MikeyMan
Die hard MF'er
Dan is de vraag dus: is de motor het waard?
da's wat anders dan 'wat een afzetter'.
da's wat anders dan 'wat een afzetter'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, klopt, jij niet, dat had ik anders moeten verwoorden, excuus.
Sommige van de andere reacties vind ik wel in die richting gaan, vandaar.
Tsjah, kosten/baten kan ik me er in dat geval iets bij voorstellen.
Denk overigens wel dat ik weet hoe het komt dat ie alleen dat totaal pakket wil doen (zij het dat daar toch vaak nog wel iets mogelijk is).
Hij zit werkelijk het hele jaar vol, en doet 1 motor per week, op zijn gemakje.
Of je dan in een week 500 euro binnenharkt of 200 maakt dan nogal een verschil.
Overigens; als ik geen VTEC had gehad, was ik wellicht ook niet helemaal naar de andere kant van het land gereden. Echter; als je een Vtec bij de lokale motorboer brengt is de kans volgens mij vrij groot dat de montuer voor het eerst aan een dergelijk blok gaat sleutelen
Denk er wel even om dat bij sommige highmounts de achterband wisselen een duur klusje wordt. Zo heb ik 1 klant waarbij ik een ruim half uur extra nodig heb om de uitlaat te verwijderen en weer terug te plaatsen bij elke achterbandenwissel (wiel past niet tussen de achterbrug en de demper door). Bij hem zit de aan de demper vast bevestigde flens onder het kuipwerk gemonteerd.Ergens in het begin had ik al eens wat gevraagd over een highmount...
Maar zit nog met enkele vragen...
Qua legaal rijden in Duitsland, leek het een "idee" om de originele uitlaat om te bouwen tot highmount?
maar kan dit zomaar? (in het achterhoof houd ik altijd: indien nodig wil ik terug kunnen naar originele setup).
De momentsleutel reageert op de kracht die jij gebruikt om de moer aan te draaien, stel jij een waarde in veranderd deze niet als er vet tussen zit. Door vet zal de moer makkelijker draaien en zal de moer verder op het draadeind draaien dan zonder vet. Hij ondervind minder wrijving van het schroefdraad. Maar hij gaat niet opeens met meer of minder Nm vastzitten, dit heb je immers met je momentsleutel begrensd.