel gas geven om dat te halen en 1op 22 alleen als je niet harder als 70 rijd in de 6
Ik ben hiermee ook terug naar de dealer geweest en kreeg gewoon te horen dat mijn verbruik vrij normaal was voor dit type, ook hebben ze deze afgesteld. De RC36II schijnt iets zuiniger te zijn maar ook niet veel meer. Mijn huidige VFR800 is ook niet veel spectaculair zuiniger, ok geen 1:13 maar toch iets van 1:15~16 bij pittige rijstijl, 1:18 bij rustige toer rijstijl, 1:21 bij opa rijstijl

Het ligt er ook een beetje aan je postuur, met/zonder passagier of bagage en natuurlijk je rijstijl

@willem1940
Geweldig _O- :} *O*
 
De RC36II schijnt iets zuiniger te zijn maar ook niet veel meer. Mijn huidige VFR800 is ook niet veel spectaculair zuiniger, ok geen 1:13 maar toch iets van 1:15~16 bij pittige rijstijl, 1:18 bij rustige toer rijstijl, 1:21 bij opa rijstijl

De RC36-II heeft 2 mm kleinere carburateurs (34 ipv 36) waarschijnlijk zit daar het verschil in verbruik in.
Goed laten afstellen van de motor op een vermogensbank kan in het verbruik inderdaad nog wel eens schelen. Kosten het afstellen zijn snel terugverdiend met de huidige brandstof prijzen. -O-
 
Ik zou denken aan iets met een aanhangertje.

(Afbeelding)

hmm niet eens zo'n gek idee :) hoeveel past erin? :9~

als ik rustig rij doet ie wel 1:17 ( <= ~120 km/h). De vorige (rc24) reed wel een stukje zuiniger, die kreeg je moeilijk onder de 1:15 :) .

Het tunen zit er wel aan te komen, carbies syncen/cleanen, luchtfiltertje bougies zal wel helpen, maar dan nog ... wil ik verder komen dan (1:15) * 19 liter :)
Een zijkoffer met 30 liter benzine, is dat geen idee? }) }) }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan