VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk zou ik niet weten waarom niet.

Ik heb trouwens ook nog een complete, originele demperset liggen, mocht je aan het zoeken zijn.
 
Het gaat in de eerste instantie om het bochtenwerk. Die zijn aardig verroest en ik heb geen zin om die helemaal te gaan polijsten :) Ik kan splinternieuwe uitlaatbochten krijgen voor een heel schappelijk bedrag. En uiteindelijk komen er uiteraard een paar sportdempers op. Wat heb jij erop zitten? Neem aan ook sportpijpen aangezien je de originele over hebt. Toevallig nog koplamp units in de aanbieding?? :)
 
Gespot: gele RC46 van velperbroek naar Arnhem zuid via de pleyroute om +/- 7:30 en een rode RC36II om 7:45 op de graafseweg richting het keizer karel plein in Nijmegen.

Ik zat helaas in het koekblik.

@JFJ ik heb een achterbrug in de auto liggen, kan hem ook eventueel aanstaande dinsdag na 20:30 droppen of woensdag zelfde tijd.

He Wout,

Komende dinsdag is perfect. Vind je het leuk om dan even naar Genemuiden te komen? We zijn die avonden bezig in de "build off" met het Voxpan (R) ;) fd
 
Het gaat in de eerste instantie om het bochtenwerk. Die zijn aardig verroest en ik heb geen zin om die helemaal te gaan polijsten :) Ik kan splinternieuwe uitlaatbochten krijgen voor een heel schappelijk bedrag. En uiteindelijk komen er uiteraard een paar sportdempers op. Wat heb jij erop zitten? Neem aan ook sportpijpen aangezien je de originele over hebt. Toevallig nog koplamp units in de aanbieding?? :)
Ow, right.. de bochten.

Maar die zijn origineel toch al RVS? Of ben ik nou in de war?

Anyway; ik rij met 'originele' dempers ;)
Ik heb een tweede set gekocht, achterkantje eraf, deel van het binnenwerk eruit en weer dichtgelast. Geluid is een stuk dieper en zwaarder dan normaal maar zeker niet te hard. Klinkt een beetje zoals de Leovince dempers met de dBkillers erin, maar dan ietsje rauwer. Zonder die dBkillers zijn de Leovince's veel luider dan mijn aangepaste dempers trouwens, ik heb dit dan ook puur voor de klank gedaan :Y

Voor de doe-het-zelfer, aanschouw mijn fantááááááááástische paintskillz:
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/56350/839bef7eeb2329ae1bf95a7946e1fc99[/img]
Boven is een originele demper, onder een aangepaste.
Effectief dus een bypass van de middelste demperkamer ;)

Eerst de chroomdeksels van de dempers halen, dan door de originele las heen de eindkappen eraf slijpen/zagen (ik heb een goede ijzerzaag gebruikt). De twee pijpjes zijn er vervolgens vrij eenvoudig uit wrikken (zitten vast met puntlasjes). Collega van me kan netjes RVS tiggen en die heeft ze weer dichtgemaakt.

Er zijn ook mensen die het hele binnenwerk eruit hebben gehaald, maar dan gaat het wel érg hard en érg rauw klinken....
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of ze rsv zijn.. De mijne zien er niet echt netjes meer uit. Misschien is het ook wel mooi op te poetsen hoor, zal eens proberen. Is iig goedkoper :)
Dat van die dempers zelf 'open' maken had ik al eens gelezen. Duidelijk illustratie trouwens, nu weet ik ook hoe het zit. Maar uiteindelijk gaan het wel leovinci's worden denk ik. Staat ook net wat sportiever vind ik.
 
Geen idee of ze rsv zijn.. De mijne zien er niet echt netjes meer uit. Misschien is het ook wel mooi op te poetsen hoor, zal eens proberen. Is iig goedkoper :)
Dat van die dempers zelf 'open' maken had ik al eens gelezen. Duidelijk illustratie trouwens, nu weet ik ook hoe het zit. Maar uiteindelijk gaan het wel leovinci's worden denk ik. Staat ook net wat sportiever vind ik.
Thnx *D

Heb hem dan ook maar zelf gemaakt omdat ik het irritant vond dat er op het hele wereldwijde web geen heldere afbeelding te vinden was :P

Leovince's staan van achter ook erg mooi vind ik, die nieuwe met conische eindkappen zijn fraai :Y Ik vind het alleen wat suf van opzij; er valt een vrij groot gat tussen kontje en demper en dat vind ik slordig, gezien het toch best wat geld kost... Dat, plus dat dit mij 30 euro heeft gekost maakte het voor mij een eenvoudige keuze ;)
 
Thnx *D

Heb hem dan ook maar zelf gemaakt omdat ik het irritant vond dat er op het hele wereldwijde web geen heldere afbeelding te vinden was :P

Leovince's staan van achter ook erg mooi vind ik, die nieuwe met conische eindkappen zijn fraai :Y Ik vind het alleen wat suf van opzij; er valt een vrij groot gat tussen kontje en demper en dat vind ik slordig, gezien het toch best wat geld kost... Dat, plus dat dit mij 30 euro heeft gekost maakte het voor mij een eenvoudige keuze ;)
Ik snap wat je bedoelt. Eigenlijk passen er geen rechte dempers op, omdat er als het ware een lichte bolling in zit. Maar dat was me tot nu nog niet opgevallen :) Bedankt... -O- Geintje! Het moet sowieso de versie worden met de conische eindkappen. Staan een stuk strakker en geeft ook iets meer een originele look. Ze zijn niet goedkoop, maar voor onder de 600 euro heb je de carbon versie nieuw! Dat is een koopje als je het vergelijkt met de akrapovic die nu op mijn sp1 zitten, die kosten nieuw 1200 euro ofzo!! (heb ik er niet voor betaald overigens :))
 
Ik snap wat je bedoelt. Eigenlijk passen er geen rechte dempers op, omdat er als het ware een lichte bolling in zit. Maar dat was me tot nu nog niet opgevallen :) Bedankt... -O- Geintje! Het moet sowieso de versie worden met de conische eindkappen. Staan een stuk strakker en geeft ook iets meer een originele look. Ze zijn niet goedkoop, maar voor onder de 600 euro heb je de carbon versie nieuw! Dat is een koopje als je het vergelijkt met de akrapovic die nu op mijn sp1 zitten, die kosten nieuw 1200 euro ofzo!! (heb ik er niet voor betaald overigens :))
Graag gedaan :P

Ze zijn inderdaad niet zo duur, maar ik vind het wél een hoop geld ;)

De dempers van BOS volgens de contour trouwens wen echt mooi, maar die zijn dan ook bijna 800 euro :X
 
Laatst bewerkt:
Thnx *D

Heb hem dan ook maar zelf gemaakt omdat ik het irritant vond dat er op het hele wereldwijde web geen heldere afbeelding te vinden was :P

Leovince's staan van achter ook erg mooi vind ik, die nieuwe met conische eindkappen zijn fraai :Y Ik vind het alleen wat suf van opzij; er valt een vrij groot gat tussen kontje en demper en dat vind ik slordig, gezien het toch best wat geld kost... Dat, plus dat dit mij 30 euro heeft gekost maakte het voor mij een eenvoudige keuze ;)
Je had je de moeite kunnen besparen want hier staat het met foto's en al beschreven O-)
 
Heb ook mijn uitlaatsysteem aangepast,

volledig uit titanium zonder kat en een carbon Hexagonal
full
 
een zeer groot aantal bouten vervangen door titanium en hoogwaardig aluminium van pro-bolt.
Tevens de remschijven vervangen voor braking wave disk
full
 
gehele systeem zelfgemaakt, van titanium pijpen van bestaande motoren en van delen van akrapovic.
Heb nu al een aantal systemen gemaakt met allemaal vermogenswinst van +- 8 pk, dit door flow stukken te gebruiken zoals boven genoemd merk. :Y
Het verwijderen van de kat is natuurlijk ook een vermogenswinst van al 3 tot 5 pk.

Binnen kort gaat hij op de banken dan weet ik exact wat het systeem doet.

gr Rob
 
weer super geworden rob :} :9~ lijkt wel alsof ie zo uit de fabriek had kunnen rollen
(die VFR800 HAD ook zo uit de fabriek moeten rollen _O- )

:Y

Jammer dat ouwe Honda sr. , niet meer de controle had over hun vlaggeschip.

hij is zoooooooooooo mooi Rob *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar ff mn nieuwe hendels op mn motor gezet. Remhendel ging er zo op, maar de koppelingshendel liep tegen de chokekabels aan. Dus ff dat linkerblokje met schakelaars en de choke (geen idee hoe dat heet) een stukje verdraait, en nu past het prima.

Ik weet niet of ik ze er op laat zitten, of ze als reserve houd. Ze voelen prima aan, maar het remhendel zit op zn maximale verstelling toch nog net ff te dicht bij het stuur. Maargoed mijn handen zijn ook zo groot dat ik speciaal handschoenen moet laten maken bij damen leathers omdat mn kolenscheppen niet in gewone sporthandschoenen passen, dus dat zegt niet zoveel over de hendels. Voor 23eu toch een goede investering 8-)

remhendel.jpg


trouwens weer een mooie uitwijk manoeuvre vanmiddag op de motor 8-) reed op een weg waar 1 rijbaan rechtdoor ging en waar 1 rijbaan rechtsaf ging. Rechterauto begreep niet helemaal dat ie naar rechts moest, en reed dus rechtdoor. Links zat een auto naast hem, dus ze gingen samen heerlijk vol in de ankers toen er opeens maar 1 rijbaan voor rechtdoor was. Ik keek ernaar en wist dat ik dat niet meer ging redden op de motor, maar in plaats van target fixation -> achterop de auto's knallen, ben ik mooi ff een stukje gaan spookrijden, langs zo'n stoeprandje die twee rijbanen scheid 8-) en dus langs de auto's, die lekker stonden te toeteren en te schelden. Dat was weer een goeie actie dus :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar ff mn nieuwe hendels op mn motor gezet. Remhendel ging er zo op, maar de koppelingshendel liep tegen de chokekabels aan. Dus ff dat linkerblokje met schakelaars en de choke (geen idee hoe dat heet) een stukje verdraait, en nu past het prima.

Ik weet niet of ik ze er op laat zitten, of ze als reserve houd. Ze voelen prima aan, maar het remhendel zit op zn maximale verstelling toch nog net ff te dicht bij het stuur. Maargoed mijn handen zijn ook zo groot dat ik speciaal handschoenen moet laten maken bij damen leathers omdat mn kolenscheppen niet in gewone sporthandschoenen passen, dus dat zegt niet zoveel over de hendels. Voor 23eu toch een goede investering 8-)

[afbeelding]

trouwens weer een mooie uitwijk manoeuvre vanmiddag op de motor 8-) reed op een weg waar 1 rijbaan rechtdoor ging en waar 1 rijbaan rechtsaf ging. Rechterauto begreep niet helemaal dat ie naar rechts moest, en reed dus rechtdoor. Links zat een auto naast hem, dus ze gingen samen heerlijk vol in de ankers toen er opeens maar 1 rijbaan voor rechtdoor was. Ik keek ernaar en wist dat ik dat niet meer ging redden op de motor, maar in plaats van target fixation -> achterop de auto's knallen, ben ik mooi ff een stukje gaan spookrijden, langs zo'n stoeprandje die twee rijbanen scheid 8-) en dus langs de auto's, die lekker stonden te toeteren en te schelden. Dat was weer een goeie actie dus :]

Ik heb dat model in 't zwart :Y (zitten sinds donderdagavond gemonteerd).
 
Vandaag maar ff mn nieuwe hendels op mn motor gezet. Remhendel ging er zo op, maar de koppelingshendel liep tegen de chokekabels aan. Dus ff dat linkerblokje met schakelaars en de choke (geen idee hoe dat heet) een stukje verdraait, en nu past het prima.

Ik weet niet of ik ze er op laat zitten, of ze als reserve houd. Ze voelen prima aan, maar het remhendel zit op zn maximale verstelling toch nog net ff te dicht bij het stuur. Maargoed mijn handen zijn ook zo groot dat ik speciaal handschoenen moet laten maken bij damen leathers omdat mn kolenscheppen niet in gewone sporthandschoenen passen, dus dat zegt niet zoveel over de hendels. Voor 23eu toch een goede investering 8-)

[afbeelding]

trouwens weer een mooie uitwijk manoeuvre vanmiddag op de motor 8-) reed op een weg waar 1 rijbaan rechtdoor ging en waar 1 rijbaan rechtsaf ging. Rechterauto begreep niet helemaal dat ie naar rechts moest, en reed dus rechtdoor. Links zat een auto naast hem, dus ze gingen samen heerlijk vol in de ankers toen er opeens maar 1 rijbaan voor rechtdoor was. Ik keek ernaar en wist dat ik dat niet meer ging redden op de motor, maar in plaats van target fixation -> achterop de auto's knallen, ben ik mooi ff een stukje gaan spookrijden, langs zo'n stoeprandje die twee rijbanen scheid 8-) en dus langs de auto's, die lekker stonden te toeteren en te schelden. Dat was weer een goeie actie dus :]

Weet je ook weer hoe breed je VFR is }) O-)
 
Is een vfr 800 een beetje zuinig voor woon werkverkeer als je niet te gek doet???
Wou eigenlijk een goedkopere motor voor woon/werk hebben maar ben een vfr tegengekomen voor zeer scherpe prijs in super staat kan ik net zo goed tikeltje meer betalen voor een volwaardige motor ipv gs 500tje ofzo :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan