VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen, bedankt voor de reacties en ik heb vandaag de knoop doorgehakt!!! *O*

Deze beauty hierboven is vanaf vandaag de mijne!!! Volgende week vrijdag om 10u kan het genieten beginnen!!! :]

Grtz,
Y

heeeeee.....verschrikkelijk gefeliciteerd met je aankoop, zul je zeker geen spijt van krijgen *O* *O* *O*

......nu nog een mooie pic voor in de openingspost ;)
 
Dag mensen,

Mijn vorige fiets is verkocht en ben nu op zoek naar iets anders wat niet al te duur is.
Een vfr750 leuk me een hele leuke brommer en heb op MP deze gevonden:
http://link.marktplaats.nl/126387144
Zeer mooie prijs al zeg ik het zelf, maar te mooi om waar te zijn?
Is het de moeite waard om te gaan kijken aangezien het voor mij +/- 140km rijden is.
En waar moet ik opletten bij een dergelijk motor (misschien ook handig om dat in de startpost te zetten).
 
Is inderdaad een nette prijs, hoewel er natuurlijk het een en ander aan schort. Mooi dat er goede bochten bij zitten, maar die moeten er dan nog wel op worden gezet, en dat schijnt een kl*te klus te zijn... De kilometerstand (als die klopt) is in ieder geval een lachertje. Verder hoef je, afgezien van de gebruikelijke punten, eigenlijk nergens in het bijzonder op te letten. Hooguit zou je eens kunnen vragen waarom er vervangende remschijven op zitten...
 
Heb de persoon even gebeld. Is schijnbaar niet de enige fiets die hij te koop heeft staat. Zelf heeft hij geen onderhoud aan gedaan dus dat vond ik eigenlijk al een afknapper. De huidige bochten zijn dus lek schijnbaar. Daarnaast aan beide kanten schade door omvallen en bij stapvoets rijden. Zie er denk ik maar vanaf. Bij ruudmoteren.nl een nette gezien voor iets meer maar iig met garantie etc. Zaterdag ben ik toch in brabant dus daar ook maar even langs rijden.
 
heeft iemand misschien wat informatie over verlaagde clip-ons? ben opzoek naar clip-ons die wat lager staan dan origineel..... :)
 
Hallo VFR rijders. Ik heb zelf een VFR 800. Ik twijfel om hem al dan niet te verkopen maar nu wil ik hem weer bijhouden.
full


In tegenstelling tot wat hierboven wordt gevraagd ben ik juist op zoek naar clip-ons waarbij het stuur meer naar de berijder terug komt.
Heb het eens gezien op een VFR maar zou helemaal niet weten waar ik dat kan krijgen.
Nog een vraagske. Haalt het iets uit om een vervangdemper te plaatsen voor meer koppel, PK's?

Mijn Hondadealer zegt dat het enkel leukere sound is en geen extra vermogen maar dat mensen beweren dat het wel is. Dat zou dan komen omdat ze juist sportiever gaan rijden om die leuke sound bij een bepaald toerental te kunnen horen.

Mocht ik hem bijhouden dan zou ik mijn velgen misschien in het wit willen laten spuiten.



 
Ik zou de VFR mooi houden als ik jouw was!!

Witte velgen op een blauwe 800? Nog nooit gezien. Zou het uitzien? Kleuren passen iig wel goed bij elkaar.

Mocht je nog geen duokapje hebben, ik heb er nog een liggen in het blauw.

Mooie fiets!!
 
......In tegenstelling tot wat hierboven wordt gevraagd ben ik juist op zoek naar clip-ons waarbij het stuur meer naar de berijder terug komt.
Heb het eens gezien op een VFR maar zou helemaal niet weten waar ik dat kan krijgen.

.....Nog een vraagske. Haalt het iets uit om een vervangdemper te plaatsen voor meer koppel, PK's?

Tja.....wat jij wilt is denk ik wel te vinden op Ride Longer With HELIBARS - replacement motorcycle handlebars and handlebar risers
daar hebben ze clipons die meer naar je toe staan (voor n comfortabelere zit)

vfr80098big.jpg


met de volgende specs:

VFR800
1998-2001

1 1/8" Taller, 1 1/2" Rear Set
Stock Cables / Hydraulic Lines are retained
Stock Angle is retained
Levers adjust lower than stock for increased comfort
Manufactured from DOM Steel Tubing
Durable Silver Powdercoat Finish
Same Weight as Stock Bars

ik wil nu net iets sportiever gaan zitten :) maar das natuurlijk een keuze
weet wel dat er erg goed gesproken wordt over Helibars.......diverse motoren gezien (op andere fora dan) die hiermee waren uitgevoerd

en de vraag over de uitlaat.......het haalt wel degelijk wel wat uit. De sound is zowieso mooier (V4 = :9~ ) maar ik denk dat als je t écht wilt gaan merken dat je met Dynojet, n ander luchfilter én n andere uitlaat meer resultaat boekt dan alleen met n andere uitlaat
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de info.

Ik heb hem al enige tijd hoor. Sinds april 07 en nu 4500km's mee gereden.

Een afdekkapje voor de duo heb ik nog. Bedankt voor het voorstel.

Dat van die helibars is net hetgeen ik gezien heb op een andere VFR :}

Dank je van harte hoor.

Enig idee wat het moet kosten om je VFR op die manier te tunen voor meer vermogen.

Witte velgen lijken me heel vet en mss nog een witte strip op de kuip zou mooi zijn maar je ziet er direct alle vuil op natuurlijk.

Wel een kostelijke zaak en zoveel wil ik er niet meer aan uitgeven.

Voor het overige ben ik heel tevreden over de VFR. Deze week heb ik wel aan het knoeien geweest met de ketting aan te spannen. Eerst te vast aangespannen en dan te los en ik denk dat het nu wel oke is.

Wel draai ik de grote stelbout vast met een momentsleutel.

Nogmaals bedankt voor de reacties. :}
 
Hallo mede-VFR-rijders.
Ik heb een vraag/probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds enige tijd hoor ik een vreemd bijgeluid vanaf mijn VFR uit 1998.
Het is een soort fluittoon, die oploopt bij een hogere snelheid en dus minder word bij lagere snelheden. Het stopt als ik langzamer rijd dan 10 km/uur. Ik ken de kenmerkende motorgeluiden van de VFR en deze hoort er niet bij.
Ik heb het gevoel dat het in de aandijving zit.
Het word niet beinvloed door gebruik van de koppeling of het toerental.
Ook hoor en voel ik soms korte klappen, lijkt van mijn ketting te komen.

Ben er mee naar een motorzaak geweest, monteur heeft een proefrit gemaakt maar kon niets ontdekken.

Ik merk geen verschil in acceleratie of vermogensafgifte, maar maak mij wel zorgen.
Je hoort het ook niet als de motor stationair loopt of toeren draait in neutral.

Weet iemand wat dit is of begin ik mijn verstand te verliezen?
 
Doet me denken aan een verhaal van een andere VFR-rijder (weet niet meer wie)... In dat geval was het de accu die aan het droogkoken was door een defecte spanningsregelaar.
 
Vandaag een test: tijdens het rijden de motor uitgeschakeld om het geluid te lokaliseren.
Ligt definitief aan de ketting/tandwiel.
Ga er morgen mee naar de betreffende monteur. Ben ik toch niet mijn verstand aan het verliezen.
 
Vandaag een test: tijdens het rijden de motor uitgeschakeld om het geluid te lokaliseren.
Ligt definitief aan de ketting/tandwiel.
Ga er morgen mee naar de betreffende monteur. Ben ik toch niet mijn verstand aan het verliezen.
Misschien de spanrol van de distributieketting?
 
Ik ben gisteren eens naar een Hein Gericke shop in Antwerpen en die man ging eens horen of er niets voor bestond dat ze ook verkochten.

Hij zei dat hij iemand kende die dat voor zijn blackbird had gedaan. Het verlengstuk kostte ook al een paar honderd euro maar toen bleek dat alle leidingen vervangen moesten worden werd dat al gauw een grap van bijna 1000 euro.

Moet ik die kerel nu geloven of wat. Kan toch niet dat het zoveel geld kost.
 
Hoi allemaal, ik heb hier een owner's manual liggen van een VFR800FI. Voorin het boekje staat dat ie in 1997 geschreven is. Hij boekje is gratis op te halen in Leeuwarden.
 
In tegenstelling tot wat hierboven wordt gevraagd ben ik juist op zoek naar clip-ons waarbij het stuur meer naar de berijder terug komt.
Heb het eens gezien op een VFR maar zou helemaal niet weten waar ik dat kan krijgen.
Nog een vraagske. Haalt het iets uit om een vervangdemper te plaatsen voor meer koppel, PK's?

Kijk eens op www.zianet.com/GenMar

Ik heb deze stuurhelftverhogers op m'n VFR750F RC36II en bevallen uitstekend. Weet niet hoe ze rijden op VFR800FI.
Als je ze uit de VS laat overkomen moet je wel rekening houden met 19% BTW plus ongeveer 10 euro douanekosten, beide te betalen bij aflevering.
In ieder geval een stuk goedkoper dan de Helibar.
 
Iemand een idee waar ik PASSENDE imitatie spiegels of andere alternatieven (dus zonder rubbers) voor een VFR 750 F '92 kan vinden? Heb al twee imitatiesets laten komen en beide hebben te korte rubbers... Belachelijk :( , maar goed...

Ideeën?

Grtz,
Yvil
 
Te korte rubbers? Je wilde toch juist zónder rubbers? Of bedoel je dat de voetjes te kort zijn? Dat is inderdaad een bekend "probleem": de hartafstand tussen de bevestigingsbouten van spiegels voor de RC36 is 50 mm, terwijl 40 mm gebruikelijk is... Gevolg is dat er (bijna) geen passende imitatiespiegels te krijgen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan