VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga er een naked van maken omdat de kappen best aardig kapot zijn maar vind me zelf nog steeds te onervaren voor z'n super fiets misschien als ik wat meer rijervaring heb dat ik dan weer een viffer koop maar eerst niet. dus vandaar dat ik hem ga verkopen. maar als er mensen zijn die een viffer willen kopen met kuip schade voor laten we zeggen 700 euro dan vind ik dat ook goed. of een aantrekelijk bod
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb een klein vraagje over m'n achterrem en dan vooral me remblokken.
Ik heb als eerste motor een VFR 750 uit 93 gekocht bijna een jaar terug en vind eigenlijk vanaf het begin de achterem behoorlijk tegenvallen in remkracht.
Nu had ik al eerder de remvloeistof gecontroleerd en iets bijgevuld maar dit hielp niets, ik kan ook al trap ik me rem voor me gevoel naar de bodem me achterwiel niet eens tot blokkeren krijgen.
Nu heb ik vandaag me blokken eruit gehaald om eens te controleren, zie hier het resultaat :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik dat zo zie lijken ze voor mischien 70% versleten maar er zitten best veel putjes in en aan de zijkanten zijn er wat kleine stukjes vanaf gebrokkeld.

Ik heb echt weinig verstand van de techniek van een motor, maar voordat ik nieuwe blokjes ga halen wilde ik even een objectief advies, zal dit de oorzaak zijn van de zeer matige remkracht of is er wellicht (ook) iets anders aan de hand?
Ik gebruik me achterrem niet zo vaak, dus qua slijtage zouden ze nog wel even meekunnen maar het afbrokken van wat deeltjes doet me vermoeden dat ze mischien te oud zijn oid? hahaha, ik heb geen idee maar geef ajb advies in deze. ;)
Had dit ook al een hele tijd ook al staken er pas andere blokken in , na 5000 km bleven de blokken terug op te zijn .
Dus nieuwe remblokken , andere remolie , leidingen ontlucht en de pompjes proper gemaakt want deze bleven hangen , het verschil is ontzettend voelbaar , nu voel je de blokken echt bijten bij het minste contact met de remhendel .
 
de viffer loopt weer dus ga hem nu een beetje ombouwen tot naked bike maar hij mag nog steeds weg voor een schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Het zal vast wel al eens de revu gepasseerd zijn, maar toch ff de vraag...

Welke bandjes hebben jullie onder de Viffert???

Ik rij zelf dus een 92er en heb voren een Bridgestone BT014, die is er onder gekomen toen ik
de motor kocht een dik halfjaar geleden. Deze gaat volgens m'n dealer nog een 3 tot 4 duizend km mee. Hier heb ik dan ook geen "klachten" over.

Achter zat (nu dus nog steeds) een Dunlop D205 Sportmax touring toen ik hem kocht. Buiten dat deze band (gelukkig) nog maar een 1000km mee gaat ben ik er niet tevreden over. Ik zit nu al op de max in de bochten met als gevolg dat hij regelmatig wegschuift. Ik wil harder en platter, maar de band niet meer. Schaamrandjes heb ik links en recht hooguit 1 mm. Maar iedere keer als ik aan die mm wil "werken" begint hij te schuiven :(

Nu raden ze bij mn dealer de BT016 aan om achter erop te leggen. Op die manier heb ik ze dadelijk voor en achter redelijk tegelijk kaal en kan ik dan kijken of ik eventueel de 2CT's van Michelin eronder leg. Dit laatste omdat ze me weer aanrade om de 2CT's er als set onder te leggen omdat deze een andere vorm hebben dan mn voorband (BT014) nu.

Wat is jullie mening en ervaring op dit gebied???

ps. Ze konden uit m'n banden opmaken dat ik de bochten "brutaal" nam en weinig remde :+ Oh ja, rechtsom ga ik schijnbaar harder/brutaler dan linksom... :?
 
Laatst bewerkt:
Het zal vast wel al eens de revu gepasseerd zijn, maar toch ff de vraag...

Welke bandjes hebben jullie onder de Viffert???

Ik rij zelf dus een 92er en heb voren een Bridgestone BT014, die is er onder gekomen toen ik
de motor kocht een dik halfjaar geleden. Deze gaat volgens m'n dealer nog een 3 tot 4 duizend km mee. Hier heb ik dan ook geen "klachten" over.

Achter zat (nu dus nog steeds) een Dunlop D205 Sportmax touring toen ik hem kocht. Buiten dat deze band (gelukkig) nog maar een 1000km mee gaat ben ik er niet tevreden over. Ik zit nu al op de max in de bochten met als gevolg dat hij regelmatig wegschuift. Ik wil harder en platter, maar de band niet meer. Schaamrandjes heb ik links en recht hooguit 1 mm.

Nu raden ze bij mn dealer de BT016 aan om achter erop te leggen. Op die manier heb ik ze dadelijk voor en achter redelijk tegelijk kaal en kan ik dan kijken of ik eventueel de 2CT's van Michelin eronder leg. Dit laatste omdat ze me weer aanrade om de 2CT's er als set onder te leggen omdat deze een andere vorm hebben dan mn voorband (BT014) nu.

Wat is jullie mening en ervaring op dit gebied???
Ik heb er Continental onder zitten, RoadAttack, volgens Ten Kate-monteur rijdt de prinsemarij hier in de buurt ook op die sloffen :P Bevalt me tot nu toe prima, maar ik durf mezelf niet ervaren genoeg te noemen dat ik het verschil tussen verschillende banden duidelijk merk. Michelin Pilot Road2 schijnt ook prima rubber te zijn en in de laatste MotoPlus stond een vrij positief verhaal over de nieuwste banden van Metzeler, de Roadtec Z6 "Interact", al heb ik geen idee of die ook onder een VFR passen.

ps. Ze konden uit m'n banden opmaken dat ik de bochten "brutaal" nam en weinig remde hahaha.
Oh ja, rechtsom ga ik schijnbaar harder/brutaler dan linksom... Raar
Goed teken }) Wat dat laatste betreft: volgens mijn toenmalige motorinstructeur heeft iedereen een bepaalde voorkeursbocht, links of rechtsom. Merk je met name met een korte draai en voor bijna iedereen schijnt dat linksom te zijn op één of andere manier :?
 
Oh, trouwens: vriendinlief is vandaag op mijn VFR naar het werk. Dus als je in Amersfoort of ergens tussen Amersfoort en Kampen een klein grietje op een grote motor ziet rijden: zwaai ff VFRiendelijk en doe een beetje voorzichtig, OK? *D
 
Ik heb Michelin Pilots erop zitten.. :Y

Ook heb ik vanmorgen de BSM highmount binnen gekregen *O* (dank het fijne werk van Che) *O* en erop gezet..

Wat een mooie geluidje komt daar uitzeg :Y en het oogt ook beter dan die ouwe standaard demper!

Ik heb ook mijn kettingkast in een aluminium kleur gespoten,ik vond die zwarte kast maar niets.. nu lijkt weer ergens op ;)

Piccies volgen nog.. :P
 
Laatst bewerkt:
Het zal vast wel al eens de revu gepasseerd zijn, maar toch ff de vraag...

Welke bandjes hebben jullie onder de Viffert???

Ik rij zelf dus een 92er en heb voren een Bridgestone BT014, die is er onder gekomen toen ik
de motor kocht een dik halfjaar geleden. Deze gaat volgens m'n dealer nog een 3 tot 4 duizend km mee. Hier heb ik dan ook geen "klachten" over.

Achter zat (nu dus nog steeds) een Dunlop D205 Sportmax touring toen ik hem kocht. Buiten dat deze band (gelukkig) nog maar een 1000km mee gaat ben ik er niet tevreden over. Ik zit nu al op de max in de bochten met als gevolg dat hij regelmatig wegschuift. Ik wil harder en platter, maar de band niet meer. Schaamrandjes heb ik links en recht hooguit 1 mm. Maar iedere keer als ik aan die mm wil "werken" begint hij te schuiven :(

Nu raden ze bij mn dealer de BT016 aan om achter erop te leggen. Op die manier heb ik ze dadelijk voor en achter redelijk tegelijk kaal en kan ik dan kijken of ik eventueel de 2CT's van Michelin eronder leg. Dit laatste omdat ze me weer aanrade om de 2CT's er als set onder te leggen omdat deze een andere vorm hebben dan mn voorband (BT014) nu.

Wat is jullie mening en ervaring op dit gebied???

ps. Ze konden uit m'n banden opmaken dat ik de bochten "brutaal" nam en weinig remde :+ Oh ja, rechtsom ga ik schijnbaar harder/brutaler dan linksom... :?

ik heb een vfr rc36/1 van 1991 en rijdt tot volle tevredenheid op bt21 s.
ik heb voor en achter wp-vering/demping en hij staat achter 2.5cm hoger,om de boel in kort draaiwerk wat vlotter te krijgen.
veel mensen spugen op de bt21 maar ik vindt ze geweldig op een vfr.
schaamranden heb ik niet want ze voelen zeer vertrouwd aan.
mischien dat sommige banden het beter doen op nat wegdek,maar op droog wegdek is de grip fenomenaal.
bovendien,wie rijdt er op het hele bereik van de band in de regen.
banden is heel persoonlijk, dus wat voor de 1 werkt kan voor een ander wel bagger zijn.
vergeet niet dat de "beste" banden nog steeds niet de beste motorrijder maken.

ik heb naast de vifferr nog een sp1 waaronder ik bt14 bandjes heb.
hele goeie band met idioot veel grip,maar slijt als een dolle.
ik doe met een achterband op de sp1 ongeveer 4000km.
ik zit dus te denken om hierna daar een paar bt016s onder te doen.
puur en alleen omdat ze langer zouden meegaan.

ik heb voor beide fietsen lopen denken aan de michelins,maar ik hoor ervaringen varierend van geweldig tot matig.
een aantal mensen die ik op dit gebied hoog heb zitten zijn helemaal niet zo blij met
mpr2.
1 ervan heeft zelfs de banden er af gegooid omdat hij er helemaal geen goed gevoel bij
had.
zo zie je maar dat het een gevoels kwestie is.
ik zweer bij de bt21 en rijdt de vellen ervanaf.
ook zijn ze goedkoop te krijgen.

dit echter is mijn ervaring onder een rc36.

doe ermee wat je wil.
 
Ik kwam van een Bridgestone achter en een Michelin Pilot Road voor, en heb net een nieuwe Michelin Pilot Road 2 voor en achter en dat bevalt me prima!! Heb er ze nog maar net onder maar ben tot 1 cm van het randje gekomen en ik rijdt voornamelijk op de snelweg en in de spits. Dus ik ben daar zeker tevreden over. Op een rc46.
 
Wij willen NU piccies zien !!!



Komt er echt aan heren,morgen is belooft, heb nu geen camera bij me.. :N






Uhhh.. dat zal ik niet precies weten,waar kan je dat aan zien??

Ik weet wel dat ie zei dat ie er banden onder deed voor de sportievere rijgedrag... misschien die Pilot sport dan??


Ik kwam van een Bridgestone achter en een Michelin Pilot Road voor, en heb net een nieuwe Michelin Pilot Road 2 voor en achter en dat bevalt me prima!! Heb er ze nog maar net onder maar ben tot 1 cm van het randje gekomen en ik rijdt voornamelijk op de snelweg en in de spits. Dus ik ben daar zeker tevreden over. Op een rc46.

Hier idem dito.. zijn heerlijke banden!
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf met Pilot Road 2 banden onder mijn VFR 750, doen het erg lekker en het voelt stukje beter in de regen dan de Bridgestones BT0nogiets die ik er eerst onder had, maar die deden het verder ook prima moet ik zeggen.
 
...........en rijdt tot volle tevredenheid op bt21 s..........
Ik ook, ik ook.......fantastische band (mijn mening), beter dan de BT020 iig :Y


......ik heb voor en achter wp-vering/demping en hij staat achter 2.5cm hoger............
Dat dan weer niet, heb alleen HyperPro voor, achter is (nog) standaard....staat dan weer wel wat hoger aan de achterkant door de tailrisert! ;)


........mischien dat sommige banden het beter doen op nat wegdek,maar op droog wegdek is de grip fenomenaal.
bovendien,wie rijdt er op het hele bereik van de band in de regen. banden is heel persoonlijk, dus wat voor de 1 werkt kan voor een ander wel bagger zijn.
vergeet niet dat de "beste" banden nog steeds niet de beste motorrijder maken.......
Mee eens :Y


......ik heb naast de vifferr nog een sp1............
Ik niet, maar ik blijf er van dromen! :Y SP1 = :9~


.......ik heb voor beide fietsen lopen denken aan de michelins,maar ik hoor ervaringen varierend van geweldig tot matig.......
Idd, de een is er helemaal wild van en raad t iedereen aan, en de ander gooit ze dr af omdat ze de beloofde grip (voor zijn/haar gevoel) niet na kwamen


......zo zie je maar dat het een gevoels kwestie is. ik zweer bij de bt21 en rijdt de vellen dr vanaf. ook zijn ze goedkoop te krijgen.
De goedkoopste......zo goedkoop vind ik ze nou ook weer niet


.....dit echter is mijn ervaring onder een rc36......
RC36-2......but who's counting :+


....doe ermee wat je wil......
dito!
 
Niet helemaal (eigenlijk helemaal niet) hetzelfde maar dit een vakantie foto van mij.
Ik weet dat hij niet scherp is maar ik was moe, had het koud en was tot op het bot nat van de regen.

Afbeelding_0011.jpg


Het water toen trouwens al wel weer aan het zakken. De motor heeft tot de assen in het water gestaan. Het ging hier om een gevalletje damdoorbraak.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan