VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik zal ze niet los bestellen, ik ga er voor naar een zaak hier in de buurt voor de aanschaf en montage.
nu nog een degelijke zaak vinden..heb al wat tips, maar iemand met een tip voor omgeving Baarn/Gooi?
Als je iets meer dan een half uur wil rijden kan je bij ons terecht (Purmerend).
Sorry voor de (gevraagde) reclame.
 
Iemand overigens enig idee of er hogere OEM Clipons zijn die op de VFR Vtec passen?

De Helibars kosten een godsvermogen, evenals de Gilles tooling (welke ik ook niet mooi vind).
Verhogers vind ik er niet echt stevig uit zien, dus OEM-look lijkt me te prefereren.
Dat is dezelfde maat als bij de Blackbird, dus heb je ook o.a.:
- Spiegler / ABM
- LSL
- BKG

De Gilles VarioBar worden trouwens algemeen wel als de mooiste en meest instelbare beschouwd.
 
@Super Blackbird; i know; maar ik wil juist de OEM look behouden.

Spiegler is volgens mij alleen superbike-conversie toch?
Zal ze eens bekijken :)

edit: zie dat ze ook andere clipons hebben. Wel lastig uitkienen, aangezien ze een verandering t.o.v. blackbird positie melden, weet niet hoe die zich verhoudt tot de VFR Vtec.
 
Laatst bewerkt:
Hey mede VFR rijders.
Even een vraag: hebben jullie ook last van slapende en tintelende vingers na een tijdje rijden?
Bij actief bochten rijden valt het mee, maar bij lange stukken 80 km/uur dan heb ik geen gevoel meer in m'n rechterhand. Links geen spier last. Ik heb vorig jaar een cruisecontrol ding gekocht, dan kan ik af en toe even het bloed weer naar de vingertoppen slaan. Ik rij een VFR 800 uit 1999. De motor vind ik in alle opzichten super, maar die slapende hand vind ik niks.
Ik ben al tijden bezig met andere zithoudingen enz. , maar niks helpt. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, zijn andere handschoenen.

Nogmaals, hebben jullie dit ook??

MVG

Peter
 
JA! heb ik ook last van...

Misschien zit het in de naam :+

Maar wat bij mij speelt is o.a. balhoofdlagers en motor loopt wat onregelmatig ivm sportuitlaat. ( alhoewel ik niet weet, als je op snelheid bent dat nog van invloed is.)

Ketting wil ook nog wel eens een oorzaak zijn.
Controleer ook even je banden, voorband kan "gecupt" zijn.
( tegen de richting in met vlakke hand voelen op onregelmatigheden. )

Mvg,

Peter
 
Ik heb het ook maar bij mij ligt het aan CTS.
Laatst was het wel een stuk erger maar mijn banden waren aan vervanging toe en voor was hij gecupt dus dat trilde nogal.
Zijn de banden (incl. balans). lagers, ook je houding (en niet te hard knijpen) goed en heb je geen knellende kleding dan zou je nog eens andere handvatten en/of zwaardere stuurgewichten kunnen proberen.
Als je ver door gaat denken is zelfs de combinatie van de motor, zithouding en kleding/helm een mogelijke oorzaak want als de luchtstroom voor turbulentie zorgt dan trilt dat ook door in je handen.
 
Dank voor het aanbod, is wel een beeeetje ver denk ik...hoe lang duurt zo'n montage? Als in, kort genoeg om op te wachten?
Waarvoor heb je je motor :?
De meeste mensen rijden uren zonder doel maar een goed half uur voor iets zinnigs is te ver :? :?
Veel mensen hebben binnen een half uur niet eens een motorzaak zitten.
Voor mij is Purmerend te ver (191km en bijna 2 uur) maar als ik hier niet een adres in de buurt had (ook bijna een half uur) en het niet veel te druk had met van alles en nog wat dan was ik zonder problemen even die kant op gegaan voor een setje banden... zijn ze meteen ingereden als ik thuis ben :]
 
Waarvoor heb je je motor :?
De meeste mensen rijden uren zonder doel maar een goed half uur voor iets zinnigs is te ver :? :?
Veel mensen hebben binnen een half uur niet eens een motorzaak zitten.
Voor mij is Purmerend te ver (191km en bijna 2 uur) maar als ik hier niet een adres in de buurt had (ook bijna een half uur) en het niet veel te druk had met van alles en nog wat dan was ik zonder problemen even die kant op gegaan voor een setje banden... zijn ze meteen ingereden als ik thuis ben :]


Ik snap wat je bedoelt, maar mijn antwoord staat ook in je reactie: Ik kom momenteel links en rechts tijd tekort. Vandaar ook de vraag of iemand iets dichtbij wist. Tis overigens 50 minuten enkele trip volgens de navigatie, maar dat doet er verder niet toe :)
Als ik de tijd kan vrijmaken is het uiteraard absoluut geen issue en kom ik graag die kant op :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoelt, maar mijn antwoord staat ook in je reactie: Ik kom momenteel links en rechts tijd tekort. Vandaar ook de vraag of iemand iets dichtbij wist. Tis overigens 50 minuten enkele trip volgens de navigatie, maar dat doet er verder niet toe :)
Als ik de tijd kan vrijmaken is het uiteraard absoluut geen issue en kom ik graag die kant op :)
Welke navigatie heb je?
GPS is leuk voor een richtlijn maar die rekent met andere gemiddelden dan wat op een motor haalbaar is en als het kaartmateriaal ook niet helemaal up-to-date is dan missen vaak ook nog de stukken waar je nu 130 mag (als die überhaupt aangepast worden).
Bij mij verschilt het ook al tussen Basecamp/Mapsource en het apparaat zelf en tijdens een A naar B rit raak ik per uur wel een 10min tot een kwartier kwijt.
 
Hey mede VFR rijders.
Even een vraag: hebben jullie ook last van slapende en tintelende vingers na een tijdje rijden?
Bij actief bochten rijden valt het mee, maar bij lange stukken 80 km/uur dan heb ik geen gevoel meer in m'n rechterhand. Links geen spier last. Ik heb vorig jaar een cruisecontrol ding gekocht, dan kan ik af en toe even het bloed weer naar de vingertoppen slaan. Ik rij een VFR 800 uit 1999. De motor vind ik in alle opzichten super, maar die slapende hand vind ik niks.
Ik ben al tijden bezig met andere zithoudingen enz. , maar niks helpt. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, zijn andere handschoenen.

Nogmaals, hebben jullie dit ook??

MVG

Peter

Ja. Handschoenen die niet knellen is sowiezo al prettig en als het gevoel komt opzetten op de rechte stukken even een periode het gas vastpakken met duim en wijs en middelvinger ipv met je handpalm op de handle te laten rusten.

Wat ik zelf niet heb ondervonden maar wel van anderen heb gehoord is dat zogenaamde schuimhandvatten ook kunnen helpen of die zogenaamde overschuif schuimpjes (grip puppies).
 
Dikkere handvatten willen ook wel eens helpen, vaak worden er dan verwarmde handvatten gemonteerd want die zijn doorgaans dikker en meteen een extraatje voor als het frisjes wordt.
Ik zelf heb BMW handvatten erop.
 
Bedankt voor de handvatten tips ! Ik zal eens rondneuzen wat er te halen valt. Handvatten met verwarming hoef ik sowieso niet, want als het zo koud is, rij ik toch niet meer....!
 
Welke navigatie heb je?
GPS is leuk voor een richtlijn maar die rekent met andere gemiddelden dan wat op een motor haalbaar is en als het kaartmateriaal ook niet helemaal up-to-date is dan missen vaak ook nog de stukken waar je nu 130 mag (als die überhaupt aangepast worden).
Bij mij verschilt het ook al tussen Basecamp/Mapsource en het apparaat zelf en tijdens een A naar B rit raak ik per uur wel een 10min tot een kwartier kwijt.

Daar heb je wellicht gelijk in. gebruik sinds het beschikbaar is de navigatie van Nokia Here maps. in de auto tot nu toe vrij accuraat, met de motor zal het idd wat vlotter zijn :)
 
Hey mede VFR rijders.
Even een vraag: hebben jullie ook last van slapende en tintelende vingers na een tijdje rijden?
Bij actief bochten rijden valt het mee, maar bij lange stukken 80 km/uur dan heb ik geen gevoel meer in m'n rechterhand. Links geen spier last. Ik heb vorig jaar een cruisecontrol ding gekocht, dan kan ik af en toe even het bloed weer naar de vingertoppen slaan. Ik rij een VFR 800 uit 1999. De motor vind ik in alle opzichten super, maar die slapende hand vind ik niks.
Ik ben al tijden bezig met andere zithoudingen enz. , maar niks helpt. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, zijn andere handschoenen.

Nogmaals, hebben jullie dit ook??

MVG

Peter
Begin eerst eens met de stand van je rem- en koppelingshendels te controleren. Als jij je pols op je handvaten legt en je vingers strekt moeten deze precies bovenop de hendels uitkomen zonder dat je een hoek maakt. Je vingers moeten dus in 1 lijn met je arm liggen.
Bij de meeste motoren staan de hendels te hoog, en daar krijgen veel mensen last van.
 
Hallo VFR volk :W

Ik heb eind vorig jaar een VFR 750 RC 36-I gekocht met een kleine 72500 km op de klok en heb er de winter mee doorgereden. Nu zijn we bijna 2k verder en ben ik aan het kijken om de lange ritten wat comfortabeler te maken. Ik zat te denken aan een verhoogde kuipruit om de luchtstroom meer over mij heen te richten. Ben zelf 1.82m.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring ermee heeft? Ik heb begrepen dat een hogere ruit niet vanzelf betere windbescherming geeft. Als alternatief, werkt zo'n spoilertje wat je erop kan klikken/schroeven?


Gegroet :W
 
Dit onderwerp is al vaker voorbij gekomen maar omdat het hier op MF wat moeilijk zoeken is (de reden waarom er op het VFR forum (soms wat TE :$ ) streng gemodereerd wordt) nog even een beknopte versie.
Hier kan niemand een goed antwoord op geven omdat er teveel factoren meespelen, zelfs iemand met dezelfde motor en dezelfde lengte kan een compleet andere ervaring hebben door verschil in lichaamsbouw.
Het komt niet zelden voor dat een lager ruitje zelfs beter werkt dan een hogere omdat bij een hoegere versie turbulentie kan ontstaan wat vele malen hinderlijker is dan een windstroom die de hele helm pakt (dus ook een beetje onderlangs meeneemt).
Ikzelf heb een MRA vario touring (met zo'n extra opzetstuk) en die bevalt mij goed, op snelwegritten staat hij omhoog en binnendoor in de lage stand (totaal 7 standen) maar afhankelijk van de wind is de lage stand soms aangenamer op de snelweg.
Voordeel van een verstelbare is dat je bij warm weer de stand op laag kan zetten om juist wat meer wind te vangen zodat de helmventilatie ook nog zin heeft.
Al met al blijft het een gok en het meest ideale is als je iemand kent met een bepaald ruitje die je dan even mag testen.
Je kan ook hier (of aanmelden op het VFROC forum) een oproep doen om eens wat te proberen want een ruitje omzetten is niet veel werk, je moet wel bereid zijn er een stuk voor te rijden of je moet geluk hebben met iemand uit de buurt.
 
Dat er te streng word gemodereerd op het vfr forum viel mij ook al op. Beetje de zuurpruimmoderator uithangen kunnen ze daar wel :N

Mbt de kuipruitjes zou je eigenlijk moeten proefrijden.
Het is echt afhankelijk van te veel factoren. En ook hoe de wind staat natuurlijk :+
 
Maar het maakt zoeken wel een stuk makkelijker dus heb ik liever dat er streng wordt gemodereerd dan dat alles steeds weer opnieuw moet worden verteld.
Hier is dit topic en een paar topics in off-topic die ik volg en de rest kijk ik snel overheen voor het geval er toch eens iets interessants voorbij komt maar meestal erger ik me al binnen 5 posts. In techniek kom ik hier al een paar jaar niet meer :N
 
Iemand overigens enig idee of er hogere OEM Clipons zijn die op de VFR Vtec passen?

De Helibars kosten een godsvermogen, evenals de Gilles tooling (welke ik ook niet mooi vind).
Verhogers vind ik er niet echt stevig uit zien, dus OEM-look lijkt me te prefereren.

Anders eens kijken naar de risers van Genmar.
Ik heb deze zitten en rijden wel een stukje relaxter...

CBR1100XX '97-on | VFR800 '02-'08

;) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan