VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, die ken ik.
Maar had juist gehoopt meer OEM-look te vinden. Dus nette nieuwe clipons uit een stuk.
geloof dat ik toch aan de helibars moet. :P
 
Heerlijk gereden vandaag op de VFR! Tevens eens onder het zadel gekeken, warempel een hele set tools die er behoorlijk oud uit zien :)

Nu doet alleen het probleem zich voor dat ik het zadel aan de voorkant niet meer onder de inkeping krijg bij de accu, wat naar mijn inziens wel moet. Het zadel klikt wel vast, maar zit achter bij de budyseat los. Kan ik hem 1 cm op tillen. Ook is er speling tussen het zadel en het frame.

Is dit okay? Of klopt mijn idee dat ik het zadel nu niet correct gemonteerd heb?
 
He hallo ik zoek eigenlijk een bagage rek voor een vfr uit 1997
Iemand nog zo iets liggen
 
Dit onderwerp is al vaker voorbij gekomen maar omdat het hier op MF wat moeilijk zoeken is (de reden waarom er op het VFR forum (soms wat TE :$ ) streng gemodereerd wordt) nog even een beknopte versie.
Hier kan niemand een goed antwoord op geven omdat er teveel factoren meespelen, zelfs iemand met dezelfde motor en dezelfde lengte kan een compleet andere ervaring hebben door verschil in lichaamsbouw.
Het komt niet zelden voor dat een lager ruitje zelfs beter werkt dan een hogere omdat bij een hoegere versie turbulentie kan ontstaan wat vele malen hinderlijker is dan een windstroom die de hele helm pakt (dus ook een beetje onderlangs meeneemt).
Ikzelf heb een MRA vario touring (met zo'n extra opzetstuk) en die bevalt mij goed, op snelwegritten staat hij omhoog en binnendoor in de lage stand (totaal 7 standen) maar afhankelijk van de wind is de lage stand soms aangenamer op de snelweg.
Voordeel van een verstelbare is dat je bij warm weer de stand op laag kan zetten om juist wat meer wind te vangen zodat de helmventilatie ook nog zin heeft.
Al met al blijft het een gok en het meest ideale is als je iemand kent met een bepaald ruitje die je dan even mag testen.
Je kan ook hier (of aanmelden op het VFROC forum) een oproep doen om eens wat te proberen want een ruitje omzetten is niet veel werk, je moet wel bereid zijn er een stuk voor te rijden of je moet geluk hebben met iemand uit de buurt.

Bedankt voor je reactie :}

Heb even wat gezocht naar dat touring ruitje dat ziet er wel veelbelovend uit, door die 7 standen kan je zelf nog instellen wat het gunstigst voor je eigen postuur en houding is.

Iemand in omgeving Den haag/Rotterdam/Amsterdam die een MRA vario touring ruit heeft op een VFR RC36-I (1993) en die ik even voor een stukje snelweg kan lenen? :)
 
Heerlijk gereden vandaag op de VFR! Tevens eens onder het zadel gekeken, warempel een hele set tools die er behoorlijk oud uit zien :)

Nu doet alleen het probleem zich voor dat ik het zadel aan de voorkant niet meer onder de inkeping krijg bij de accu, wat naar mijn inziens wel moet. Het zadel klikt wel vast, maar zit achter bij de budyseat los. Kan ik hem 1 cm op tillen. Ook is er speling tussen het zadel en het frame.

Is dit okay? Of klopt mijn idee dat ik het zadel nu niet correct gemonteerd heb?

Je moet hem achter eerst goed onder de haakjes hebben en dan druk je hem naar voren en naar beneden zodat die aan de voorzijde onder de uitsparing komt. Dan zit die goed vast.
 
Allen

Even een vraagje.
Wanneer ik smorgens met de VFR 800 uit 2007 vertrek naar het werk duurt het zeker 5km tegen de motortemperatuur rond 50°C draait.
De snelheid ligt niet hoger dan 80km/h op dat moment.
Nog eens 5km verder durft hij al naar de 70°C te gaan, maar dan moet ik een lang stuk
doen tegen 100km/h en zakt hij terug naar zo'n 65°C.
De buitentemperatuur op dat moment is zo'n 2°C.

Zou er hier een problem zijn met de thermostaat? Of eerder de sensor?
Zijn er hier die dit al vervangen hebben? Kost op zich niet zoveel, zo'n 60 euro nieuw voor enkel de thermostaat zonder behuizing.

Ik denk dat dit niet normaal is dat mijn motor niet op z'n ideale temperatuur komt.

Graag wat tips... ;) ;) ;)
 
Hoi,

Mijn meter komt s'morgens ook amper uit de hoek..
w/w Rit van ongeveer 27 km...

Dus denk dat het normaal is.

Net naar huis liep ie iets op, maar is het ook warmer... en een stukje file rijden.

Mvg,

Peter
 
%km om op 50 te komen kan nog wel maar niet boven de 70 komen en zelfs terugvallen naar 65 duidt op een vastzittende thermostaat.
Vervangen hoeft net altijd nodig te zijn, als je er gifgroene koelvloeistof in hebt zitten dan is dat de originele en dus de verkeerde. KVS vervangen voor G12+ (roze of rood) wil vaak wel een oplossing zijn.
 
Hallo mede VFR'ers. Mij naam is Rick (Rickert), woonachtig in Drenthe. Sinds 3 jaar in het bezit van een VFR 800 '89

Mag de foto in de OP?
full
 
Laatst bewerkt:
Zo motor weer voorzien van nieuwe onderdelen :P

nieuwe olie en filter
Luchtfilter, ook al was de oude eigenlijk schoon heb ze erger gezien van mijn motor :o
Nieuwe voorremmen, links was eigenlijk niet versleten rechts wel op :X
Hopelijk door me revisie en nu goed schoongemaakt dat ze gelijktijdig slijten.
Stalen remleidingen dus zou goed moeten zijn .
en een goede poetsbeurt :O
Wat een drek kwam er vanaf :X
op naar de 100.000 kmter *O*
 
%km om op 50 te komen kan nog wel maar niet boven de 70 komen en zelfs terugvallen naar 65 duidt op een vastzittende thermostaat.
Vervangen hoeft net altijd nodig te zijn, als je er gifgroene koelvloeistof in hebt zitten dan is dat de originele en dus de verkeerde. KVS vervangen voor G12+ (roze of rood) wil vaak wel een oplossing zijn.

Hoeveel procent kans is er dat dit terug goed komt met de G12+ koelvloeistof?
De motor heeft nu 14000km.
Nog mensen die tips hebben??? ;)
 
ik heb de blauwe er in zitten :o
Kwa koelvloeistof en vandaag ook vervangen samen met de bougies.
Man wat een klut karwei die voorste alles loshalen want even radiator kantelen werkte niet
 
KVS g12+ bij de Action. Nog geen €3 per liter. 8-)


Heb het ook in mijn Vfr maar ook bij mij komt hij tijdens een rit niet zo ver uit de hoek of ik moet veel stadsverkeer doen. Dan wel. Prima in orde volgens mij.
 
Hoeveel procent kans is er dat dit terug goed komt met de G12+ koelvloeistof?
De motor heeft nu 14000km.
Nog mensen die tips hebben??? ;)
Ik heb geen statistieken maar ik schat wel zo'n 60 tot 80% op basis ban ervaringen wat ik tegenkom.
Eventueel voor het aflaten van de oude KVS eerst even een dosering Forte cooling system flush gebruiken (zie gebruiksaanwijzing van het product).
 
Hallo mede VFR'ers. Mij naam is Rick (Rickert), woonachtig in Drenthe. Sinds 3 jaar in het bezit van een VFR 800 '89

Mag de foto in de OP?
[afbeelding]

Hoi Rick, zal ik je dan maar welkom heten? Van harte welkom bij de VFR rijders, en veel lees/schrijf plezier hier op MF.
 
Hallo VFR rijders,

Ten eerste :W aan Riick.
Tjah ook ik heet toevallig Rick (let op het verschil in het aantal i's :P). Sinds eind januari begin februari in het bezit van VFR uit 2004. Sorry voor de slechte foto (telefoon maakt blijkbaar niet super foto's, of het komt door het verkleinen ervan). Straks toch echt maar eens een nieuwe maken.
Ook nog zijkoffertjes bij de motor in zelfde kleuren als de fiets :), altijd handig voor ww-verkeer.

Eoa1qc.jpg
 
Hallo VFR rijders,

Ten eerste :W aan Riick.
Tjah ook ik heet toevallig Rick (let op het verschil in het aantal i's :P). Sinds eind januari begin februari in het bezit van VFR uit 2004. Sorry voor de slechte foto (telefoon maakt blijkbaar niet super foto's, of het komt door het verkleinen ervan). Straks toch echt maar eens een nieuwe maken.
Ook nog zijkoffertjes bij de motor in zelfde kleuren als de fiets :), altijd handig voor ww-verkeer.
[afbeelding]
Maar ook uitstekend geschikt voor je VAKANTIEbagage!!!

Welkom nieuwe (be)rijders!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan