VFR-rijders en hun fietsen - Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
:o :?

No offense hoor, maar dit is wel een van de meest absurde overwegingen ooit?

Hoe denk je anders dat het spulletje heel blijft? Welke wijdelingse krachten bedoel je dan precies?

Het krachtenspel op een motor maakt echt geen onderscheid naar een frame of blok, zolang het maar sterk genoeg is. En dat is het.


Edit: ik zie het al, je zit nog met een spanombouw.

Zelfs dat lijkt me geen probleem overigens.

Haha je bent er achter. Ja hier kan je zien hoe ik daar de laatste maanden mee bezig ben geweest: VFR als trekker Mocht het je interesseren...
 
@t Rutger, hoorde je me niet toeteren vanochtend? :+

Zag inge dr auto niet staan, maar wel zo een zelfde in Zoelen, in de jeugdstraat, rond dezelfde tijd misschien toeval?


Nee niet gehoord, maar dat komt misschien ook omdat ik nachtdienst heb. ik was dus om 08.00 uur pas thuis en ben gelijk door mijn bed in gegaan.

Ik zal ing zo eens vragen wat ze in zoelen te zoeken heeft, kijken wat de reactie is. :P
 
Wie o wie heeft toevallig een poser knalpijp als deze op zijn VFR-fiets ?

full


Hij maakt een waanzinnig geluid. Op Youtube zis menig uitlaat te horen.....maar deze dubbele klinkt significant zwaarder dan al het ander.
Bij gas los laten is het net of er een zware Ducati aan komt gereden :Y

Mensen kijken me niet na maar de mensen kijken om...ion de trend van: Gaaf geluid, wat komt daaraan..... :] .....ik dus 8-)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker van uitlaat wissel want errlijk is eerlijk....rustig toeren is er niet echt bij want die rust wordt wreed verstoor door 'het achtergrond geluid'.

Iemand trouwens enig idee wat deze Two Brothers racing waard zou zijn?
 
Wie o wie heeft toevallig een poser knalpijp als deze op zijn VFR-fiets ?

[afbeelding]

Hij maakt een waanzinnig geluid. Op Youtube zis menig uitlaat te horen.....maar deze dubbele klinkt significant zwaarder dan al het ander.
Bij gas los laten is het net of er een zware Ducati aan komt gereden :Y

Mensen kijken me niet na maar de mensen kijken om...ion de trend van: Gaaf geluid, wat komt daaraan..... :] .....ik dus 8-)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker van uitlaat wissel want errlijk is eerlijk....rustig toeren is er niet echt bij want die rust wordt wreed verstoor door 'het achtergrond geluid'.

Iemand trouwens enig idee wat deze Two Brothers racing waard zou zijn?

Wat een gaaf ding! Two Bro's is zowiezo :} deze zit op een VFR 750 RC36-II (94-97) of zie ik het verkeerd? Heb je een linkje naar een filmpje?
 
...ja een RC36 II

full


jammer genoeg hep ik geen filmpje. Indien ik mijn fiets zou verkopen is dit filmpje met geluid wel de zekerheid dat hij binnen een week een ander eigenaar heeft......zo denk ik.

Edoch....ik verkoop mijn fiets niet :+
 
ik vind t lelijk, doet me denken aan van die scooters. die hebben het ook vaak zo zitten.
t zal best vet klinken

zal eens een filmpje maken van de mijne, die klappert pas.
 
Ik persoonlijk vind een enkele ook mooier ;)

.....maar dat geluid }) Écht illegaal.....maar ik rijd door het kabaal in de bebouwd kom wel een stukje zachter........ en dát is weer goed voor de verkeersveiligheid én mijn beurs. *O*
 
Volgens mij moet het hier ergens op lijken :

rearexhaust.jpg


Alleen heeft deze nog twee pijpies door het kontje... Ja, ik vindt het wel leuk, maar het past niet bij een jaren 90 fiets. Die dual ups waren echt jaren 80. Overigens erg fake als je het linkstuk ziet dat beide overgaan in 1 demper... Niet dat ik het wil afkraken. Ik vindt het qua looks er wel interessant uitzien.. Maar dan wel aangevuld met iets door de kont....

Ik ben voor een single high mount gegaan om de clean looks voor het enkelvoudig opgehangen wiel te gaan, en de dubbele dempert blokkeerd die visie weer.

Dan liever 1 links en eenje rechtsvan het zadel...
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat is lelijk maar het achterwiel zelf vind ik wel gaaf met die zilveren rand, zwarte spaken en weer een zilver hart. Ben trouwens wel benieuwd naar die ducati achtige sound uit de pijp.

Want juist het typische VFR geluid is zo mooi, als ik ducati sound wil koop ik wel een ducati met open koppeling zodat het lijkt alsof heel je bestek la in dat blok rondvliegt.
Probeer anders eens zonder pijp op de VFR een stukje te rijden, dat geeft pas een mooie sound. *D
 
of de standaard pijp zonder binnenwerk geeft ook een oorgasmisch geluid!

zal eerdags wel eens een soudclippie daarvan maken.
 
Ach, voor huis, tuin en keukengebruik vind ik dat ook wel prima ;) Als ik nou zo’n circuitmonster had als Dutchy, tjsa… ;) Oh, zou hij’m daarom weggedaan hebben? :P
 
Waarom zou dat niet gezond zijn dan?
En om je voor te zijn, het tegendruk verhaal gaat bij motoren niet op. Dat was alleen bij je bromfiets het geval.


Edit: type fout
Daar maak je toch een foutje.
Tegendruk is wel degelijk nodig... het mag alleen wat minder zijn.
Zonder tegendruk wordt de boel te warm en verbrand je je kleppen..
Ik ben momenteel bezig om m'n originele dempers te gutten maar er komt wel iets in voor de tegendruk (en om het staafje bij de controle in de Eiffel tegen te houden O-) )
 
aangezien er nog een collector voor zit die een boel mooie klanken tegenhoudt (en dus ook druk opbouwd), denk ik niet dat er echt een probleem ontstaat.

of zit ik mis?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan