VFR Topic 8 nothing beats a V4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uuuhhhhh??? Ik zou het niet weten...? :$
Dat gebeurt bij een beurt? In dat geval in december, hij had een beurt gehad toen we hem kochten....
 
Uuuhhhhh??? Ik zou het niet weten...? :$
Dat gebeurt bij een beurt? In dat geval in december, hij had een beurt gehad toen we hem kochten....
Dat hoort bij een grote beurt te gebeuren en bij het afleveren zit meestal een kleine beurt.
Blijft dus de vraag wanneer het gedaan is ondanks dat het bij een VFR niet eens echt een punt is, het blijft mogelijk dat het verloopt en schade daardoor kan duur zijn.
Als je een klein beetje technisch bent is dat met behulp van het internet (WPHB en VFR forum) prima zelf te doen.
 
Dat hoort bij een grote beurt te gebeuren en bij het afleveren zit meestal een kleine beurt.
Blijft dus de vraag wanneer het gedaan is ondanks dat het bij een VFR niet eens echt een punt is, het blijft mogelijk dat het verloopt en schade daardoor kan duur zijn.
Als je een klein beetje technisch bent is dat met behulp van het internet (WPHB en VFR forum) prima zelf te doen.
Hm.... Ik ben niet heel technisch... Als vrouw zijnde heb ik een naam hoog te houden O-)
Van de week maar even bellen om m na te laten kijken.
 
Er is een verschil tussen niet heel technisch en helemaal niettechnisch.
Wat dat naam hoog houden betreft strookt dat niet bepaald met het hele emancipatie gebeuren, mannen en vrouwen gelijk betekent ook dat vrouwenhanden ook vies mogen worden 8-)
Daarbij zijn veel montagemensen aan de lopende band van technische producten vrouw omdat vrouwen een beter oog voor detail hebben dus download een WPHB en sla eens aan het lezen :Y
 
Er is een verschil tussen niet heel technisch en helemaal niettechnisch.
Wat dat naam hoog houden betreft strookt dat niet bepaald met het hele emancipatie gebeuren, mannen en vrouwen gelijk betekent ook dat vrouwenhanden ook vies mogen worden 8-)
Daarbij zijn veel montagemensen aan de lopende band van technische producten vrouw omdat vrouwen een beter oog voor detail hebben dus download een WPHB en sla eens aan het lezen :Y
Ja papa... ;)
*slaat aan het Google'en*
 
Beste mensen, ik heb de grootste moeite om mijn remvloeistof te vervangen.

Omdat ik de cylinders in de remklauwen allemaal heb ingevet heb ik al het remvloeistof eruit. Nu heb ik volgens de service manual het remvloeistof voor de voorrem correct vervangen. Het was gewoon vloeistof in het reservoir bij het stuur en dan vaak pompen, remhendel ingedrukt houden en de ontluchtingsnippel losdraaien, paar seconden wachten, weer dicht draaien en langzaam de remhendel los. En dit natuurlijk net zolang herhalen totdat er remvloeistof uit de nippels komt en er geen luchtbelletjes te zien zijn.

Dat is gelukt zover ik kan zien, maar het probleem licht bij de achterrem. Volgens het boekje moet je:
  • het reservoir achter vullen
  • achterrem vaak pompen en ingedrukt houden
  • de middelste nippel rechtsvoor los
  • paar seconden wachten
  • nippel weer vast
  • herhalen totdat er remvloeistof zonder luchtbellen eruit komt

Hierna herhaal je het voor de middelste nippel linker klauw voor, maar daar komt na wel 30x keer proberen helemaal niks uit. Ik voel alleen maar dat lucht wordt verplaatst en verder gebeurt er niks ;(

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik kan doen? :j
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een van de schroeven kwijt waarmee je de buddy cover vast maakt, iemand enig idee waar je die dingen kan kopen? Lokale dealer heeft ze niet
 
Laatst bewerkt:
ik zou het niet weten.... ze zijn weleens zelf gemaakt.

wie o wie maakt er een nieuw topic aan? we zitten bijna aan de 2500 reply's
 
Ik ben een van de schroeven kwijt waarmee je de buddy cover vast maakt, iemand enig idee waar je die dingen kan kopen? Lokale dealer heeft ze niet

Marlboros, hij zit ook op VFROC maakt ze wel eens. Ik heb ze bij hem besteld (echt fijn, je hebt geen inbussleutel meer nodig om de cover los te draaien). Als er genoeg geinteresseerden zijn maakt hij er wel eens een berg, anders is het niet rendabel voor hem (doet hij hobbymatig).

Anders bij fabory of zoiets inbusboutjes met bolkop kopen.
 
Zagato als je ergens boutjes gaat kopen,let dan op de dikte van het opstaande randje, dit is zo gemaakt dat je zijkap en de buddy cover niet te vast kan draaien.

Draai maar eens een boutje uit je voorspatbord dan zie je de dikte verschillen.
En ja ik spreek uit ervaring, het was toen voor mij een duur boutje geworden!!!!
 
Zagato als je ergens boutjes gaat kopen,let dan op de dikte van het opstaande randje, dit is zo gemaakt dat je zijkap en de buddy cover niet te vast kan draaien.

Draai maar eens een boutje uit je voorspatbord dan zie je de dikte verschillen.
En ja ik spreek uit ervaring, het was toen voor mij een duur boutje geworden!!!!

Bedankt voor de tip m8 :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan