#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

🤔🤔 ik zal eens rondkijken. Heb ook nog remklauwen van een r6 liggen. Kijken of dat past... anders een goed alternatief. Andere kant, heb mij goed vermaakt en niet het gevoel gehad dat ik wat te kort kwam. Alleen vreet ze de blokken op... moet ook aardig wat gewicht afremmen
 
Ik was voor 6 tientjes klaar.

Er zijn hier meer mensen die hun voetsteunen aan de grond rijden met road 5 banden. Schijnt een goede combo te zijn met de vfr.
 
Nog nooit meegemaakt, pennen vd voetsteunen aan de grond…T32 van Bridgestone. Prima all-round band voor mijn rijstijl.

Recentelijk ook commentaar gehad op de slijtagepatroon mijn Rosso 3 achterband…op de zijkanten hè…. _O-

Gebruikelijke opmerkingen die voorspelbaar waren van de snelle jongens, die met motorpakken waar elke vierkante centimeter gebruikt wordt voor Ducati reclame…:+
 
Laatst bewerkt:
Snelle jongens en Ducati?
Ik dacht dat die jongens meer sleutelden dan reden.
Helaas voor hun zal hun motor niet zo lang mee gaan als een Honda. 😂
Ik heb wel een beetje met ze te doen...
 
Snelle jongens en Ducati?
Ik dacht dat die jongens meer sleutelden dan reden.
Helaas voor hun zal hun motor niet zo lang mee gaan als een Honda. 😂
Ik heb wel een beetje met ze te doen...
Daarom heb ik beiden, en dus mag ik over meepraten….:+

Ooit vroeger aan een rit meegedaan, met mijn ducati…..en jawel onderweg ging een motorfiets stuk…jawel een Honda CBR… _O-
 
Vooral niet icm Road 5 🤣
Road 5💪🏻(Idd, maar dat wist je al)
Nog nooit meegemaakt, pennen vd voetsteunen aan de grond…T32 van Bridgestone. Prima all-round band voor mijn rijstijl.

Recentelijk ook commentaar gehad op de slijtagepatroon mijn Rosso 3 achterband…op de zijkanten hè…. _O-

Gebruikelijke opmerkingen die voorspelbaar waren van de snelle jongens, die met motorpakken waar elke vierkante centimeter gebruikt wordt voor Ducati reclame…:+
En toch, steps aan de grond heeft echt niks met snelheid te maken. Dat kan evengoed met 40 km per uur. Ligt echt aan het wegdek en het soort bocht.( en hoe diep je durft te gaan)
 
Vandaag opgehaald.
Ik lees mee.
20220611_143113.jpg
 
Vandaag de uitlaatbochten aangepast op mijn 2001 VFR800Fi. Ik had nog een bochten set van een 1999 versie zonder kat.. Bochtenset naast elkaar en posities bepaalt voor de lambda sensoren.. Sensor punten er in gelast en even zonder demper laten lopen.. Wat een sound..
Nu met de demper er op is ie natuurlijk stiller.. Maar jeetje, wat is de motor (positief) verandert..
 
Ik zag een video over de vfr van motornl daar in heette een van de eigenaren ook teake, vandaar.
 
Beste V4 lovers,
Ik had een 750 en daarna een 800 VTEC.
Omdat mijn vriendin niet langer meeging als duo kwam er vervolgens een Speed Triple maar de aandacht voor de VFR is nooit weg geweest.
De VFR 1200 wekte hoge verwachtingen maar de looks waren niet echt mijn ding.
Misschien was de look toen voor mij te futuristisch? Op zoek naar iets toergericht kwam ik nu een 1200 tegen.
De looks vallen me beter mee dan ik me herinnerde en de prijs is interessant.
Graag profiteer ik van alle ervaringen die jullie ondertussen hebben opgedaan, want het zijn nog altijd veel kgs en veel pks.
 
Wil je specifiek iets weten ? Bedoel kan je wel vertellen dat ondanks zn gewicht et gaat als een raket en dat ook bochten plat door geen problemen zijn, maar dat zijn allemaal een beetje open deuren.
 
Geen rijervaring met een VFR1200 maar heb er weleens als opvolger aan gedacht….filmpjes op YT bekeken, MP in de gaten gehouden en bij een motorzaak gekeken…..maar uiteindelijk niet verder mee door.

Vond hem een slagschip in het echt, mij te groot/zwaar, 1200cc niet nodig en het verbruik icm een kleine tank niet geweldig. Bovendien vind ik hem qua geluid niet mooi, net een bromtol.

Mijn huidige 800 vtec, past mij mbt de all-round eigenschappen nog steeds perfect. Bovendien wordt ik vh jaar 67 en heb ik besloten om geen andere te kopen. Kortom, ik zie wel hoever ik met mijn VFR kom……_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan