VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo VFR rijders.
Ik ben op zoek naar rem schijven voor een model uit 1999
Bij Jos Smit te koop zien staan merk Nissin prima remschijven.Wil toch nog even hier vragen of er andere adressen bekend zijn.
Het gaat om twee rem schijven voor plus de remblokken!.

greetz John.

Ja, je kan overal natuurlijk de orginele overal bestelllen maar bij Jos zijn ze een stuk goedkoper. Ik heb zelf een gekocht om een kromme te vervangen op mijn vorige VTEC. Ik heb er alles mee gedaan. warm weer, koud weer tot -3 graden, tienduizenden kms , woning-werk maar ook knallen in de eifel en luxemburg.

Geen enkel probleem gewoon doen dus.
 
Ik heb laatst ook gereden met de hittegolf met 34 graden kwam ik op de snelweg tot 107 graden maar daar zat af en toe wel file tussen. Voordat ik in de file 120/130 km/u bleef de VTEC maar net onder de 100 graden.
 
Mijn uiteindelijke vraagstelling was nogal vaag ja, excuses, bedankt voor de tips :)

Wat ik me dus net bedacht: het aanpassen van het stationair toerental is door een vriend gedaan, was ik niet bij, ik gok op een koude motor. Dus dat ga ik vanavond even na, met een warme motor :)

Zijn die hoge temperaturen echt normaal bij de viffers?

Anyway, update volgt :)
Stationair staat veel te hoog, dit moet bij een warme motor afgeregeld worden op 1100 - 1200 rpm.
Bij een koude start (ja ook als hij de hele dag in de zon staat te bakken is het een koude start) zal hij een verhoogs stationair toerental geven, dit is het werk van een waxelement die beïnvloed wordt door de koelvloeistof (KVS).
Bij een KVS temperatuur van ik dacht 63gr staat het waxelement helemaal open/dicht en zal het ingestelde stationair toerental van kracht zijn.
1 van die 3 slangetjes is de overloop van de tank, benzine zet flink uit bij warmte dus als je net getankt hebt is de kans groot dat het benzine is, controleren kan door er met de vingers door te gaan en te ruiken (benzine is ook groenig) en als het plakkerig is en zoetig ruikt is het KVS en benzine herken je denk ik wel.
Het KVS niveau in het tankje is volgens mij het handigst te controleren in het donker met een zaklamp want het tankje is net te zien tussen het frame en de kuip door dus als je vanaf de voorkant een licht schijnt moet het goed te zien zijn.
De inhoud van het tankje zegt alleen niet alles want ook onder de vuldop (rechts tegen het frame aan bij de overgang naar de topkuip) moet het niveau tot bovenaan staan.
Een groot misverstand is dat een hoog toerental voor warmte zorgt, een laag toerental doet dit net zo hard.
Bij een hoog toerental zal de motor meer hitte creëren maar bij een laag toerental pomp de KVS minder snel rond omdat de pomp heen eigen motor heeft en dus ook toerenafhankelijk zijn, een 5 à 6000 toeren zal een aardig gemiddelde zijn waarbij de KVS voldoende stroomt en het blok niet teveel hitte creëert.
Bij lucht in het systeem kan de temperatuur belachelijk schommelen en zal het verhoogt toerental ook hoger uit laten komen en ook langer aanhouden, let wel dat het waxelement variabel is en ook afhankelijk is van het afgestelde toerental. Bij een te hoog afgesteld toerental zal bij een volledig koude motor het toerental ook extra hoog zijn en dat zakt bij het warm worden ook langzaam af, dus bij 45gr KVS zal het ongeveer halverwege het koude en warme toerental liggen.
105gr bij dit warme weer is niet vreemd voor een VFR tenzij je dit hebt bereikt op de snelweg bij een constante snelheid van tussen de 100 en 150 in de 6.
 
Superuitleg-even weggeknipt ;)

Bedankt Ray voor je uitleg :) ik heb net de motor even 15 minuten laten draaien in stilstand, met een stoeltje en een schroevendraaier bij de hand :).

na 70 graden begonnen de toeren langzaamaan omhoog te schommelen, zoals ik dus al verwachtte had die vriend de stelschroef te enthousiast rondgedraaid. naarmate de temp steeg steeds een heeel klein beetje aan de schroef gedraaid zodat ie rond de 2K bleef, en toen hij op 105 graden stond (duurde nog best lang) de boel terug gedraaid naar 1300. Met de pair mod zou hij standaard iets hoger moeten draaien toch?

De vloeistof was inderdaad plakkerig en zoetig/weeïg, dan had ik die in ieder geval goed gegokt haha, morgen even een ritje maken om te kijken hoe de toeren en temperatuur reageren.

Daarna heb ik nog wat stappen om het compleet naar mijn zin orde te maken, maar daarvoor zal ik naar het VFROC forum gaan gok ik ;)
 
...
Met de pair mod zou hij standaard iets hoger moeten draaien toch?
....

Daarna heb ik nog wat stappen om het compleet naar mijn zin orde te maken, maar daarvoor zal ik naar het VFROC forum gaan gok ik ;)
Met de mod moet je hem terugzetten naar tussen de 11 en 1200 toeren omdat hij door het afdoppen lager in toeren gaat draaien, je moet hem dus wel hoger zetten maar dan om weer op standaard waarden uit te komen.
Maar KVS lekken gebeurd niet snel dus hou het maar even goed in de gaten en als er weer wat onder ligt toch eens proberen om te kijken waar het vandaan komt.
 
Geen ervaring met die uitlaat maar E-keur is legaal rijden (theoretisch geldt de E-keur voor heel Europa alleen zijn ze er in Duitsland soms wat strakker in) mits de E-keur is afgegeven voor jouw type motor.
Een demper wordt vaak voor meerdere merken en modellen gemaakt en gekeurd maar niet alle.
 
Diploma is opgehaald dus we zijn weer lekker aan de gang met de VFR750NF *O* stuuruitslag begrenzers maken voor de Aprilia kroonplaat en voorvork.

11692568_1000979226592930_8309707610913998424_n.jpg


11742808_1000979239926262_8334217425830892020_n.jpg


11214155_1000979256592927_4806614945256309269_n.jpg


11737892_1000979273259592_6841995346117840124_n.jpg


maat is goed nu, alleen nog een verzonken randje erin om hem mooi vlak af te monteren met een verzonken boutkopje :9
 
Laatst bewerkt:
Jouw beitel(-plaatje) smeert teveel, als ik het draaiwerk zo bekijk.
Ofwel hij is bot, ofwel de centerhoogte is niet goed, ofwel het toerental/aanzet klopt niet. Het kan mooier dan dat...... :+
 
Crossrunner heeft de eerste 1000km beurt gehad. Olie en filter ververst en voorvering iets harder laten inveren. ( achter voorveerspanning kan ik zelf instellen met een draaiknop ) Vond 'm bij het remmen toch wat veel naar voren duiken. ( krijg je als je een F gewend bent ;) )

Ontzettend verschil met de RC46. Zo fijn dat het gieren van de nokkenastandwielen er uit is. V4 brult op deze manier echt veel mooier vanaf 7000 toeren! :] ( waarom een sportuitlaat als je met een originele al opmerkingen krijgt zoals "Wat voor sportpijp heb jij er onder zitten?" O-) )
 
Mooie uitlaatjes! Hoe klinken die bij hoge revs?

Kleine update van mijn kant:

stationair weer naar normaal gedraaid, en kvs gecontroleerd..ik gok dat er inderdaad te veel in zat, het niveau is nu net onder het streepje, en de temp is nog niet boven de 110 uitgekomen, terwijl ik haar toch echt hard aan het werk heb gezet })
De tank loopt wel wat sneller leeg, maar dat ligt meer aan de rijstijl die ik de laatste week heb gehad gok ik O-)

Bedankt voor alle reacties en tips :)
 
Laatst bewerkt:
Hij functioneert dus weer goed MotoTap? Fijn te horen:D

Ik heb een RC31-1 uit '91. Gisteren merkte ik opeens op dat ik soms tijdens het schakelen "mis" schakel. van de 3-4 4-5 en 5-6, dan blijft hij gewoon in de huidige versnelling. Bij de 5-6 schakelt ie soms compleet mis, wanneer ik de koppeling op laat komen een soort van "klonk" en dan schiet hij erin.

Wat is dit of kan het zijn? Ik heb niet het gevoel dat ik slap of niet-kordaat schakel
 
Hij functioneert dus weer goed MotoTap? Fijn te horen:D

Ik heb een RC31-1 uit '91. Gisteren merkte ik opeens op dat ik soms tijdens het schakelen "mis" schakel. van de 3-4 4-5 en 5-6, dan blijft hij gewoon in de huidige versnelling. Bij de 5-6 schakelt ie soms compleet mis, wanneer ik de koppeling op laat komen een soort van "klonk" en dan schiet hij erin.

Wat is dit of kan het zijn? Ik heb niet het gevoel dat ik slap of niet-kordaat schakel

Ketting te slap?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan