VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen...

Ik zit net een half uur filmpjes te kijken - maar vooral luisteren - en ik moet zeggen : I just Looove the sound!! :} En dan die enkelzijdige achterbrug :9~

Even een paar vragen: Hoeveel merk je van dat v-tec mechanisme? Is onderhoud aan zo'n blok veel duurder dan een niet-vtec-blok?

Hmmmm... bij onze oosterburen zijn die vfr's niet zo duur... Zit daar nog een veel verschil in? (Kleuren? uitvoering?)

Zijn er hier ex-supersport rijders die overgestapt zijn naar een vfr? En wat is jullie ervaring? En qua koppel/pk ... is het snel genoeg of doe je dan een grote stap terug qua fun-rijden?
(En wat is het grote nadeel van een vfr - als dat al bestaat? (dcbs?))

Groetjes,
Er6ik
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen...

Ik zit net een half uur filmpjes te kijken - maar vooral luisteren - en ik moet zeggen : I just Looove the sound!! :} En dan die enkelzijdige achterbrug :9~

Even een paar vragen: Hoeveel merk je van dat v-tec mechanisme? Is onderhoud aan zo'n blok veel duurder dan een niet-vtec-blok?

Hmmmm... bij onze oosterburen zijn die vfr's niet zo duur... Zit daar nog een veel verschil in? (Kleuren? uitvoering?)

Zijn er hier ex-supersport rijders die overgestapt zijn naar een vfr? En wat is jullie ervaring? En qua koppel/pk ... is het snel genoeg of doe je dan een grote stap terug qua fun-rijden?
(En wat is het grote nadeel van een vfr - als dat al bestaat? (dcbs?))

Groetjes,
Er6ik


Een keertje een sprintje tegen mijn 20 jaar oude rc 24 trekken :P

Snel genoeg nog hoor.
 
Ik zal ook even een piccie van mijzelf en mijn witte monster posten.

full
 
Hallo iedereen...

Ik zit net een half uur filmpjes te kijken - maar vooral luisteren - en ik moet zeggen : I just Looove the sound!! :} En dan die enkelzijdige achterbrug :9~

Even een paar vragen: Hoeveel merk je van dat v-tec mechanisme? Is onderhoud aan zo'n blok veel duurder dan een niet-vtec-blok?

Hmmmm... bij onze oosterburen zijn die vfr's niet zo duur... Zit daar nog een veel verschil in? (Kleuren? uitvoering?)

Zijn er hier ex-supersport rijders die overgestapt zijn naar een vfr? En wat is jullie ervaring? En qua koppel/pk ... is het snel genoeg of doe je dan een grote stap terug qua fun-rijden?
(En wat is het grote nadeel van een vfr - als dat al bestaat? (dcbs?))

Groetjes,
Er6ik

Ik begin maar meteen met het nadeel; het V-tec systeem. Het V-tec systeem zorgt ervoor dat je bij 7000 tpm van 65 naar 109 PK gaat in tijd van 1 tel. Das leuk, maar niet als je in een bocht hangt, je moet dus opletten.
Het onderhoud is niet zo spannend, neem wel een dealer die ervaring heeft met het blok.

Ik ben net overgestapt van de VFR op een CBR 1000RR. Het vermogen van de VFR ben je snel aan gewend en dat kan je van de CBR niet snel zeggen. Het geluid van de VFR ga ik absoluut missen, zeker met mijn Two Brother carbon dempers :]
 
Ik begin maar meteen met het nadeel; het V-tec systeem. Het V-tec systeem zorgt ervoor dat je bij 7000 tpm van 65 naar 109 PK gaat in tijd van 1 tel. Das leuk, maar niet als je in een bocht hangt, je moet dus opletten.
Het onderhoud is niet zo spannend, neem wel een dealer die ervaring heeft met het blok.

Ik ben net overgestapt van de VFR op een CBR 1000RR. Het vermogen van de VFR ben je snel aan gewend en dat kan je van de CBR niet snel zeggen. Het geluid van de VFR ga ik absoluut missen, zeker met mijn Two Brother carbon dempers :]
Is die overgang dan zo bruut? Lijkt me inderdaad niet prettig als halverwege de bocht je achterband ervandoor gaat... Maar ik heb er in diverse tests niets over gelezen...

Valt dit niet te doseren?
 
Is die overgang dan zo bruut? Lijkt me inderdaad niet prettig als halverwege de bocht je achterband ervandoor gaat... Maar ik heb er in diverse tests niets over gelezen...

Valt dit niet te doseren?
er zijn wel mensen die er wat aan hebben laten doen, er zijn ook mensen die de vtec hebben weggedaan vanwege het systeem.....er zijn er ook die de vtec hebben weggedaan vanwege het dure onderhoud. Tis maar wat je er voor over hebt.

Ik persoonlijk zou voor een 800 gaan.....veel betere verhalen over ziet er alleen wat minder uit, maar ook dat is persoonlijk.

Succes met je keuze :)
 
Hoef ik me bij een km.st. van bijna 61000 km niet druk te maken over bijvoorbeeld de Koppeling?

gefeliciteerd met je motor! Fraaie kleur!
Ik heb de koppelingsplaten vervangen bij 75.000 km omdat hij wat moeite had met het opschakelen naar de 2e versnelling. Dat kostte me ongeveer € 100 aan originele nieuwe platen, veertjes e.d. en ongeveer 1,5/2 uur werk.

Het verbruik van mijn RC36 uit '91 is ongeveer 1:16. bij 'normaal maar sportief' rijgedrag. Als ik me uitleef zakt dit naar ongeveer 1:15.

De stand staat nu op ongeveer 79.000 maar rijdt perfect en kan nog wel even mee hoor!
 
Ik zal ook even een piccie van mijzelf en mijn witte monster posten.

en deze gaat natuurlijk ook ff in de beginpost :)

(kan vroembert niet overslaan natuurlijk 8-) )



.....ennnnn......done!
 
Laatst bewerkt:
Nee klopt, ik heb m nog niet zo lang en nee, hij blijft niet naast de CBR.
Mijn vriendin rijd sinds kort op een CBR 600RR, dus het heeft voor mij geen zin om op een motor te gaan rijden waar ik het lekker lang op vol hou. Ik ben tevens gek op PK's, dus vandaar de CBR.
 
Nou, na 6 maanden heb ik handgrepen . . .
Alleen de verkeerde :(
Zal Probikes eens opbellen, hoe ik dit nu weer moet oplossen . . .
Ik heb er ook geen bevestigings bouten bij . . .
Heeft iemand hier misschien een plaatje van de handgrepen van een vfr800fi van '98?
Dan zal ik er achteraan . . .
die ik nu heb zien er zo uit . . .
full


De afstand van de gaten klopt wel. Maar hij past verder dus totaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Yep, Hij zit erop! Ik heb de draden precies zo aangesloten als hoe VFReak 't had zitten op zijn VFR. Alle draden heb ik gesoldeerd dus dat zit zeker goed.

Samen met Crowbar 's avond's alles ingesteld. De test van de EMI was goed, eerst één enkele puls bij een paar keer goed gas geven, bleek dat het achterwiel meewilde. Toen met de rem vast geen één meer. Perfect dus!! ?
Toen de rest ingesteld en nu maar rijden.

Ik moet alleen vandaag nog even met de auto, maar vanaf morgen weer lekker op de Viffer. Ben benieuwd of ik snel een goede setting vind. Zal wel even werk zijn omdat ik door veel verschillend weer rij.
 
Hey mensen,

Die in VFR in Margraten zit nog steeds in de running, maar ben deze ook nog tegen gekomen op MP. Wat denken jullie hiervan?

≥ Motoren - Marktplaats.nl

In het mailtje wat ik van deze persoon heb gekregen stond het volgende:

- ik heb deze motor nu 3 jaar!
- De banden liggen er ongeveer 2000km op. Van de ketting weet ik het niet precies, maar is in goeie staat!
- Er zitten een paar kleine krasjes op de linker kant. (niet opvallend)
- Eind vorig jaar heeft hij een grote beurt gehad waarbij olie, oliefilter en remolie vervangen is! Tevens is het luchtfilter gereinigd.
- Begin juni 2007 is er een nieuwe accu geplaatst.

Ik was 3 jaar geleden ook specifiek op zoek naar een VFR750 en heb van deze motor heel veel plezier gehad maar heb toch liever een tour motor, omdat ik daar langere ritten op vol kan houden!


Wederom graag jullie mening.... Moeite waard om heen te rijden (voor mij 142 km rijden)?

Grtz,
Yvil
 
Kijken....van plaatjes e.d. wordt je toch niet wijzer, op het plaatje ziet het er goed uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan