VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nu met mijn uber paint skilzzz
full
 
Hallo allemaal,

HELP!!!

Ik start vandaag mijn VFR en laat hem stationair lopen terwijl ik m'n helm op wil zetten, hoor ik opeens één enkel "knettertje"...
Ik kijk ff om richting motor en zie tot mijn verbazing een klein rookpluimpje. Begint er opeens meer rook onder het zadel vandaan te komen. Ik meteen de motor van het contact af gezet en weg was de rook.

Ik de kap er vanaf gehaald, water erbij gehaald voor als het mis zou gaan en de motor maar weer gestart........... Niks :?

Kan dit de SR zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat dat ding daar zat, maar hij was wel echt gloeiend heet.
Is dat normaal? Hij staat bij mijn schoonouders dus ik kan nu ff niet gaan kijken maar het is zo'n geribbeld ding waar (ik dacht) 4 kabeltjes uitkomen die overgaan n stekkertje. Omdat er niks meer gebeurde toen de kap eraf was kan ik dus niet met 100%
zekerheid zeggen dat de rook van de SR vandaan kwam.

Ik kan niks anders roepen dan HELP!! Hij loopt verdomme net weer na een kapotte benzinekraan!! Wat kan het zijn? Niet dat hij me dadelijk in de fik vliegt!!!

Grtz,
Yvil
 
Kenne we nog ruilûh, hèhèhèhè!!!! Ik vind ze gaaf zo als ze nu zijn. En dit is gewoon een gevalletje van ultieme gewichtsbesparing.......... 3 vierkante mm rvs minder!!
 
@Yvil vrees dat je angst waarheid is. Kortsluiting in je SR of in de stekkers van je SR. Als je de stekkers eraf haalt kun je het miss al zien.
 
Ik kan niks anders roepen dan HELP!! Hij loopt verdomme net weer na een kapotte benzinekraan!! Wat kan het zijn? Niet dat hij me dadelijk in de fik vliegt!!!
In de fik vliegen zal wel niet (hoop ik :X), maar de boordspanning wordt niet meer lekker geregeld. In het minst ongunstige geval betekent dat, dat'ie straks een keer 9V afgeeft ofzo, heb je ineens gedimd licht :P

Andersom is iets minder leuk: piekspanningen wil je níet in je circuit hebben. Zit je straks met een dashboard waarvan alle lampjes en evt. de tellers kapot zijn, of als je het helemaal verkl00t ben je aan een compleet nieuwe kabelboom toe -O-

Maar goed, da's dus in het geval van een kapotte SR.
 
Hallo allemaal,

HELP!!!

Ik start vandaag mijn VFR en laat hem stationair lopen terwijl ik m'n helm op wil zetten, hoor ik opeens één enkel "knettertje"...
Ik kijk ff om richting motor en zie tot mijn verbazing een klein rookpluimpje. Begint er opeens meer rook onder het zadel vandaan te komen. Ik meteen de motor van het contact af gezet en weg was de rook.

Ik de kap er vanaf gehaald, water erbij gehaald voor als het mis zou gaan en de motor maar weer gestart........... Niks :?

Kan dit de SR zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat dat ding daar zat, maar hij was wel echt gloeiend heet.
Is dat normaal? Hij staat bij mijn schoonouders dus ik kan nu ff niet gaan kijken maar het is zo'n geribbeld ding waar (ik dacht) 4 kabeltjes uitkomen die overgaan n stekkertje. Omdat er niks meer gebeurde toen de kap eraf was kan ik dus niet met 100%
zekerheid zeggen dat de rook van de SR vandaan kwam.

Ik kan niks anders roepen dan HELP!! Hij loopt verdomme net weer na een kapotte benzinekraan!! Wat kan het zijn? Niet dat hij me dadelijk in de fik vliegt!!!

Grtz,
Yvil

Grote kans dat dit de SR is ja. Even vervangen en je kan weer heerlijk rijden.
Zorg wel dat je hem vervangt door een aftermarket exemplaar en niet een Honda SR. De aftermarket is beter (koel lichaam).
 
Grote kans dat dit de SR is ja. Even vervangen en je kan weer heerlijk rijden.
Zorg wel dat je hem vervangt door een aftermarket exemplaar en niet een Honda SR. De aftermarket is beter (koel lichaam).

Even er van uit gaande dat het de SR... Waar kan ik die het beste vandaan halen dan?
Is die wat Vfroem op zijn site heeft staan zo'n "aftermarket exemplaar"? (www.zeshonderd.cc)
 
yep!

accuutje erbij voor weing en klaar ben je weer.
velen zijn je voorgegaan
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag met een vriend bij een VFR 750 uit 1986 wezen kijken. Die vriend van mij heeft interesse, maar heeft zelf zijn rijbewijs nog niet. Ik heb een XJ 900 en heb voor hem proefgereden. Ik vond hem prima rijden, maar de koppeling pakt pas aan het einde van de uitslag. Daarmee bedoel ik dat je de hendel zo goed als helemaal los moet laten voordat de motor begint te trekken uit stilstand. Ik vond ook dat hij nauwelijks afremde op de motor als ik 80 reed en terugschakelde van 3 naar 2. Er staat ongeveer 44 duizend mijl op de teller (ongeveer 71 duizeld kilometer). De huidige eigenaar weet niet of de koppelingsplaten ooit vervangen zijn.

Ik heb gelezen dat een VFR 750 een hydraulische koppeling heeft en dat daar niets aan af te stellen valt. Klopt dit en betekent dit dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn? Wat kost het laten vervangen van koppelingsplaten en is het zelf te doen voor iemand met niet heel veel sleutelervaring?
 
Ik ben vandaag met een vriend bij een VFR 750 uit 1986 wezen kijken. Die vriend van mij heeft interesse, maar heeft zelf zijn rijbewijs nog niet. Ik heb een XJ 900 en heb voor hem proefgereden. Ik vond hem prima rijden, maar de koppeling pakt pas aan het einde van de uitslag. Daarmee bedoel ik dat je de hendel zo goed als helemaal los moet laten voordat de motor begint te trekken uit stilstand. Ik vond ook dat hij nauwelijks afremde op de motor als ik 80 reed en terugschakelde van 3 naar 2. Er staat ongeveer 44 duizend mijl op de teller (ongeveer 71 duizeld kilometer). De huidige eigenaar weet niet of de koppelingsplaten ooit vervangen zijn.

Ik heb gelezen dat een VFR 750 een hydraulische koppeling heeft en dat daar niets aan af te stellen valt. Klopt dit en betekent dit dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn? Wat kost het laten vervangen van koppelingsplaten en is het zelf te doen voor iemand met niet heel veel sleutelervaring?

Ik zie dat je uit enschede komt.
Daar zitten meer vfr rijders en daar zitten er ook een paar bij die je met een klus als deze kunnen helpen. Dan komt het vervangen geloof ik 100 tot 150 euro. ALs je het laat doen zal je een zelfde bedrag aan monteurskosten kwijt zijn.
 
Ik ben vandaag met een vriend bij een VFR 750 uit 1986 wezen kijken. Die vriend van mij heeft interesse, maar heeft zelf zijn rijbewijs nog niet. Ik heb een XJ 900 en heb voor hem proefgereden. Ik vond hem prima rijden, maar de koppeling pakt pas aan het einde van de uitslag. Daarmee bedoel ik dat je de hendel zo goed als helemaal los moet laten voordat de motor begint te trekken uit stilstand. Ik vond ook dat hij nauwelijks afremde op de motor als ik 80 reed en terugschakelde van 3 naar 2. Er staat ongeveer 44 duizend mijl op de teller (ongeveer 71 duizeld kilometer). De huidige eigenaar weet niet of de koppelingsplaten ooit vervangen zijn.

Ik heb gelezen dat een VFR 750 een hydraulische koppeling heeft en dat daar niets aan af te stellen valt. Klopt dit en betekent dit dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn? Wat kost het laten vervangen van koppelingsplaten en is het zelf te doen voor iemand met niet heel veel sleutelervaring?

Dat zijn inderdaad wel indicaties die op versleten koppelingsplaten kúnnen duiden. Wat ook altijd een goede test is, is bij (heel) lage toerentallen in een hoge versnelling volgas te geven. Versnelt de toerenteller harder dan jij, dan slipt je koppeling.
 
Dat zijn inderdaad wel indicaties die op versleten koppelingsplaten kúnnen duiden. Wat ook altijd een goede test is, is bij (heel) lage toerentallen in een hoge versnelling volgas te geven. Versnelt de toerenteller harder dan jij, dan slipt je koppeling.

Ehhm, ik zou dat juist in een lage versnelling doen.
 
Ehhm, ik zou dat juist in een lage versnelling doen.
Nee, want in een lage versnelling schiet je toerenteller altijd vlot omhoog en je motor ook. Juist in een hoge versnelling, bij lage snelheid zal er normaal gesproken relatief weinig voorwaartse beweging zijn. Zie je dan tóch je toerenteller rap klimmen, dan heb je een duidelijker "meting" ;)
 
Nee, want in een lage versnelling schiet je toerenteller altijd vlot omhoog en je motor ook. Juist in een hoge versnelling, bij lage snelheid zal er normaal gesproken relatief weinig voorwaartse beweging zijn. Zie je dan tóch je toerenteller rap klimmen, dan heb je een duidelijker "meting" ;)

Of misschien bij de 7000 rpm het gas in ene open trekken, je hebt dan maximum koppel, als ie dan niet doorslipt dan moet het wel goed zitten lijkt mij. En of ie doorslipt merk je vanzelf neem ik aan als je niet accelereerd.
 
Check

http://www.koraalserver.info/forumVFR/index.php?showtopic=9656&hl=doorlussen+koplampen (Het VFROC forum)

Ik heb het op de quick-and-dirty manier gedaan, extra stekker voor de koplamp gekocht en kabel van andere koplamp doorgelust.
Dan is dat van mij nog "dirtier" :P Ik heb in de linker stekker een draadje erbij in geklemd, aan de andere kant van het draadje een voetje vastgemaakt en die in de rechter stekker gestoken. Was nog geen 5 minuten werk, wel een beetje prutsen om te zorgen dat alles netjes contact maakt :+
 
Is er iemand die het zeker weet? :+

Ach ik denk dat het allebij kan. Ik heb ooit een versleten koppeling gehad op een VFR. Daar kwam ik achter omdat ik een keer de snelweg op knalde via een oprit waarbij is em flink door trok in een lage versnelling. Daarbij voelde ik dat het toerental opliep maar niet in de pas met de versnelling. Ook voelde ik een schokje op het moment dat de koppeling het weer bij kom benen. Dus dit weet ik zeker

Maar dan moet je de fiets wel geod kennen. De andere methode zal ook wel werken.
 
Is er iemand die het zeker weet? :+
Mijn koppeling is een tweetal weken geleden vervangen ,
had het ondervonden als je bij lage toerentallen reed in hoge versnelling en dan het gas meer open trok dat de toerenteller ineens een dikke 3000 toeren naar boven vloog en idd mijn koppelingsplaten waren naar de blauwe kant , voorwat wheelys toch allemaal niet goed zijn hé :? :? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan