VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij een RC36type1 met een Lazer K1 pijpje d'r onder (moet stukje terug nog ergens staan in dit topic) en ik heb een vraagje. :)
Ik vind het geluid van die uitlaat niet echt prettig en ben aan het rondneuzen naar wat anders, het is alleen lastig om een uitlaat te vinden voor een de RC36, en al helemaal in NLD tegen een redelijk bedrag.
Op MP vind ik alleen orginele pijpjes of uitlaten voor de 800.
Weet iemand mischien een andere demper die past op mijn VFR die een lekker roffeltje produceert?

Heb er zelf een Scorpion demper (zonder DB killer)onder zitten en dat geeft een mooi geluid. Komt de V4 sound mooi tot zijn recht. *D

Btw zal me ff voorstellen. Ben V4FRank en lees hier al een tijdje mee. Kom uit de liemers en rij sinds april vorig jaar een VFR 750 F RC36 type 2 uit '97. En dat bevalt mij prima.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten van die Scorpion dempertjes maar volgens mij ga je die ook niet zomaar vinden voor mijn motor.
Ik ben bang dat hij gewoon wat te oud is om nog dat soort dingen voor te vinden voor een redelijke prijs, als nou b.v. een CBR demper d'r ook op zou passen (wat zou kunnen, ik weet het niet) is er mischien al wat meer keuze voor me...daar hoop ik dan ook op. :)
 
Goed om te....blablabla......ik dan ook op. :)

Als je nu perse een uitlaat wilt hebben en je kunt m niet vinden kun je altijd even bij vfroem op de site kijken, die heeft heel veel spul voor de VFR :)

www.zeshonderd.cc

ok, toegegeven dat de vraagprijs niet overeen komt met je stelling "redelijke prijs" (afhankelijk van wat je redelijk vind natuurlijk ;) ) maar dan heb je wel een uitlaat met n mooi geluidje :9~
 
Ik rij een RC36type1 met een Lazer K1 pijpje d'r onder (moet stukje terug nog ergens staan in dit topic) en ik heb een vraagje. :)
Ik vind het geluid van die uitlaat niet echt prettig en ben aan het rondneuzen naar wat anders, het is alleen lastig om een uitlaat te vinden voor een de RC36, en al helemaal in NLD tegen een redelijk bedrag.
Op MP vind ik alleen orginele pijpjes of uitlaten voor de 800.
Weet iemand mischien een andere demper die past op mijn VFR die een lekker roffeltje produceert?

Hoe bedoel je eigenlijk "niet echt prettig"? Ik ben namelijk ook op zoek naar een high mount uitlaat voor mijn rc36 en ben momenteel dus zo veel mogelijk info aan het verzamelen :)

Het is trouwens idd erg moeilijk om een ze te vinden (voor die redelijke prijs ;) )
 
Hoe bedoel je eigenlijk "niet echt prettig"? Ik ben namelijk ook op zoek naar een high mount uitlaat voor mijn rc36 en ben momenteel dus zo veel mogelijk info aan het verzamelen :)

Het is trouwens idd erg moeilijk om een ze te vinden (voor die redelijke prijs ;) )

Niet echt prettig is mischien niet helemaal de goede bewoording, het is namelijk niet onprettig, het is niet prettig genoeg. :)

Wat ik altijd begreep van de VFR is dat de V4 'geweldig' klonk en ook al is het niet zoiets als een dikke twin je er echt een mooie en stevig geluid uit kon halen, mijn Lazer dempertje is net ff leuker dan een orginele maar wel HEEL erg beschaafd ivm een echt heftige klinkende ducati op 2 meter naast je.

Laat ik het zo zeggen, ik hoorde echt helemaal niets meer van me eigen motor afgelopen weekend en mede door dat 'incident' heb ik zoiets van 'wacht eens even, dat moet ik beter kunnen'. :)
Ik hoef niet de grootste herriemaker te hebben en wil normaal een stuk kunnen rijden maar ik vind een lekkere stevige diepe sound uit zo'n pijp wel erg een plezierig iets wat voor mij motorrijden als hobby leuker maakt zeg maar..
 
vind niet echt dat je n ducati (dikke 2-cilinder) kunt vergelijken met n VFR (4-cilinder V)

Als je de VTR-SP1 (ook n dikke twin) van n maatje van me naast mn VFR neerzet en je trekt bij beide motoren t gas open dan valt mij viffertje (helaas ;( ) in t niet vergeleken met dat geluid van de SPeen (en dan hebben we beide open pijpen).

ik heb er zelf een open Remus High Mount onder zitten en dat geluid bevalt me prima.....vooral terugschakelen onderin n tunnel in machtig mooi :9~
 
Ik weet wel dat je ze niet kan vergelijken, maar je moet een soort referentie hebben van wat je mooi vind en waar je naartoe zou willen.
Nu viel het gewoon op dat zo'n ducati met van die terminonogiets pijpen echt een bloedstollend mooi geluid maakt en ik vind de VFR met me Lazer pijpje 'overall' op 1 ding wat tegenvallen en dat is het geluid.
Ik begin me nu een beetje af te vragen of een andere uitlaat wel veel verschil uitmaakt of dat het allemaal een beetje in de marge zit van wat ik nu hoor, de bekende VFR gier komt overal met gemak bovenuit en als ik voor het stoplicht naast zo'n ducati sta en hij loopt alleen stationair en ik loop aan me gas te plukken hoor ik niets van mijn motortje, ja mischien ergens in de verte...das toch apart en niet wat ik dacht na al die opmerkingen over het geluid van de VFR.

Naja, het maakt ook niet zoveel uit, verder is het een zalig ding en bij het stoplicht (op de N44) had ik die duc toch even mooi te pakken, de VFR gaat zo heerlijk makkelijk hard weg (een 998 duc is toch wat listiger) en trekt echt behoorlijk midden in het toerenberijk...naar z'n twee..en toen hoorde ik ineens een diepe brom aankomen, bijna naar z'n drie en toen kwam dat rode ding voorbij razen met zeker 20-30 km/u verschil..snel gas los want ze controleren daar nogal vaak.
 
tuurlijk zit er verschil in alle merken uitlaten ;) zo klinkt een Termignoni anders dan een Yoshimura en n Akrapovic weer anders dan een Remus etc etc

Je moet gewoon kijken welk uitlaatgeluid jij t mooist vind, en dan daar naar op zoek gaan, misschien een hulp voor de geluiden

http://v8duo.nl/

Das de website van Tommieh, en daar staan een aantal geluidsopnames van VFRren met verschillende uitlaten.....leef je uit :9~

Ik heb me de pleuris gezocht naar een highmount van Two Brothers, en op t moment dat ik dacht m te hebben bleek ie niet meer leverbaar te zijn in de versie die ik wilde......helaas. Maar uiteindelijk een Remus gevonden en daar ben ik heel tevreden mee, heerlijk geluidje :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik toch wel betoverd ben door de sound uit mijn VFR.

Zit een of andere zelfbouwuitlaat op, alles is in elkaar gepopt, tot het tuutje aan toe. Komt een enigzins beschaafd hard en diepe toon uit, en het geluid wordt niet echt harder, maar de ploffen komen er alleen sneller uit. Verslavend *D
 
Ik moet zeggen dat ik toch wel betoverd ben door de sound uit mijn VFR.

Zit een of andere zelfbouwuitlaat op, alles is in elkaar gepopt, tot het tuutje aan toe. Komt een enigzins beschaafd hard en diepe toon uit, en het geluid wordt niet echt harder, maar de ploffen komen er alleen sneller uit. Verslavend *D

ahaaaaaaa.......ik zeg: PICCIE!!........en idd, dat ploffen is echt verslavend. Vooral als dat gerommel lekker lang duurt :9~ :9~
 
Mijn vriendin zat regelmatig achterop, maar helemaal geen last van gehad, kon gewoon iedereen bijhouden.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat mijn vriendin helemaal niet bang is achterop, ze heeft het volste vertrouwen in me en ze zit super achterop.(ze kan ook zelf motorrijden)

Ook nooit geen problemen gehad met duo rijden })
Dsc01554b.jpg

@ Ester Maar je moet t wel een beetje leren, tis toch wat anders dan alleen rijden.
Maar rustig aan opbouwen en dan moet t wel goed komen.
 
Zijn er meer mensen die last hebben van een niet helemaal zuiver lopende VFR in de regen?

Mijn VFR750 RC24 stotterde vandaag wat in de regen... leek alsof hij soms niet alle cilinder mee liet lopen..

iemand een idee wat het kan zijn? water bij de bougiedoppen oid?
 
Nou, mocht jiemand een high mount uitlaat voor een RC36 tegen komen dan geef a.u.b. ff een gil. Ik wil er nu toch wel echt graag éne!! :Y
 
Zijn er meer mensen die last hebben van een niet helemaal zuiver lopende VFR in de regen?

Mijn VFR750 RC24 stotterde vandaag wat in de regen... leek alsof hij soms niet alle cilinder mee liet lopen..

iemand een idee wat het kan zijn? water bij de bougiedoppen oid?


zou goed kunnen, vaak zijn ook rotte boegiekabels boosdoener, zeker als ze wat op leeftijd beginnen te raken.
 
Ik ben vorobije weekend een tour gaan maken en was pas om 20u30 terug thuis.
Door dit late uur, was het al een tijdje donker voor ik thuis kwam.
Onderweg werd ik er verschillende malen op gewezen dat de lichtbundel van mijn voorlichten, TE HOOG schijnt. Ik had dit al willen opmerken bij mijn vorige ritten in het donker/schemer. Nu was het overduidelijk, omdat ik met DUO reed. :]

Mijn vraag luid dus als volgt.....

Kun je zelf je lichten/lichtbundel regelen :?
Ik heb al in mijn instructieboekje gekeken maar dit lijkt me niet zo simpel.

Heeft er iemand van jullie dit al zelf gedaan :?
 
Ik ben vorobije weekend een tour gaan maken en was pas om 20u30 terug thuis.
Door dit late uur, was het al een tijdje donker voor ik thuis kwam.
Onderweg werd ik er verschillende malen op gewezen dat de lichtbundel van mijn voorlichten, TE HOOG schijnt. Ik had dit al willen opmerken bij mijn vorige ritten in het donker/schemer. Nu was het overduidelijk, omdat ik met DUO reed. :]

Mijn vraag luid dus als volgt.....

Kun je zelf je lichten/lichtbundel regelen :?
Ik heb al in mijn instructieboekje gekeken maar dit lijkt me niet zo simpel.

Heeft er iemand van jullie dit al zelf gedaan :?


alles kan!
bij de vorige vfr kon ik gewoon bij de stelboutje (dunne vingers)
hoe het bij de vfr zit die ik nu heb weet ik niet.

maar als je vaker zonder duo rijdt dan met dan zou ik er niets aan doen. hooguit de vering achter wat strakker zetten.
 
Ik ben vorobije weekend een tour gaan maken en was pas om 20u30 terug thuis.
Door dit late uur, was het al een tijdje donker voor ik thuis kwam.
Onderweg werd ik er verschillende malen op gewezen dat de lichtbundel van mijn voorlichten, TE HOOG schijnt. Ik had dit al willen opmerken bij mijn vorige ritten in het donker/schemer. Nu was het overduidelijk, omdat ik met DUO reed. :]

Mijn vraag luid dus als volgt.....

Kun je zelf je lichten/lichtbundel regelen :?
Ik heb al in mijn instructieboekje gekeken maar dit lijkt me niet zo simpel.

Heeft er iemand van jullie dit al zelf gedaan :?

Ja voor de VTEC versie 2002 en jonger. Veel al niet iets wat je moet gaan verstellen voor een duo. Ik denk dat je koplamp zo wie zo wat te hoog staat en de dou er voor zorgt dat het echt irritant wordt voor medeweggebruikers.

Op zich niet zo'n moetlijk klusje meestal kan het zonder gereedschap. Lenige vingers zijn wel handig.
 
Hey VFR-ers,

Heb een serieuze vraag aan jullie : Wie heeft er bij recente aankoop van zijn nieuwe VFR ook de triumph sprint st overwogen en voor de VFR gekozen ? en waarom ?

Heb "zometeen" een proefrit op een VFR en komende woensdag op een sprint ST, "papieren" voorkeur gaat nu nog naar de sprint :$ , maar dat kan uiteraard na de proefritten en de mogelijke "eye-openers" van jullie hier veranderen *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan