VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat adviseer je, als lid van de VFROC? Een KN filter of een gewone?
Extra vermogen is leuk maar geen doel op zich.
Heb het idee dat een KN filter niet hoeft te worden vervangen en minder hoeft te worden schoongemaakt ( er gaat tenslotte meer lucht door heen dus er blijft minder hangen in het filter ) Powercommander heb ik niet en ben ik ook niet van plan te monteren.
Oftewel: Is een KN luchtfilter de meerprijs waard?

Ik merk dat die van mij een beetje beter aan t gas hangt sinds de K&N. T verbruik is ook wel een beetje gestegen, maar dat kan ook aan mijn wijzigende rijstijl liggen. :')
 
Ik denk als m'n vrouw die prijs hoort dat ze ineens heel goed is in gebarentaal :+

Zeg dan gewoon dat ze het dubbele kosten, just 2 be on the safe side ;)

Maar zonder dollen, setje Free-air porto's met vox-functie werkt ook, dan ben je voor ca. 150 euro al een heel eind incl. headsets....
 
Zeg dan gewoon dat ze het dubbele kosten, just 2 be on the safe side ;)

Maar zonder dollen, setje Free-air porto's met vox-functie werkt ook, dan ben je voor ca. 150 euro al een heel eind incl. headsets....

Ga wel ff zoeken...miss heeft een van m'n leveranciers er wel 1 in 't assortiment.
 
Als ik met de mijne 120 rijd en het een beetje omhoog gaat zoals in het buitenland moet ik al terug schakelen. Rara hoe kan dat.... ;)

Is je VFRke niet gegrensd :? ...

Als je een duitser hebt dan worden deze vaak begrensd ivm goedkopere verzekering -O- ...

Dit kun je makkelijk zien als je je luchtfilterhuis even openmaakt en kijkt of de vlinderkleppen wel maximaal openen bij vol gas stand of als er doorlaat verklein-ringen in de luchtinlaten zijn geplaatst...

Als het zo is dan heb je maar 98 van je 110 paardjes beschikbaar B| ...

Nelis ;) ...
 
Laatst bewerkt:
@ MRT187: Jij hebt opgelet ;)

@ VFR Nelis: Nee hij is niet begrensd, maar wordt enigzins tegengewerkt door zijspan.
Maar als ik dan terug schakel trekt hij de bak ook een flink eind richting de 200. Nog nooit geprobeerd hoe hard ie kan trouwens.
Spannetje staat wel in de OP.
 
Wat adviseer je, als lid van de VFROC? Een KN filter of een gewone?
Tja, ik heb er zelf geen ervaring mee, dus vind het moeilijk om hier een advies in te geven. Je zegt het zelf echter al een beetje:
Extra vermogen is leuk maar geen doel op zich.
Heb het idee dat een KN filter niet hoeft te worden vervangen en minder hoeft te worden schoongemaakt ( er gaat tenslotte meer lucht door heen dus er blijft minder hangen in het filter ) Powercommander heb ik niet en ben ik ook niet van plan te monteren.
Oftewel: Is een KN luchtfilter de meerprijs waard?
Een K&N filter moet inderdaad periodiek schoongemaakt en opnieuw ingeolied worden, terwijl gewone filters om de zoveel tijd vervangen moeten worden. Op den duur spaar je dus geld (en tijd) uit met een K&N filter. Als vermogenswinst geen doel op zich is, zou ik zeggen: gewoon doen!
:N :N Jij hebt ook een 800 he. Die regelt zijn mengsel zelf in verhouding van de lucht die ie krijgt.
Tot op zekere hoogte ja. Het injectiesysteem kan alleen binnen bepaalde marges bijregelen; als je daar buiten valt bestaat het risico dat de motor te arm gaat lopen.
Ik merk dat die van mij een beetje beter aan t gas hangt sinds de K&N. T verbruik is ook wel een beetje gestegen, maar dat kan ook aan mijn wijzigende rijstijl liggen. :')
Dat is heel goed verklaarbaar: als het K&N filter meer lucht doorlaat, dan zal de injectie daar meer brandstof aan toevoegen.
 
Ik heb vandaag mijn scottoiler verwijderd. Nu zuigt de motor vacuum en wil ik graag weten hoe ik dit op kan lossen. Wie weet waar het aanzuigpunt zit waar de scottoiler op zat aangesloten? en wat ik hier het beste op kan doen zodat de motor weer mooi loopt?

alvast bedankt :Y
 
Hoi,viffers
Snelheid,snelheid enkel op het circuit kan je je eens laten gaan.Op de openbare weg is het toch te link!!
In Duitsland kan het prima, ik heb daar zeker een kwartier op topsnelheid gereden op een compleet uitgestorven autobahn, ergens op een zondagavond. Ik geloof dat de motor iets van 260 haalde. Heerlijk toch om al die oude roetmeuk uit je uitlaat weg te branden :)
 
...
Een collega van me heeft ook een v tec en buiten de bekend spanningsregelaar nog nooit spannende dingen gehad ...
Dan heeft je collega juist pech want de SR in bij de V-tec nou juist een uitzondering.
De door mij genoemde punten zijn de veelvoorkomende problemen bij de V-tec.

Voor de rest klopt je verhaal aardig met als aanvulling de tip om af te spreken dat je een proefrit wilt maken en dat de motor koud moet zijn.
In dat geval kan je misschien horen of de NAKS eraan zit te komen want in het begin hoor je hem tikken bij een koude motor bij lage toerentallen.
Niet te verwarren met een klepperend geluid bij stilstand in de neutraalstand en niet ingeknepen koppeling want dat is het standaard klepperen van de koppeling, dit is normaal (maar wel irritant B| ).
Als de motor niet koud is dan niet kopen.
Dit is makkelijk te controleren door de temperatuur op het display links op de watertemperatuur te zetten met het knopje eronder, de meter moet dan op -- staan want hij begint pas met weergeven vanaf 35gr.
Mocht de koper wat te verbergen hebben heeft hij de motor voor de afspraak warm laten draaien en zal de temperatuurmeter op de buitentemperatuur staan ;)
 
De 260 haalt de mijne ook, verder nog niet geprobeerd. Vergeet niet dat de 6 geen gewone versnelling is, de preciese overbrengingsverhouding weet ik niet. Meer een cruise versnelling. Maar dat verklaar het mindere trekken. Tip: doortrekken in de 5 vervolgens rekening houden dat veel vroege injectie motoren slecht reageerden op vol gas, dus gas iets teruggeven wil nog wel eens positief werken.
 
De motoren die ik op het oog heb staan beide bij dezelfde (bovag) dealer, met 3 maanden garantie. Particulier gaat 'm bij mij niet worden i.v.m. beperkte technische kennis.

De extra aanvulling op de NAKS is zeer welkom, had anders niet geweten waar ik op zou moeten letten.

Verder had ik op internet nog iets gevonden over een terugroep actie m.b.t. sub-frame.

Ik heb de tips op papier gezet voor morgen, hartelijk dank hiervoor!
 
@ MRT187: Jij hebt opgelet ;)

@ VFR Nelis: Nee hij is niet begrensd, maar wordt enigzins tegengewerkt door zijspan.
Maar als ik dan terug schakel trekt hij de bak ook een flink eind richting de 200. Nog nooit geprobeerd hoe hard ie kan trouwens.
Spannetje staat wel in de OP.

Ahhh, dat verklaart een boel...

Ik heb destijds bij mijn VFR de kat gedelete en de O2 sensors overbrugt met als gevolg dat de mijne iets beter trok dan die van m`n maten...In z`n 2 op gas een powerwheely lukte toen wel en eerst niet...
Verder had ik ook een open uitlaat en K&N filter...

Wie weet valt hier nog iets mee te halen voor jou ;) ...
 
Mijn RC24 had op de testbank een gecorrigeerde top van 260 km/u....op de weg niet harder gereden dan 240 ongeveer, maar ook geen last van inhouden in de 6e....

@ Dopey - Wellicht is de snorkel-mod gedaan op jouw fiets, ik merkte dat toen ik dat gedaan had de trekkracht onderin iets beter was en het dipje op 4500 rpm weg was maar dat ie bij ong. 9000 rpm in ging houden....en dat in alle versnellingen trouwens |(

Dus dat heb ik snel weer terug gebouwd naar origineel ;)

:+ Snorkel zit er nog op :')
Gaat er ook niet af want ben nu van een terring herrie hoog toerige motor naar een naaimachine gegaan _O- En das wel fijn en heb ook gelukkig weinig last nu van windt en trillingen :+
jammer dat hij niet hoger kan dan 240 maar ja nog steeds op dat moment me rijbewijs kwijt 8-)
 
Pech ? , denk ut niet . De kosten van een spanningsregelaar wegen niet op tegen de kosten die jij gemaakt hebt denk ik ;) . Uitzonderingen bevestigen de regel , ook bij de V-tec .
Dan heeft je collega juist pech want de SR in bij de V-tec nou juist een uitzondering.
De door mij genoemde punten zijn de veelvoorkomende problemen bij de V-tec.

Voor de rest klopt je verhaal aardig met als aanvulling de tip om af te spreken dat je een proefrit wilt maken en dat de motor koud moet zijn.
In dat geval kan je misschien horen of de NAKS eraan zit te komen want in het begin hoor je hem tikken bij een koude motor bij lage toerentallen.
Niet te verwarren met een klepperend geluid bij stilstand in de neutraalstand en niet ingeknepen koppeling want dat is het standaard klepperen van de koppeling, dit is normaal (maar wel irritant B| ).
Als de motor niet koud is dan niet kopen.
Dit is makkelijk te controleren door de temperatuur op het display links op de watertemperatuur te zetten met het knopje eronder, de meter moet dan op -- staan want hij begint pas met weergeven vanaf 35gr.
Mocht de koper wat te verbergen hebben heeft hij de motor voor de afspraak warm laten draaien en zal de temperatuurmeter op de buitentemperatuur staan ;)
 
Pech ? , denk ut niet . De kosten van een spanningsregelaar wegen niet op tegen de kosten die jij gemaakt hebt denk ik ;) . Uitzonderingen bevestigen de regel , ook bij de V-tec .
2 keer NAKS à €85,- p/s, thermostaat €35,- en een stator à €134,-.
Zet dit maar eens tegenover een SR à €117,- + verzendkosten -O-
 
Nog een weekje wachten en dan kan ik me ook officieel VFR eigenaar noemen!
Het is een VFR 800 V-TEC uit 2003 geworden, kan niet wachten...
 
als er nog mensen interesse hebben in de remklauw adapters! nu is de tijd om te beslissen.
ik ga ze namelijk binnenkort frezen :Y en ik doe het maar 1 keer :Y

plaatje nog van de uiteindelijk versie:

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan