VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hem nergens een afzetter genoemd, ik houd er niet van als mensen mij woorden in de mond proberen te leggen..

De enige "klacht" in deze is dat hij alleen een totaal pakket wil doen, en geen losse reparaties/klussen.
 
Nee, klopt, jij niet, dat had ik anders moeten verwoorden, excuus.
Sommige van de andere reacties vind ik wel in die richting gaan, vandaar.

Tsjah, kosten/baten kan ik me er in dat geval iets bij voorstellen.
Denk overigens wel dat ik weet hoe het komt dat ie alleen dat totaal pakket wil doen (zij het dat daar toch vaak nog wel iets mogelijk is).

Hij zit werkelijk het hele jaar vol, en doet 1 motor per week, op zijn gemakje.
Of je dan in een week 500 euro binnenharkt of 200 maakt dan nogal een verschil.

Overigens; als ik geen VTEC had gehad, was ik wellicht ook niet helemaal naar de andere kant van het land gereden. Echter; als je een Vtec bij de lokale motorboer brengt is de kans volgens mij vrij groot dat de montuer voor het eerst aan een dergelijk blok gaat sleutelen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het me ook wel voorstellen, maar het is wel jammer omdat ik dacht een betrouwbaar adres te hebben voor klusjes waar ik zelf geen tijd voor/zin in heb. Olie verversen valt daar niet onder, banden bijvoorbeeld weer wel :) Maar ik snap ook wel dat hij geen zin heeft om onder druk te moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Boys, 't is wel goed zo.. Appel met peren vergelijken doet niemand goed. Ieder doet het op zijn manier.
 
Nee, klopt, jij niet, dat had ik anders moeten verwoorden, excuus.
Sommige van de andere reacties vind ik wel in die richting gaan, vandaar.

Tsjah, kosten/baten kan ik me er in dat geval iets bij voorstellen.
Denk overigens wel dat ik weet hoe het komt dat ie alleen dat totaal pakket wil doen (zij het dat daar toch vaak nog wel iets mogelijk is).

Hij zit werkelijk het hele jaar vol, en doet 1 motor per week, op zijn gemakje.
Of je dan in een week 500 euro binnenharkt of 200 maakt dan nogal een verschil.

Overigens; als ik geen VTEC had gehad, was ik wellicht ook niet helemaal naar de andere kant van het land gereden. Echter; als je een Vtec bij de lokale motorboer brengt is de kans volgens mij vrij groot dat de montuer voor het eerst aan een dergelijk blok gaat sleutelen :)

Ligt altijd meer aan de kennis en ervaring van de monteur. Als hij voornamelijk Suzuki's of Yamaha onderhoud dan is die kans vrij groot.
Die van mij doet van Honda/Yamaha/Ducati/Triumph en alle modellen ertussen. Zelfs de VTEC van mij.
Hij is opzich altijd wel blij met die van mij, hoeft ie altijd maar weinig aan te doen op de kleine onderhoudsdingetjes hier en daar. Ben ik ook blij mij, scheelt mij weer in portemonnee :)
 
Ergens in het begin had ik al eens wat gevraagd over een highmount...
Maar zit nog met enkele vragen...

Qua legaal rijden in Duitsland, leek het een "idee" om de originele uitlaat om te bouwen tot highmount?
maar kan dit zomaar? (in het achterhoof houd ik altijd: indien nodig wil ik terug kunnen naar originele setup).
Denk er wel even om dat bij sommige highmounts de achterband wisselen een duur klusje wordt. Zo heb ik 1 klant waarbij ik een ruim half uur extra nodig heb om de uitlaat te verwijderen en weer terug te plaatsen bij elke achterbandenwissel (wiel past niet tussen de achterbrug en de demper door). Bij hem zit de aan de demper vast bevestigde flens onder het kuipwerk gemonteerd.
 
De laser zit net voor de demper alleen maar aan de ori voetsteun vast, verder niet. Dat gaat heel snel.
 
Wielmoeren monteer ik altijd droog, vet beïnvloed het aandraaimoment (als je een momentsleutel gebruikt) en bij een wiel heb ik liever dat hij wat te vast zit als er weer gewisseld moet worden dan dat ze te los zitten maar ik heb eigenlijk nog nooit last gehad dat ze te vast zaten.
 
Hoe beïnvloed vet het aanhaalmoment? 100 Nm blijft 100 Nm of je er nu vet, olie wat je er dan ook tussen stopt. Ik monteer de moeren altijd met een heel klein beetje vet, puur om roesten o.id. tegen te gaan en daarmee blijven ze gangbaar.
 
De momentsleutel reageert op de kracht die jij gebruikt om de moer aan te draaien, stel jij een waarde in veranderd deze niet als er vet tussen zit. Door vet zal de moer makkelijker draaien en zal de moer verder op het draadeind draaien dan zonder vet. Hij ondervind minder wrijving van het schroefdraad. Maar hij gaat niet opeens met meer of minder Nm vastzitten, dit heb je immers met je momentsleutel begrensd.
 
De momentsleutel reageert op de kracht die jij gebruikt om de moer aan te draaien, stel jij een waarde in veranderd deze niet als er vet tussen zit. Door vet zal de moer makkelijker draaien en zal de moer verder op het draadeind draaien dan zonder vet. Hij ondervind minder wrijving van het schroefdraad. Maar hij gaat niet opeens met meer of minder Nm vastzitten, dit heb je immers met je momentsleutel begrensd.

de axiale kracht op de bout (niet aanhaalmoment ;) ) wordt groter omdat er minder koppel (dat is dus je aanhaalmoment) nodig is om de wrijving tussen bout en moer te overwinnen.
 
Trekkracht op de bout (axiaal) veranderd inderdaad, maar niet het draaimoment (aanhaalmoment) ergo, lekker vet er tussen doen als je dat wilt en anders niet. ;)
 
nog even aan het pielen geweest met de bevestiging van de teller straks.
had nog niet echt een idee hoe dit te doen, dus ben even aan het modelleren geslagen om alvast een beeld te krijgen van een idee dat ik had.
Is nog niet helemaal zoals ik het in gedachten heb..... misschien met de koplamp erbij (moet ik die ook nog modelleren)

Teller-slotplaatassembly4_zpsaa1f7b52.jpg

Teller-slotplaatassembly1_zps91d1adb2.jpg

Teller-slotplaatassembly3_zpsb5566f77.jpg

Teller-slotplaatassembly2_zps0007c1f1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koplamp zit uit ervaring te hoog zo. Onderkant lamp moet ongeveer gelijk liggen met T Stuk.
Te hoog is beslist niet mooi.
 
Ja natuurlijk juchie ;) We kijken gewoon gezellig mee. Jou tellersetje is niet zo diep, en dat zorgt dan al gauw voor een gat tussen lamp en teller. Dan moet lamp omhoog wat weer niet zo mooi is. Moet een compromis worden dat smoelt. Je kan je setje wat dieper monteren natuurlijk. Of oplossen met een minimaal flyscreen.
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Klein vraagje. Wat zouden jullie nog geven voor een VFR 800 van 2007 met 14000km op de teller? Als opties zitten er zijkoffers op en een lazer uitlaat MV agusta stijl.
Motorfiets is in propere staat en goed onderhouden.

Graag even jullie mening.

;) ;) ;)
 
Je kan het beste eens kijken naar prijzen van soortgelijke uitvoeringen want de markt bepaald de prijs.
Accessoires zijn op een gebruikte motor weinig waard dus houd daar rekening mee met vergelijken.
Een hoge kilometerstand is bij een VFR geen punt dus levert ook geen drastische prijsverlaging op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan