VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eventueel wel interesse in de oude draaibank. Hou mij dan op de hoogte a.u.b.

;)

beide stopjes nu klaar en voorzien van een verzink randje

11223970_1002877663069753_1437477077329693985_n.jpg
 
Beste VFR rijders / forumlezers,

Jullie zijn allen van harte welkom a.s. zaterdag 18 Juli tussen 10.00 en 17.00 uur voor een gratis Dynorun incl. uitdraai. (koffie en fris zijn de 18e ook gratis :P )
Dynobank staat er dan toch al en ik zie het liefst V4's als we bezig zijn ;-p


Adres:
Chromeburner / Zone212
Cartografenweg 20A
5141MT WAALWIJK


Mijn witte VFR'837'F is ook aanwezig.

Tot zaterdag :-)
 
Beste MFers, kheb een probleem met mijn rc36-II, de startmotor wil niet aanslaan. Het is niet ineens, hij was al een tijdje moeilijker aan het starten, maar ik dacht dat het een accu was die weer eens een keer volledig opgeladen moest worden. Maar op een gegeven moment ging ie niet meer rond, behalve dat het startrelais hevig klikt. Aanlopen werkt trouwens prima, doe het nu al een weekje dus motorisch is het wel goed. Wat ik heb gecheckt.

Accu vol geladen
Starter relais vervangen door een 2ehands exemplaar
startmotor vervangen door een 2ehands exemplaar

Jammergenoeg niets geholpen. Heb een klein videotje gemaakt op te laten zien wat de motor doet. Ik zag sporadisch dat de snelheidsmeter naald ff op en neer ging tijdens het proberen te starten.

VFR start niet

Iemand een idee wat het is of kan zijn?
 
Je video staat privé.
Maar heb je de SR al nagekeken en/of vervangen?
Dat is bij een VFR van voor '02 verdachte nummer 1.
 
Beste VFR rijders / forumlezers,

Jullie zijn allen van harte welkom a.s. zaterdag 18 Juli tussen 10.00 en 17.00 uur voor een gratis Dynorun incl. uitdraai. (koffie en fris zijn de 18e ook gratis :P )
Dynobank staat er dan toch al en ik zie het liefst V4's als we bezig zijn ;-p


Adres:
Chromeburner / Zone212
Cartografenweg 20A
5141MT WAALWIJK


Mijn witte VFR'837'F is ook aanwezig.

Tot zaterdag :-)
Ik wil ook wel een gratis Dynorun en uitdraai hebben.
Ik kom zaterdag wel ff.
 
Laatst bewerkt:
IS HET NIET ALS NOG GEWOON EEN STUKKE ACCU :P

Had ik ook met aankoop, accu stuk en daarna ook de SR stuk zag het aan mijn snelheidsmeter die dan onder het rijden uitviel ect. verlichting die het nog net deed ;)

Laden nog net een beetje de accu op maar te weinig om te starten
 
Vervang eerst maar eens de accu idd. Dat klikkende startrelais is puur een teken van tekort power in je accu. Na het vervangen van je accu (eerst goed doorladen voor je hem erin zet) ook even goed de spanning meten bij lopende motor. Mocht ie dan nog iets raars geven kan het de spanninfsregelaar zijn.
 
Om de accu uit te sluiten zal ik em morgen nog via een auto accu starten (heb nu geen auto bij de hand), maar het lijkt me heel sterk. Accu is iets meer dan een jaar oud, en het probleem is gekomen tijdens gebruik en niet na een tijdje stilstand. Maar goed, ik wil alles uitsluiten, jullie horen het nog.
 
Hallo allemaal,

Ik heb nieuwe voor remschijven en blokken liggen om de oude te vervangen!
Het gaat om een VFR800i uit 1999
Zijn er nog bijzonderheden waar ik rekening mee dien te houden bij het monteren?

Graag hoor ik van jullie.

Gr John.
 
Om de accu uit te sluiten zal ik em morgen nog via een auto accu starten (heb nu geen auto bij de hand), maar het lijkt me heel sterk. Accu is iets meer dan een jaar oud, en het probleem is gekomen tijdens gebruik en niet na een tijdje stilstand. Maar goed, ik wil alles uitsluiten, jullie horen het nog.

Probeer eens het volgende als het relais alleen klikt:

- motor in versnelling
- motor ff goed heen en weer duwen in de versnelling
- motor in vrij
- proberen te starten

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, wss is het start tandwiel een beetje versleten waardoor de tandjes niet in elkaar grijpen. Ik heb overgins wel de accu en SR vervangen (die waren beide stuk)
 
Laatst bewerkt:
Iig erg bedankt dat jullie met me meedenken.

Aan de autoaccu gehangen, deed hetzelde.
Toen voltage over de accu gemeten met lopende motor, die was niet goed, 12 stationaar en schoot naar de 16 met was gas erbij. Dus SR is duidelijk stuk. Mijn vorige motor was een VTR firestorm met hetzelfde bekende probleem (niet over nagedacht dat de VFR daar ook last van hadden), en had al een SR aangeschaft voor het geval dat.

Dus vervangen met het exemplaar met koelribben en ik dacht dat het dat moest zijn. Maar hij start nog steeds niet, alleen een hevig klikkend relais. :( Accu kan mogelijk ook stuk zijn, maar met de nieuwe SR aan de auto accu gehangen, ook niets geholpen.

Heb de tip van FTI nog geprobeerd, maar hielp jammer genoeg ook niet. Had er niet zoveel hoop in, aangezien in de motor al verscheidene keren had aangelopen, waarmee ik ongeveer hetzelfde doe. In de tijd nog even mijn oude startmotor geprobeerd op een accu met startkabels en die werkte gewoon. Dus die was iig niet stuk gegaan.

Wel balen, ik denk dat ik maar naar een garage ga komende week...
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel, wel even een met de auto eraan, om zeker te zijn van een goede spanningsbron.

Maar eerst , PROOST!
 
Bij het starten mag hij niet (al te ver) onder de 10V komen dus bestel maar een nieuwe accu.
 
Een startspanning op de startmotor van 0 volt, terwijl de auto er aan hangt zou kunnen duiden op een slecht contact of slechte bekabeling. Hij kan dan voldoende contact hebben zodat je het niet kan meten bij met een weerstandsmeting, maar te weinig contact heeft om belasting aan te kunnen. Dat verklaard alleen niet je lage accu spanning bij starten....dit soort storingen zijn lastig te controleren van achter de telefoon/pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan