Verder kwam er hier een Vtec langs met daarbij een opmerking van circa 35kg lichter dan normaal. Waar is al die winst geboekt?
Uitlaatsysteem is wel wat te halen lijkt mij, maar waar verder?\
Ja dat is mijn vfrv-tec
Waarschijnlijk is hij de 35 kg inmiddels ver gepasseerd,
Wat er allemaal gedaan is om de overtollige kilo's kwijt te raken"
1 gehele uitlaat vervangen door een volledig titanium systeem met een carbon demper
2 stalen achter subframe vervangen door een aluminuum
3 metalen kuipframe vervangen door aluminium
4 alle remdelen vervangen (het gescheiden remsysteem verwijderd)
5 binnen spatbord vervangen, tevens kleinere accu
6 530 ketting vervangen door een race ketting 520, tevens tandwiel vervangen voor speciaal gemaakte aluminium uitvoering
7 kont, zadel enz vervangen door van een sc57
kuipwerk vervangen door sc59
8 alle overbodige kleppen, ventielen etc verwijderd E.G.R. zooi
9 zeer veel titanium bouten gemonteerd ipv staal
alle steunen van staal zijn verwijderd en vervangen door alu
10 middenbok verwijderd
11 voetsteunen vervangen door lichter
12 hitte schild uitlaat verwijderd
13 stuur vervangen door LSL
14 voorvork vervangen
15 kettingkast vervangen door carbon
16 blokbouten vervangen door aluminium
en vast nog veel meer[/quote]
Nice
Heb jij een goed adres voor hoogwaardige alu & titanium bouten? Heb er wel eens wat in eBay-winkels gezien, maar of dat fatsoenlijk spul is weet je dan niet van tevoren (althans, dat denk ik dan).
Alu subframe + kuipframe: heb je gelast of geklonken/gebout/gelijmd? Dit ivm de reststerkte van alu na lassen. Je hebt 6061 gebruikt neem ik aan?
Punt 4 heb ik ook al eens overwogen... ivm stalen remleidingen en niet zo gek zijn van dat DCBS. Bij hard bochtjes aanremmen wil achter nog wel eens opzij schuiven en daar hou ik niet zo van. Maar goed, ABS inleveren vind ik ook weer zonde...
Maar echt mooi project man!
Ik heb mijn GPz turbo flink onder handen genomen, heb nu alleen absoluut de tijd niet meer voor dergelijke projecten