VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verder kwam er hier een Vtec langs met daarbij een opmerking van circa 35kg lichter dan normaal. Waar is al die winst geboekt?
Uitlaatsysteem is wel wat te halen lijkt mij, maar waar verder?\

Ja dat is mijn vfrv-tec

Waarschijnlijk is hij de 35 kg inmiddels ver gepasseerd,

Wat er allemaal gedaan is om de overtollige kilo's kwijt te raken"

1 gehele uitlaat vervangen door een volledig titanium systeem met een carbon demper
2 stalen achter subframe vervangen door een aluminuum
3 metalen kuipframe vervangen door aluminium
4 alle remdelen vervangen (het gescheiden remsysteem verwijderd)
5 binnen spatbord vervangen, tevens kleinere accu
6 530 ketting vervangen door een race ketting 520, tevens tandwiel vervangen voor speciaal gemaakte aluminium uitvoering
7 kont, zadel enz vervangen door van een sc57
kuipwerk vervangen door sc59
8 alle overbodige kleppen, ventielen etc verwijderd E.G.R. zooi
9 zeer veel titanium bouten gemonteerd ipv staal
alle steunen van staal zijn verwijderd en vervangen door alu
10 middenbok verwijderd
11 voetsteunen vervangen door lichter
12 hitte schild uitlaat verwijderd
13 stuur vervangen door LSL
14 voorvork vervangen
15 kettingkast vervangen door carbon
16 blokbouten vervangen door aluminium

en vast nog veel meer[/quote]
Nice *D
Heb jij een goed adres voor hoogwaardige alu & titanium bouten? Heb er wel eens wat in eBay-winkels gezien, maar of dat fatsoenlijk spul is weet je dan niet van tevoren (althans, dat denk ik dan).
Alu subframe + kuipframe: heb je gelast of geklonken/gebout/gelijmd? Dit ivm de reststerkte van alu na lassen. Je hebt 6061 gebruikt neem ik aan?

Punt 4 heb ik ook al eens overwogen... ivm stalen remleidingen en niet zo gek zijn van dat DCBS. Bij hard bochtjes aanremmen wil achter nog wel eens opzij schuiven en daar hou ik niet zo van. Maar goed, ABS inleveren vind ik ook weer zonde...

Maar echt mooi project man! :}

Ik heb mijn GPz turbo flink onder handen genomen, heb nu alleen absoluut de tijd niet meer voor dergelijke projecten :/
 
Ik zag trouwens vanochtend in de Linneaushof (das een straat) in Amsterdam een rode VFR RC46 staan. Zonder MF sticker, maar niet van iemand hier toevallig?
 
Zo, even een vraagje hier, aangezien het CBF-topic niet zo druk is ;)

Klopt het dat je (conische) balhoofdlagers iets kunt stellen? Ik heb een CBF op het oog voor Mw. StalenSnuitje en daar zit iets speling in. Volgens de verkoper is dat wel bij te stellen. Verder liep het stuur wel keurig vloeiend van links naar rechts.
 
Pro bolt, kost wel wat maar wel zeer goede kwaliteit.

Nice *D
Heb jij een goed adres voor hoogwaardige alu & titanium bouten? Heb er wel eens wat in eBay-winkels gezien, maar of dat fatsoenlijk spul is weet je dan niet van tevoren (althans, dat denk ik dan).
Alu subframe + kuipframe: heb je gelast of geklonken/gebout/gelijmd? Dit ivm de reststerkte van alu na lassen. Je hebt 6061 gebruikt neem ik aan?

Punt 4 heb ik ook al eens overwogen... ivm stalen remleidingen en niet zo gek zijn van dat DCBS. Bij hard bochtjes aanremmen wil achter nog wel eens opzij schuiven en daar hou ik niet zo van. Maar goed, ABS inleveren vind ik ook weer zonde...

Maar echt mooi project man! :}

Ik heb mijn GPz turbo flink onder handen genomen, heb nu alleen absoluut de tijd niet meer voor dergelijke projecten :/
 
Zo, even een vraagje hier, aangezien het CBF-topic niet zo druk is ;)

Klopt het dat je (conische) balhoofdlagers iets kunt stellen? Ik heb een CBF op het oog voor Mw. StalenSnuitje en daar zit iets speling in. Volgens de verkoper is dat wel bij te stellen. Verder liep het stuur wel keurig vloeiend van links naar rechts.
Ik heb vorig jaar mn oude kogel balhoofd lager laten vervangen voor een conisch balhoofd lager, bij Hyperpro. Die zei ook dat ik om de zoveel duizend kilometer mn balhoofd lager spanning na moest laten kijken, dus nu rij ik gewoon 2x per jaar daar even langs. Maar als er speling inzit, dan kan je toch gewoon de juiste moersleutel meenemen en het balhoofdlager iets strakker zetten?
 
Ik heb vorig jaar mn oude kogel balhoofd lager laten vervangen voor een conisch balhoofd lager, bij Hyperpro. Die zei ook dat ik om de zoveel duizend kilometer mn balhoofd lager spanning na moest laten kijken, dus nu rij ik gewoon 2x per jaar daar even langs. Maar als er speling inzit, dan kan je toch gewoon de juiste moersleutel meenemen en het balhoofdlager iets strakker zetten?
Kijk, da's goed om te weten, wist ik niet van een conisch lager. Nou ja, half jaar garantie, dus als het erger zou zijn, gaan we gewoon in de tussentijd even terug ;)
 
:(
Kom net er achter dat ik helemaal verkeerde banden heb gekregen van de dealer die ik niet besteld heb :X
ipv pilot road 2 heb ik pilot powers gekregen en voor de eerste afgerekend :X
Fout van mijn om niet gezien te hebbe tot maandag na een ritje effe bandje pose :)
Niet bij na gedacht tot vanavond en twijfelde en dus snel na me gargage box
om te checken :+

( :X B| -O- '( |(
t*ff*s klote ...... :X Indeed heeft [me="Dopey85"]michelin pilot powers ct2 bandjes |([/me]
 
Geen slechte bandjes hoor... maar dan moet je ze wel benutten natuurlijk ;) })

Ik ga een setje Sportsmart proberen als volgende set, na 3 sets Pilot Road 2.
Ben wel benieuwd hoe dat voelt (echte sportbandjes).

Maarre, als jij PR2 wil, dan ga je toch gewoon terug!? Zij hebben het verkeerd gedaan, het is niet jouw fout dat je het niet direct zag.
 
Laatst bewerkt:
:(
Kom net er achter dat ik helemaal verkeerde banden heb gekregen van de dealer die ik niet besteld heb :X
ipv pilot road 2 heb ik pilot powers gekregen en voor de eerste afgerekend :X
Fout van mijn om niet gezien te hebbe tot maandag na een ritje effe bandje pose :)
Niet bij na gedacht tot vanavond en twijfelde en dus snel na me gargage box
om te checken :+

( :X B| -O- '( |(
t*ff*s klote ...... :X Indeed heeft [me="Dopey85"]michelin pilot powers ct2 bandjes |([/me]

ik heb voor een Power 2CT, en die slijt niet zo hard ;) nu dus ff genieten van die Power achter, en als ie op is een Roadje2 erom leggen :Y tis niet anders

en bij je volgende band dikke korting vragen, en anders idd gewoon om een Road blijven zeuren
 
Laatst bewerkt:
:W Dag heren en dames!
Even een vraagje van een allochtoon in dit topic ;)
Mijn vader heeft een 2002 VFR800 V-TEC waarvan de accu niet goed oplaadt...
We hebben de accu laatst aan een acculader gelegd en toen de accu weer vol was startte de motor gewoon electrisch. Maar na een korte tijd was de accu alweer leeg en moesten we hem aanduwen, zelfs tijdens de vakantie van afgelopen van 1200km rijden startte hij niet. :N
Mijn vader heeft een aantal dealers gebeld, de één zegt; "Dat is je spoel en rotor" en bij de vraag of het niet misschien de spanningsregelaar kon zijn zei hij "Nee dat is het zeker niet want dit hebben we al 2 keer gehad en het zal echt die spoel en rotor zijn". De andere dealer zegt natuurlijk precies het tegenovergestelde, "Dat is absoluut de spanningsregelaar". :?
Weten jullie misschien wat het probleem is? En een van de dealers zei iets over een recall (service bulletin) vanwege dit probleem, klopt dat? Want als die er ooit geweest is dan zou het via een officiele Honda dealer te fixen zijn op kosten van honda toch?
Anyway, ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!
 
Laatst bewerkt:
het #1 onderdeel dat doodgaat bij VFR's is de spanningsregelaar, behalve bij VTEC's omdat ie daar meer in de rijwind zit. Dat wil niet zeggen dat ie niet kapot kan, maar ik zou gewoon eens met een voltmeter gaan meten of je accu wel oplaad en dergelijke.

Ik zie trouwens dat je in Hoofddorp woont, mocht je geen voltmeter hebben, ik woon in Haarlem en heb er wel eentje liggen. En ik heb ook een reserve spannings regelaar voor een VFR 800 non-vtec, weet niet of die op een VTEC kan? Kan iemand dat wellicht vertellen? Dan kunnen we gewoon een keer wat gaan proberen desnoods.
 
Bekijk eens goed de stekkerverbinding tussen de dynamo en spanningsregelaar. Door slecht contact wil het plastic nog wel eens smelten/verkleuren, wat ook de oorzaak kan zijn van het laadprobleem.
De dynamo doormeten doe je door de genoemde stekkerverbinding los te koppelen (bij niet-lopende motor), de motor te starten, en dan de drie draden vanaf de dynamo onderling te meten, 3 metingen dus: bij oplopend toerental moet hij dan zo'n 60-80 V wisselspanning weergeven. Als dit veel minder is, is de dynamo zo goed als kapot.
Mvg,

Wubbes
 
Inderdaad even de bedrading controleren of het ECHT GOED vast zit. Die van mij startte een keer niet omdat de bedrading op de accupool een klein beetje los zat.

Verder heb ik het gehad dat mijn accu aan het sterven was. Symptomen:
Als ik mn motor een weekend niet startte startte hij na 2 weken niet meer. Verlichting ging wel aan maar startmotor wilde niet. Accu laadde wel goed bij. Na controle van de bedrading is het dus verstandig om sowieso even een voltmeter op je accu te zetten. Als hij gewoon wordt bijgeladen door de motor zou ik je accu vervangen. Als hij niet bijlaad ....... Geen idee maar dan is je accu in ieder geval goed (genoeg).
 
:W Dag heren en dames!
Even een vraagje van een allochtoon in dit topic ;)
Mijn vader heeft een 2002 VFR800 V-TEC waarvan de accu niet goed oplaadt...
We hebben de accu laatst aan een acculader gelegd en toen de accu weer vol was startte de motor gewoon electrisch. Maar na een korte tijd was de accu alweer leeg en moesten we hem aanduwen, zelfs tijdens de vakantie van afgelopen van 1200km rijden startte hij niet. :N
Mijn vader heeft een aantal dealers gebeld, de één zegt; "Dat is je spoel en rotor" en bij de vraag of het niet misschien de spanningsregelaar kon zijn zei hij "Nee dat is het zeker niet want dit hebben we al 2 keer gehad en het zal echt die spoel en rotor zijn". De andere dealer zegt natuurlijk precies het tegenovergestelde, "Dat is absoluut de spanningsregelaar". :?
Weten jullie misschien wat het probleem is? En een van de dealers zei iets over een recall (service bulletin) vanwege dit probleem, klopt dat? Want als die er ooit geweest is dan zou het via een officiele Honda dealer te fixen zijn op kosten van honda toch?
Anyway, ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!
Gegarandeerd de stator, die is bij de eerste generatie V-tec gewonden met en te dunne draad en verbrand dan.
Je kan het beste een imitatie halen want dat scheelt in de beurs en ze zijn vaak nog beter ook.
De dealer die zei dat het de SR is heeft niet geluisterd of snapt niet dat een V-tec de SR wel op een goede plek heeft en dat is allebei reden om er nooit weer te komen :N
Klusje is vrij makkelijk zelf te doen maar even een tip voor de kabels:
Knip de stekker eraf (als het goed is zit er een losse stekker bij de nieuwe) en bind daar een andere draad aan en trek dan de oude kabel vanaf de stator voorzichtig naar je toe.
ALs je de nieuwe stator geplaatst hebt bind de draad aan de nieuwe kabels en gebruik die om de nieuwe kabels weer naar de andere kant te trekken langs dezelfde route.
Doe je dit niet, fout of te haastig dan haal je je een boel werk op de hals ;)
 
Goedemorgen,

Ik denk dat ik hier binnenkort afscheid neem. Ik ga maandag testrit maken op een 2004 Fireblade.

Voordat ik de VFR kocht had ik al een 2002 Fireblade. Heb niet echt aan de VFR kunnen wennen. Vandaar ik weer aan kijken ben naar een Fireblade.

Ik houdt jullie op de hoogte!!
 
VFR topic gaat een stukkie rijden *O* *O*

Wanneer? 15 mei :Y

Waar? omgeving Utrecht (route nog aan te leveren door Dopey 85)
Waar spreken we af? Ook dat mag Dopey 85 bepalen.

Wie gaan er mee:

-Dopey 85 (routeplanner)
-Carlijn
-G. BRASLETTI
-MRT187 (ovb) nu zeker als topic-allochtoontje
-Ouideaux
-Peekster
-Bakfiets 1 ( ovb)
-Woutje 1981 (ovb, bij studieproblemen moet ik afhaken '( )
-Bram C (ovb)

Tot nu toe 9 deelnemers.

Als je mee wil gewoon dit bericht quoten en je naam toevoegen :Y

Edit: dit bericht staat ook in de OP :Y

zet bij mij maar een ovb erachter ben afgelopen donderdag onderuitgegaan en weet niet of de vfr op tijd is gemaakt om mee te rijden.

Wat foto's van de schade klik

Heb zelf op wat spierpijn in mijn armen gisteren niks
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan