VFR topic 7 V4's are forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er waren dikke luchten gister, maar buien van dien aard dat men tot op het bot nat zou worden waren niet in die vorm aanwezig te achten...
 
Dan heb ik echt pech gehad echt waar begon bij waalre en is me gevolgt tot bijna nederweert en toen ben ik omgedraait |(

Sissy (derived from sister; also sissy baby, sissy boy, etc.) is a pejorative term for a boy or man who violates or does not meet the traditional male gender role. Generally, sissy implies a lack of the courage and stoicism which are thought important to the male role. A man might also be considered a sissy for being interested in traditionally feminine hobbies or employment, for displaying effeminate behavior, for being unathletic, or for being homosexual.
 
Ik kan bevestigen dat het hier in het zuiden tot een uur of 1 baggerweer was en daarna was het bewolkt met af en toe een zonnetje afgewisselt door wat miezer.
Ben ik blij dat ik zaterdag wat te rijden had.
Maar als organisator van vele ritten (daar heb ik speciaal een eigen forum voor) gaat een eigen rit altijd voor, al krijg je een uitnodiging van de koningin en als je niet zeker weet of iedereen het heeft meegekregen ga je ook door de regen.
Dat is mijn mening want dat is het risico van een rit organiseren, ik ga dan zelfs zo ver dat ik zelfs nog ga als ik ziek ben en haak dan eventueel bij het begin af maar dan weet ik wel zeker dat ik niemand in de kou laat.
Bij ons weet ik dat er meer bikkels zijn dus ik weet ook dat de kans groot is dat er rijders aanwezig zijn bij slecht weer maar houd er rekening mee een volgende keer want volgens mij zijn er hier wel meer doorrijders die niet bang zijn voor een spatje regen en/of optimistisch zijn en hopen dat het bij aankomst van het vertrekpunt of vlak na vertrek wel droog wordt :+
 
Zullen we het op houden dat het buiige regen was zoals men dat mooi kan verkondigen?

De term buiige regen bleek juist weer helemaal geen verwarring op te leveren, terwijl dit wel een lastige lijkt. De respondenten hadden het over ‘lichte regen afgewisseld met zwaardere regen op onregelmatige intervallen’, ‘afwisselend droog/regen’, ‘ niet continu regen, maar in buien’ en ‘veel regen, maar in buien, dus ook af en toe droog’. Allemaal goede omschrijvingen en dus een duidelijkere uitdrukking dan velen in de weerkamer denken.

Kort: Het "Het kan vriezen, het kan dooien" van de + kan van de Celcius schaal.
Het was maar een ritje. Gaarne door met VFR praat. Dont dwell on the past.
 
De uitdrukking die ik zocht _O- _O- _O- _O- ~
Sissy (derived from sister; also sissy baby, sissy boy, etc.) is a pejorative term for a boy or man who violates or does not meet the traditional male gender role. Generally, sissy implies a lack of the courage and stoicism which are thought important to the male role. A man might also be considered a sissy for being interested in traditionally feminine hobbies or employment, for displaying effeminate behavior, for being unathletic, or for being homosexual.[/quot

Eh , we houden erover op ;)
 
Laatst bewerkt:
Zullen we het op houden dat het buiige regen was zoals men dat mooi kan verkondigen?Kort: Het "Het kan vriezen, het kan dooien" van de + kan van de Celcius schaal.
Het was maar een ritje. Gaarne door met VFR praat. Dont dwell on the past.


Inderdaad... leren van de fouten en weer doorgaan. Volgende rit ben ik er weer als ik kan... *O*
 
De buddyseat van mijn Honda VFR750F uit 94 gaat niet open Ik zie ook nergens een sleutelgat oid om de seat open te draaien

Iemand een suggestie?
 
Lijkt mij dat er iets niet goed is aangesloten idd.

Je achterrem bedient op de achterste klauw de twee buitenste cups, en de middelste cup van de linker remklauw. Via een delay valve word dan de binnenste cup van je rechter remklauw aangesproken, om te voorkomen dat je fiets gaat duiken als je remt.

De voorrem bedient op de voorste klauwen de twee buitenste cups, en omdat je linker remklauw kan bewegen word een "secondary master brake cylinder" geactiveerd die de binnenste cup van je achterste remklauw bedient.

Bij een goed werkende VFR kan je dus het achterwiel remmen door de voorste linker remklauw omhoog te duwen, als ie op de bok staat bijvoorbeeld.

Zo hoort het te werken, en als dat bij jou niet zo is, dan zitten er inderdaad remleidingen verkeerd aangesloten. En dat is knap lastig, want het remsysteem is redelijk complex op een VFR dus. Ik kan wel een scan maken van een wphb als je wilt?


Ik nog een keer weer te zeuren. O-)

Ik heb het wph erbij gehad en als je t mij vraagt zit alles zoals t hoort.
Volgens mij moet er dus ergens in een remcilinder een gaatje zitten.
Die toevoer doorlaat laat naar die middelste zuiger.
Met ontluchen draai je die nippel namelijk ook los.
Zie wph ;)

Opzich wel logisch.
Als je bijvoorbeeld je blokken vernieuwd en de zuigers terugdrukt dan zou deze alleen maar naar buiten kunnen komen door het inschakelen van het dcbs.
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling. :?
Niet echt veilig als je ineens een noodstop moet maken.

Niet iemand die toevallig nog remblokken achter moet vervangen?
Om te kijken of daar de middelste ook reageert op de voetrem....
 
Krijg het achterste passagiersdeel nu wel "open"
maar het bestuurders deel van de seat niet of hoort dat zo???
Achterste gedeelte een paar centimeter omhoog trekken, dan schuin omhoog naar achteren. Dan komt ie zo los.

Ik heb trouwens weer wat goodies. Van de zomer ga ik weer een maand motorrijden rond de Dolomieten en alles daaromheen. Aangezien vorig jaar bleek dat zelfs een achterband al nauwelijks te krijgen is daar zullen remhendels wel helemaal onvindbaar zijn. Dus voor het epische bedrag van 23 euro uit Hongkong wat besteld:

hendels_gespiegeld.jpg


hendels2.jpg


Mocht ik em neerleggen en een hendeltje breken, schroef ik deze er gewoon op, kan ik weer rijden :)
 
Achterste gedeelte een paar centimeter omhoog trekken, dan schuin omhoog naar achteren. Dan komt ie zo los.

Ik heb trouwens weer wat goodies. Van de zomer ga ik weer een maand motorrijden rond de Dolomieten en alles daaromheen. Aangezien vorig jaar bleek dat zelfs een achterband al nauwelijks te krijgen is daar zullen remhendels wel helemaal onvindbaar zijn. Dus voor het epische bedrag van 23 euro uit Hongkong wat besteld:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mocht ik em neerleggen en een hendeltje breken, schroef ik deze er gewoon op, kan ik weer rijden :)

Heb ik volgende week in 't zwart :Y
 
Gespot: gele RC46 van velperbroek naar Arnhem zuid via de pleyroute om +/- 7:30 en een rode RC36II om 7:45 op de graafseweg richting het keizer karel plein in Nijmegen.

Ik zat helaas in het koekblik.

@JFJ ik heb een achterbrug in de auto liggen, kan hem ook eventueel aanstaande dinsdag na 20:30 droppen of woensdag zelfde tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan