#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Nee inderdaad, het onderhoud voor de NC700X heeft ook €500+ gekost (inclusief het controleren en evt. stellen van de kleppen), olie, filtertje, remblokken en -vloeistof vervangen.
Dan valt het inderdaad mee als de intervallen zo lang zijn (voor mij ongeveer dan 1x/2 jaar).
Hopelijk na het autosalon in Brussel kan ik wat meer VFR'etjes online vinden :+
 
Ik vind hem geweldig rijden.....lekker ontspannen rijden onder de 7k en als je wilt knallen: gas erop boven de 7k
 
:^
Het in-/uitschakelen van het VTEC systeem vergt wat gewenning, maar als je ervan weet kun je er aardig omheen rijden.

Na al een paar jaar een paar "saaie" blokjes te rijden, zou ik toch wel iets nieuws willen hebben waar je lekker mee kan gassen, maar ook even zo goed kan toeren op snelwegsnelheden. Een blok met een wisselend karakter vindt ik dus toch wel de ideale middenmoot tussen fun en toer ;)
(+ dat V4 geluid is ook wel mooi meegenomen :))
 
Na al een paar jaar een paar "saaie" blokjes te rijden, zou ik toch wel iets nieuws willen hebben waar je lekker mee kan gassen, maar ook even zo goed kan toeren op snelwegsnelheden. Een blok met een wisselend karakter vindt ik dus toch wel de ideale middenmoot tussen fun en toer ;)
(+ dat V4 geluid is ook wel mooi meegenomen :))
:Y Absoluut! Dit is ook precies waarom ik (weer) een VFR heb gekocht. Mijn ZX10R heb ik nu alleen nog maar voor het circuit werk.. iets met, 160km/h in de 1e versnelling *D ... Vind ik voor de openbare weg niet fijn rijden. Op zoek gegaan naar een comfortabele sportieve motor, maar ik wou per se geen dertien in een dozijn tour motor. Een vier-in-lijn valt dan eigenlijk wel af voor mij. Twee cilinders heb ik ook niet kunnen vinden waar ik een bibbertje van krijg. Triumph triple had ik ook overwogen, maar ik wou eigenlijk wel een motor met kuipwerk en zo'n Triumph was voor wat ik zocht net uit m'n budget.
Mijn eerste motor was een VFR750, dus ik ben misschien wat bevooroordeeld, maar naar mijn mening is de VFR een perfecte straat motor. Lekker blok (V4 :9~ ), onverwoestbaar, comfortabel, sportief en stuurt lekker. Althans, aan de vering moet wel wat gedaan worden.. Laat ik zeggen dat hij .. 'zacht' is afgeveerd :+ :+
Het VTEC systeem vergt wat gewenning, maar als je eraan gewend bent is er prima omheen te rijden.
Op die van mij zit wel een duidelijke flat-spot in de vermogen kromme vlak voordat VTEC inschakelt. Ik vermoed dat dit prima op te lossen is door een of andere dyno-tuner (power commander o.i.d.).
 
Ik heb nog een keer zitten rondkijken, en toch... vind ik dat de 14-15 VFR mij toch niet zou liggen, ook eens naar het geluidje geluisterd, maar dat klinkt zo vreemd op die nieuwere modellen. Een beetje "geforceerd" laten we zeggen.

De 2007-2009 modellen spreken mij (qua geluid en PK's) wel wat meer aan. Alleen de standaard uitlaten zien er spuuglelijk uit. Het achterwiel staat me ook niet zo aan, want ik vind die van de Gen 3 VFR 750's toch wel wat mooier.

Een beetje zoals dit wil ik het wel hebben:
gallery_10025_3789_210353.jpg
 
Ik ben heel blij met mijn 800fi uit 2001. Zit een andere uitlaat op, Wilbert Racing, en dat klinkt goed.
Op de 800fi uit 2000 van mijn ventje zit een DAM-uitlaat. Ook dat klinkt èrg goed.
Wat ziet er beter uit? Die DAM!!! Zeker weten!
 
Het is alweer te lang stil..
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort weer een VFR. (RC-24)Voorheen een RC36-1 en 11 jaar lang een mooie Rothmans NC-24. Bij mekaar 13 jaar VFR gereden.

Deze VFR 700 rijdt prima, maar de voorband is erg oud. Een dunlop K825 arrowmax. DOT code laat 2 getallen zien. 50886 of 277.

Ik denk dat de band van 86 is.(zie foto)

Ik heb voorgaande jaren alleen de BT45 gebruikt. Simpelweg omdat het destijds de beste diagonaalband was.

Op mijn vorige motor (xj 900 F) gebruikte ik de pilot Active die een mooier slijtage patroon heeft. Ook de levensduur is een stuk beter.

Helaas alleen in 120/80-16 en niet 110/90-16 leverbaar. Graag jullie mening of een 120 zonder problemen erop kan.

Ik lees goeie verhalen over de Dunlop Streetsmart. Wellicht dat ik deze ga proberen.

Wordt vervolgd!
 

Bijlagen

  • IMG_20181119_124711807~2.jpg
    IMG_20181119_124711807~2.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 10
Zaterdag even kijken bij een 05 VFR800 VTEC.
Zijn er een paar dingen waar ik op moet letten afgezien van de standaard zaken op de checklist van de aankoop bij een tweedehands motor? ;)
 
Wanneer de kleppen gesteld zijn, kan een dure aangelegenheid worden...

Of de dynamo/SRvervangen is, fikken al te graag uit...
 
Wanneer de kleppen gesteld zijn, kan een dure aangelegenheid worden...

Of de dynamo/SRvervangen is, fikken al te graag uit...

Is een motor die aangekocht werd in 2015 bij een handelaar, er zitten ongeveer 24000km op de teller. Zou goed kunnen zijn dat er niet veel mee is gereden en de kleppen check nog niet is uitgevoerd, goed idee dus om dat eens te vragen.
Ik zal hem dan ook binnendoen bij de garage om eens na te kijken, nadat ik eerst de makkelijke dingen heb gedaan zoals de bravok.
 
:W
Ik kom ook even buurten hier! Afgelopen week volledig rijbewijs behaald na 3 jaar A2, motor verkocht en ben nu dus opzoek naar iets nieuws. De VFR is een motor die al wat langer op mijn lijstje staat en zowat aan elke eis voldoet.
Ik ben nu echter aan het twijfelen om een wat goedkopere VFR800fi (bj 2001, 45dkm, 2250,-) aan te schaffen of om nog even door te sparen en dan een VTEC model met ABS te kopen (bj 2004, 35dkm, 4150,-). (Mag ik linkjes plaatsen naar de advertenties?)
Wat is wijsheid? Het zijn beide prachtige motoren, de een klinkt fantastisch, de ander is wat mooier om te zien!

Keuzes, keuzes, keuzes... :')
 
Zijn beide prima machines met een eigen karakter.
Kilometerstanden moet je bij een VFR niet naar kijken want die gaan probleemloos een paar ton mee, oké.. bij de 800Fi is de SR een minpuntje en bij de VTEC de stator.
Feit is dat de meeste VFR's aan hun einde komen door een crash en niet omdat de motor op is.
Je kan dus beginnen met de 800Fi en als je weer wat over hebt kan je altijd wat jonger gaan rijden als je dat dan nog wilt.
 
Ik denk dat het de 800Fi gaat worden. Verder nog aandachtspuntjes voor dit model behalve de spanningsregelaar? En zijn deze een beetje makkelijk te diagnosticeren?

Ik heb al contact gehad met de verkoper van de 800Fi en die zegt dat de de slijtage delen goed zijn (banden, remmen etc.) maar dat de motor wel voor het volgende seizoen een keertje nagelopen moet worden en een kleine beurt moet krijgen. Enig idee wat ik zou moeten doen bij een kleine beurt? Olie + filter, rem/koppelingsvloeistof en eventueel koelvloeistof vervangen?
 
@Solis560 Je kan de spanningsregelaar controleren door een multimeter op de accu te zetten. Als die minder dan +-14.1V aanduid dan is de SR of stator stuk. Dat ga ik ook wel eens bekijken bij de VTEC.
Ook heb ik gehoord van de koppelinglagers die kunnen verslijten en dat er een geluidje kan komen uit het blok bij het loslaten van de koppeling.
 
Als je niet persé ABS wilt dan ga voor de goedkopere 800fi....is in principe ook onverwoestbaar. En volgend voorjaar de vloeistoffen vervangen, ketting/tandwielen checken, remblokken checken en klaar.

En 4150 voor die VTEC uit 2004 is veel te veel.....3k lijkt me eerder.

Mijne keuze viel op de VTEC omdat ik abs wilde en ik vind hem net wat mooier!
 
Ik vraag me eigenlijk af hoe jullie (met gen6 vtec) het pribleem van de stator dan oplossen. Ik las al een beetje over de vfrness, maar ik kan geen draadschema daarvan vinden omdat ik niet weet waar ik zoiets moet bestellen, behalve dan van USA. Dan kan ik zoiets zelf wel maken :P
 
Gereviseerde van de firma Carmo (200 euro) laten plaatsen...garantie en hopelijk gaat hij lang mee ivm betere kwaliteit wikkeldraad...
 
Vandaag gekeken, en het is beslist, ik word eigenaar van een mooie rooie VFR800 2004 met VTEC en ABS!
 
Hier een nieuwe VFR eigenaar, vandaag een grijze VFR uit 2001 opgehaald. *O*
Dat geluid wat de machine maakt, wat een feest! :}:}:}

Ook gefeliciteerd!!! Heb tijdens het testritje écht genoten van het geluid en de power. Gewoon gruwelijk! :9~:9~:9~
Morgen wordt ie geleverd door de eigenaar, dat is pas service-O-
Wordt pas woensdag geleverd :/
(foto volgt)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan