#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Netjes..en dat inrijden zou ik laten met de huidige temperaturen....knie aan de grond heb nog nooit van gehouden.
 
Bedankt Swetty, gelukkig begint het hier nu weer boven de 8°C te worden, knie aan de grond ook nooit van gehouden, is meer peace of mind. Een capabele regenband met nieuwere technologie geeft me toch wel wat meer vertrouwen dan banden van +- 4 jaar oud.
 
Precies, ik hou mezelf liever heel dan zijkantjes vd banden eraf en versleten kneesliders gedoe.....nu rij ik zeker niet als een oud wijf maar gerace hou ik van, en zeker niet op de openbareweg met anderen.

Succes met je thermostaat....want die van mij heeft afgelopen zomer vaak geschakeld....:+ temp rijdend rond de 90 en in de stad etc..tussen de 95-105
 
Lieve mensen,

Destijds had ik een rode vfr750f uit 96 met highmount remus Romulus welke ik had verkocht aan een mf-er in 2005. Kenteken mhhd65 is nog steeds bij de nieuwe eigenaar van toen volgens ovi rdw. Iemand die zich hierin herkent? En hoe gaat het met de vfr/km stand?
 
Zozo, mijn radiatorplaatjes werken om de temperatuur te verhogen :)
Vandaag wezen rijden en mijn temperatuur zakte niet onder de 73°C ;)
Hopelijk krijg ik deze week mijn thermostaat binnen en kan ik z.s.m. beginnen met het vervangen, maar nu kan ik er nog lekker (en nu eindelijk veiliger) mee rondtuffen op mijn nieuwe bandjes.

Je ziet ook een duidelijk verschil in het verbruik van de motor met een koud blok. Dat verbruikt wel 1l/14,8km bij mijn eerste tank rustig rijden.
Zal maar eens kijken hoeveel ik vandaag verbruikte omdat m'n tank nu nog voor 1/3 gevuld is volgens de meter.
 
Verbruik van mij zweeft met gemak tussen de 1:17-20 met mijn rijstijl....touren hier in de omgeving op 60/80km/h wegen.

Autosnelweg ritten in NL kun je ook vrij zuinig rijden; go with the flow...:]
 
Jezus wat een goede banden zijn die Michelin Road 5's. Gisteren verder ingereden, vandaag de eerste rit door de regen, en het was niet weinig dat er uit de lucht viel _O- Ik keek achter mij in de spiegel en zag een droog streepje van mijn motor af komen, dus de "sipes" werken wel.
Eenmaal de bandjes "warm" waren, dus na een 10-tal km, hard opgetrokken om te kijken of de motor uitbreekt, wat ie dus niet deed *O*

Bochtjes rijden geeft me ook wat meer vertrouwen, had ongeveer dezelfde snelheid door de bocht gereden (heb er altijd wel 1 op mijn commute) zoals in het droge, en het voelde ook net zoals in het droge aan. Gemeen goede band dit.
IMHO zou ik het toch niet teveel pushen omdat die een "regenband" is, maar die mag er wel zijn. Hopelijk wordt het snel weer lente-zomer zodat ik eens die band tot het uiterste kan nemen.
 
Ik vind het altijd wel grappig om in de stromende regen de koekblikkers te pushen op een klaverblad o.i.d. :$
En als ze dan aan de kant gaan nog even lekker het gas opendraaien }) (ook met de Road 5)
 
Ik vind het altijd wel grappig om in de stromende regen de koekblikkers te pushen op een klaverblad o.i.d. :$
En als ze dan aan de kant gaan nog even lekker het gas opendraaien }) (ook met de Road 5)
Ach, als ze echt niet aan de kant willen...dan is er meestal een rijstrook aan de rechterkant vrij. Regen of geen regen!
Morgen eens kijken welk rubber er onder mijn fiets zit. Pilot road 4 denk ik maar ik weet het niet zeker. Motor rijdt heel goed op zijn huidige rubbers.
 
Ik heb ooit een VRO in de stromende regen gehad, en dan kom je erachter dat banden heel wat kunnen hebben....instructeur nam ons mee op zijn geleende motor. Ik heb toen een 1 daags all-risk geboekt dus gaan met die banaan....is ook prima gelukt. Ben ook echt niet bang in de regen maar mn wegcondities moet je ff scherp in de gaten houden. Zeker na een periode van droogte maar dat is wel bekend hoop ik....

Voor de rest wachten op mooi weer.......
 
Ook afslagen/rotondes vlakbij tankstations en dan vooral de grotere waar ook vrachtwagens tanken even extra in de gaten houden.
Vrachtwagens willen nog wel eens een klots diesel via de ontluchting loslaten als er flink afgetopt is.
 
Precies, is mij overkomen dat ik met mijn voet bijna uitgleed bij de pomp....schrik je wel ff van. Daarom altijd rustig aankomen rijden en remmen. Maarja, heb ik hier op mijn oprit vanwege groene aanslag ook gehad in het voorjaar...dus ff met schoonmaakazijn de boel ‘ontgroenen’.....
 
Dat uitglijden met mijn voet maak ik dagelijks mee in de garage als het geregend heeft. Gladde tegels + harde rubberen zolen zijn niet echt een goede combinatie, en ook klein zijn helpt er ook niet echt aan mee :')
 
Ach, als ze echt niet aan de kant willen...dan is er meestal een rijstrook aan de rechterkant vrij. Regen of geen regen!
Morgen eens kijken welk rubber er onder mijn fiets zit. Pilot road 4 denk ik maar ik weet het niet zeker. Motor rijdt heel goed op zijn huidige rubbers.

Las een (direkt) vergelijk tussen de Road5 en zijn PR voorgangers (Motorrad?Motoplus?). Onderaan de streep waren de verschillen minimaal...

En auto's opzij "pushen" op een drukke, natte weg heeft een inherent hoger risico.

Dit mocht een maat van mij vaststellen...

IMG-20181130-WA0002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Auto's pushen zelf nooit fan van geweest, dan maar er rechts of links langs als het veilig kan en er geen pliesie in de verre verte te zien is :)
M'n spulletjes voor de thermostaat waren woensdag al binnen, nog remblokken gekocht en dan kunnen we vanaf volgend jaar (na nieuwjaar :+) beginnen met alles perfect in orde te brengen.

Dus op het lijstje staat:
- Olie + filter
- Thermostaat + KVS
- Remblokken + remvloeistof

Ben dan wel een paar dagen zoet ;)
 
Iemand interesse in een Haynes Manual voor de vfr 800 fi? Gebruikt, dus er staat hier en daar een vette vinger in. Voor de rest in goede staat.
 
Zo, misschien hebben jullie al gelezen in het Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!! topic, of op andere specifieke fora, maar ik post het hier nog voor de toekomstige VFR rijders:

Mijn nieuwe thermostaat zit erin, was helemaal vast "geroest". Er is 0,0% beweging in te krijgen.
Het vervelendste deel is het gasklephuis terug erop zetten, want die rubberen "boots" kunnen veranderen in plastic door de ouderdom. Het makkelijkste is eerst de "boots" op de inlaat monteren en dan pas het gasklephuis op de "boots" monteren, en dan daarbovenop de connectors naar de injectoren (want anders zitten die daar zo geplet).
Daarna een flush met DEMI (gedemineraliseerd, gedestilleerd) water doorspoelen via het radiatordeksel tot er geen oude KVS meer uit komt, aftapboutje terug steken, weer vullen met demi water, en motor warm laten draaien tot de thermostaat opent, dan wachten tot de motor weer koud is en aflaten.
Dan weer terug vullen met G12+(!) en het tankje aan de linkerkant bijvullen. Ontluchten doe je zonder het radiatordeksel, motor aanzetten, en een paar keer kort aan het gas draaien, dan gaan de bubbeltjes er zo vanuit, en zakt het vloeistofniveau een klein beetje.

Boven de oliefilter zit er ook een 10mm(?) bout om de cilinderwanden leeg te laten lopen van oude KVS.

Het is niet zo moeilijk, je moet wel oppassen met de benzinetank, want die mag je niet ondersteboven hangen (heb ik gedaan, een paar centiliters benzine kwam eruit). Het beste is de tank rechtsom achterstevoren draaien na het ontkoppelen van alle elektronische bedrading en zo op je "zadel" zetten.
 
Zo, en we hebben weer een beetje zitten bouwen aan de motort:
Ik was wat jaloers op die mensen die wel een seatcover hebben, dus heb ik mij ook eentje aangeschaft :)
Ziet er goed uit moet ik zeggen:
S2ukrFMh.jpg


Past ook wel goed op het Top Sellerie zadeltje. Wel een beetje strak, misschien kan ik daar nog dingetjes in wegstouwen zoals mijn fluo vestje oid.
Ook heb ik mijn oud tankkoffertje van op de Freewind terug kunnen monteren (heb daarvoor een ander quicklock plaatje moeten kopen).
Z2KpeEuh.jpg

i4aDp46h.jpg


Dan kan ik die eindelijk afsluiten i.p.v. terug in mijn topkoffer steken als ik de motort ergens parkeer.

En dan heb ik ook nog een extra cameramount erbij gekocht omdat die van AliExpress nogal brak is.
Probleempje is nu wel dat ik die op de spiegelbout heb gemonteerd, en de spiegel nu niet meer mooi aangespannen is. Een testritje gaat wel uitmaken of ik de originele bout weer terug ga zetten, of een extra shim moet zetten.
 
Ziet er inderdaad netjes uit! *Had ik toch ook maar door gespaard voor een 6th gen...*
Ik dacht ergens te lezen dat de accuproblemen al opgelost waren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan