#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

De kogel is door de kerk. Opnieuw een Viffer in de garage binnenkort, een 1200.
Er liggen nu Michelin Road 4 GT's onder. Is dat een goede keuze?
Bedankt voor de feedback!
 
De kogel is door de kerk. Opnieuw een Viffer in de garage binnenkort, een 1200.
Er liggen nu Michelin Road 4 GT's onder. Is dat een goede keuze?
Bedankt voor de feedback!
Banden eigenlijk geen idee, beter in de banden topic vragen …zal wel GT uitvoering zijn ivm hoge gewicht.
 
Laadspanning meten. Weerstand tussen de drie polen van de Dynamo checken...
 
Laadstroom meten betekent meestal alleen het zadel er af. Voor de stekkerverbindingen moet misschien de achterkuip er af.
 
Is een hete reet op een rc36 2 normaal?

Het was vandaag niet bijzonder warm, echter onderweg vandaag werd de kont steeds warmer. Bij thuiskomst gemeten en het zadel was 35 graden, de accu 45 en de kier voor de accu 60.

Ik was beetje bang voor een verhittende accu maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Normaal door de achterste uitlaatpijpen?

db
 
Is een hete reet op een rc36 2 normaal?

Het was vandaag niet bijzonder warm, echter onderweg vandaag werd de kont steeds warmer. Bij thuiskomst gemeten en het zadel was 35 graden, de accu 45 en de kier voor de accu 60.

Ik was beetje bang voor een verhittende accu maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Normaal door de achterste uitlaatpijpen?

db
Geen idee, warm is normaal 105 graden en dan slaat de fan aan en gaat uit bij 99 graden,bij mij dan.
 
Ik weet niet of het normaal is dat je accu 45 graden wordt? Laadspanning ok? SR nog goed?

Ik heb een 36-2 gehad maar nooit een warme bibs gehad. 😄
 
Ik weet niet of het normaal is dat je accu 45 graden wordt? Laadspanning ok? SR nog goed?

Ik heb een 36-2 gehad maar nooit een warme bibs gehad. 😄
Kan best warm worden want de accu is achter de verticale cilinder bank gemonteerd, bij de vtec dan.
 
Goedenavond, na heel lang niet aanwezig te zijn geweest op het forum toch maar weer gekeken want zit toch 6 weken in de lappenmand.

Anderhalf jaar terug een vfr rc24-2 gekocht met 68xxx op de klok super net met klein beetje achterstallig onderhoud .

Lang verhaal kort : vorige week vrijdag een ongeluk gehad onderweg op motorvakantie naar de eifel.

Vandaag is de motor opgehaald en over een week of 3 ga ik op zoek naar wat anders .

Dit wordt of een vfr rc36 of een vtr firestom.

Wat zijn jullie ervaringen met de rc36 ? Is het blok een 1 op 1 kopie van de rc24 ? Stuurt hij goed , zijn er dingen waar ik op moet letten ?

Alvast bedankt

PS : op de foto lijkt de schade mee te vallen maar MotoPort heeft al mede gedeeld dat het een gevalletje Total loss is
 

Bijlagen

  • IMG-20220705-WA0007.jpeg
    IMG-20220705-WA0007.jpeg
    378,8 KB · Weergaven: 26
Hopelijk ben je er zonder al te veel schade zelf afgekomen? Dat is het belangrijkste, al het andere is bijzaak (mijn mening)..
Total loss is de fiets al bij het vervangen van het zadel.. (Krijg je met oudere motoren helaas, niet persoonlijk bedoeld!)
V.w.b. het 1 op 1 vergelijk, kan ik niets over zeggen.. Eerste type RC36 (RC36/1, '90-'93) is een fijne fiets (heb er hier ook één staan)
2022-04-25 Klaar voor het seizoen, na de Dekra keuring.jpg

al kunnen ze soms problemen geven met de spanningsregelaar (rechterzijde, subframe). Ook de startkoppeling wil wel eens kapot gaan (zijn ook niet meer te leveren en daarbij ontzettend duur nieuw).
Ook de pakking voor de originele uitlaat is helaas niet meer te leveren (of heel moeilijk aan te komen), uitlaten willen het wel eens laten afweten (de aansluiting van de balanspot onder het blok)
Let ook op speling op het achterwiel, is veelal een versleten naaldlager (niet meer te leveren) of het is niet op het juiste moment aangetrokken (ca. 190 NM).
Tankkraan wil ook wel eens lekken intern (dicht niet meer af).

Laat je echter niet weerhouden door deze kleine eigenaardigheden. Het lijkt een lange lijst, maar zijn maar kleine eigenaardigheden of uit eigen ervaring meegemaakt.. Daarentegen is het een heerlijke tandwiel aangedreven V4, nooit problemen ermee en voor de kleine eigenaardigheden die ik benoem zijn veelal nu nog steeds bedrijven die goede alternatieven bieden of reparatiesetjes..
 
Hopelijk ben je er zonder al te veel schade zelf afgekomen? Dat is het belangrijkste, al het andere is bijzaak (mijn mening)..
Total loss is de fiets al bij het vervangen van het zadel.. (Krijg je met oudere motoren helaas, niet persoonlijk bedoeld!)
V.w.b. het 1 op 1 vergelijk, kan ik niets over zeggen.. Eerste type RC36 (RC36/1, '90-'93) is een fijne fiets (heb er hier ook één staan)
Bekijk bijlage 1780834

al kunnen ze soms problemen geven met de spanningsregelaar (rechterzijde, subframe). Ook de startkoppeling wil wel eens kapot gaan (zijn ook niet meer te leveren en daarbij ontzettend duur nieuw).
Ook de pakking voor de originele uitlaat is helaas niet meer te leveren (of heel moeilijk aan te komen), uitlaten willen het wel eens laten afweten (de aansluiting van de balanspot onder het blok)
Let ook op speling op het achterwiel, is veelal een versleten naaldlager (niet meer te leveren) of het is niet op het juiste moment aangetrokken (ca. 190 NM).
Tankkraan wil ook wel eens lekken intern (dicht niet meer af).

Laat je echter niet weerhouden door deze kleine eigenaardigheden. Het lijkt een lange lijst, maar zijn maar kleine eigenaardigheden of uit eigen ervaring meegemaakt.. Daarentegen is het een heerlijke tandwiel aangedreven V4, nooit problemen ermee en voor de kleine eigenaardigheden die ik benoem zijn veelal nu nog steeds bedrijven die goede alternatieven bieden of reparatiesetjes..
Dankjewel,

Ja op een gebroken sleutelbeen na heb ik gelukkig niks

Ja die Electro problemen ken ik , helaas ook met deze vfr gehad ( maar allemaal opgelost )

Ook de uitlaat ken ik ( hele systeem is er af geweest en opgeknapt)

Die tandwiel aandrijving is heerlijk en dat klinkt geweldig .

Daarom hoop ik dat die alleen financieel Total loss is ( waarschijnlijk kan ik van het restant bedrag de motor wel weer op de weg krijgen ) want is een cadeau van mijn vriendin en heb er al zoveel moeite in gestopt om haar op te knappen )

Maar mocht dat niet kunnen komt er dus een opvolger .


Iemand toevallig ervaring met de vtr firestorm ?
 
Ik weet alleen dat firestorms zuipschuiten zijn, niet onbelangrijk in deze dure benzine tijden.
 
idd zuipschuiten.. En de eerste serie had een 16 ltr tankje, dus heel veel kom je niet aan rijden toe.
Ook NAKS problemen, achterste uitlaatbochten die kunnen doorroesten en dergelijke.. Ik zou bij een RC24 of 36 blijven..
 
Dat ze een borrel lusten kan ik inderdaad ook vinden , met de rc24 lette ik niet op het verbruik maar zo'n 230 km op een tank ( zonder reserve) was normaal .

De naks had ik ook kunnen vinden , enige voordeel van de vtr vind ik gewoon de uitstraling hij oogt net wat speelser .

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat een motor betrouwbaar is ( en dat is een vfr gewoon weg wel )

Een rc36 is ook in de juiste kleurstelling een prima motor
 
@Denniz1990: beterschap! Motor opknappen als er niks structureel kapot/krom is. Indien toch, zou k je n RC36/2 aanraden tov een 36/1. Iets lichter, grotere tank, betere voorvork, zwevende remschijven tov vaste. Iig succes met herstel van jezelf en de motor!
 
Hoi,

Na verschillende motoren te hebben bekeken, moet ik zeggen dat de VFR800 echt een mooie allround motor lijkt. Ziet er nog altijd goed uit en de zithouding lijkt niet zo extreem als pure sportmotoren.

Ik moet nog een proefrit maken etc, maar de bedoeling is om er 1 aan te schaffen om er volgend jaar mee te rijden.

Zijn er bepaalde dingen waar ik om moet denken bij de aanschaf van een VFR800?
Wat mij zo te binnen schiet:
Wel of geen V-Tec?
Moet ik de eerste generatie niet nemen? (geen FI)
Is het voor de langzamere rit ook comfortabel genoeg?
Heb ergens gelezen dat ze gemakkelijk te warm lopen bij lage snelheid?
Kleppen stellen bij deze motor is duur, maar zover ik heb gelezen hoeft dit nauwelijks te worden gedaan.
Kan ik met deze motor met de vriendin en wat bagage een weekje duitland doen? :) Beide wegen we ongeveer 75KG.
Hoe zit het met de behendigheid op lagere snelheid? (ik kon mij prima redden op een MT07, Tracer 900 en een Varadero)

Zijn er nog ander dingen waar ik om moet denken? Elke tip is welkom
 
Het grote verschil tussen een rc24 en een rc36-1 of 2 is toch wel de vering. Op een rc24 is de demping ver te zoeken. Dat is bij de rc36 wel goed voor elkaar.

De mooie enkelzijdige achterwielophanging brengt wat extra kilootjes met zich mee. Maar de motor zal beter sturen dan de rc24.
 
Goedenavond, na heel lang niet aanwezig te zijn geweest op het forum toch maar weer gekeken want zit toch 6 weken in de lappenmand.

Anderhalf jaar terug een vfr rc24-2 gekocht met 68xxx op de klok super net met klein beetje achterstallig onderhoud .

Lang verhaal kort : vorige week vrijdag een ongeluk gehad onderweg op motorvakantie naar de eifel.

Vandaag is de motor opgehaald en over een week of 3 ga ik op zoek naar wat anders .

Dit wordt of een vfr rc36 of een vtr firestom.

Wat zijn jullie ervaringen met de rc36 ? Is het blok een 1 op 1 kopie van de rc24 ? Stuurt hij goed , zijn er dingen waar ik op moet letten ?

Alvast bedankt

PS : op de foto lijkt de schade mee te vallen maar MotoPort heeft al mede gedeeld dat het een gevalletje Total loss is
Je bent redelijk goed vanaf gekomen…sterkte met je herstel.

Economisch Total-loss, maar heb je al een zoektocht gedaan voor kuipdelen etc.. :? ….ok, als de frame een opdonder heeft gehad dan weg ermee. Als het ‘slechts’ plastic is dan zou je deze kunnen houden mits de kosten van plastic niet de spuigaten uitloopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan