#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Ik heb een rode en een calipso blue rc36-2 gehad. Die laatste reed het allerlekkerst.
Ik Had met die laatste wel meer rijervaring dus kon de fiets beter benutten.
 
Hmmm heb een rode 800, een zwarte vtec gehad en nu een rode 750. Toch maar gaan kijken voor een andere kleur. Anders kan ik er niet over meepraten 😇
 
Rood ziet er toch wel goed uit, maar wel in 2004 versie :)

gIzE6dV.jpg
 
Goed is. Km stand lager dan 50k. Geen pitting enof roest op de binnenpoten. Uitlaatbochten moeten hard zijn. Kuipwerk zonder schade. Banden ketting en remmerij mogen aan vervanging toe zijn. En graag de seatcover, handgrepen en het gereedschapsetje erbij. Prijs max 1900 euro. En ja..rood..want die zijn het snelst.

Ik heb er eentje die geen van die dingen heeft.
105000 op teller, iet wat roestige voorvork, uitlaat bijna doorgerot, alle kappen hebben wel schade, geen seatcover, handgrepen of gereedschapsetje en toch vind ik hem nog fantastisch :)
Ding rijd er niet minder op:]

Gister dagje Duitsland geweest om de route die ik gemaakt heb voor het pinksterweekend proef te rijden.
Om 9 uur sochtends vertrokken en bijna 500km gemaakt.
Toch nog verbazend goed vol te houden en fantastisch kunnen rijden met het ding!
IMAG0158.jpg
 
Ik heb er eentje die geen van die dingen heeft.
105000 op teller, iet wat roestige voorvork, uitlaat bijna doorgerot, alle kappen hebben wel schade, geen seatcover, handgrepen of gereedschapsetje en toch vind ik hem nog fantastisch :)
Ding rijd er niet minder op:]

Gister dagje Duitsland geweest om de route die ik gemaakt heb voor het pinksterweekend proef te rijden.
Om 9 uur sochtends vertrokken en bijna 500km gemaakt.
Toch nog verbazend goed vol te houden en fantastisch kunnen rijden met het ding!
Bekijk bijlage 1397899

Yes mijne ziet er ook zo uit half half rood zwart maar rijden zalig nog steeds met 96k op de teller
 
Heren / Dames,

Vorige week een VFR1200 F gekocht waarbij ik m'n oudere Caponord heb ingeruild, nu had ik op de capo een usb aansluiting achter het dashboard gemonteerd, wat zijn hier de opties voor bij de VFR ? Ik zie op google wel wat half gare filmpjes en handleidingen, maar heel duidelijk word het niet ? Wat is hier nu eens een goede oplossing voor ? Sta tevens open voor een degelijke mount voor op het stuur.

Foto's volgen wanneer ik hem in bezit heb.
Tim
 
Even zoeken naar een geschakelde draad, aan de voorkant is dan het stadslicht wel een goede optie en daar aftakken.
De mooiste oplossing is inbouw maar de meesten zijn bang om een gaatje in het kuipwerk te boren, ik heb deze...
gsm046_.jpg


dan krijg je dit resultaat (heb er ook een voltmeter bij).
IMG_20181220_162510.jpg.7704381fc8c16b4e76f4badf89025d10.jpg
 
Wat wil je gaan aansluiten? En ga je ook door de regen rijden met iets op de USB aangesloten?
 
@___Ray___:
Geschakelde draad, dat klinkt praktisch, bedankt! Zoiets wil ik inderdaad ook creëren.

Wat wil je gaan aansluiten? En ga je ook door de regen rijden met iets op de USB aangesloten?

Dat er door de regen gereden gaat worden zal ongetwijfeld gaan voorkomen, rijd normaliter het hele jaar mocht het een beetje redelijk weer zijn ( sneeuw etc begint ik niet aan )
 
Wat wil je gaan aansluiten? En ga je ook door de regen rijden met iets op de USB aangesloten?
Ik heb die van mij bij EBBM vandaan en dat is een webwinkel voor bootonderdelen en die van mij heeft ook al genoeg regen meegemaakt, ook tijdens gebruik.
 
Ik heb die van mij bij EBBM vandaan en dat is een webwinkel voor bootonderdelen en die van mij heeft ook al genoeg regen meegemaakt, ook tijdens gebruik.

Heb hem gevonden, ziet er netjes / degelijk uit. Moet alleen voor mezelf nog even bepalen of ik het aandurf in de kappen te boren. Anders word het een los blokje wat ik ergens aan vast zet, zo'n voltteller erbij is ook wel leuk, maar die moeten sowieso ingebouwd denk ik.

Nog meer must haves op de VFR naar jullie mening ? Dan kan ik hier vast eens wat onderzoek naar doen. Als ik internet mag geloven is een powercommander aan te raden, echter die zit er al op :D
 
Moet alleen voor mezelf nog even bepalen of ik het aandurf in de kappen te boren
Origineel wordt overschat en een veelgehoorde reden voor overstap naar een niet VFR is dat andere motoren veel meer opties hebben, je voegt dus een optie toe en in de kuip verwerken ziet er naar mijn mening vertrouwder uit dan zo'n lis ding die je eigenlijk nooit ergens op een nette of nuttige plaats kwijt kan.
Een paar belangrijke dingen voor als je over je angst heen bent.
  • Kijk of er tijdens het rijden ook een USB stekker in past, denk daarbij ook aan de draad die nog op de stekker komt. Als je dat test door een USB stekker op die plek op de kuip te houden dan komt het na inbouw ook goed.
  • Controleer ook goed of je aan de binnenkant van de kuip ook met het inbouwdeel weg kan. Volgens mij was het bij de USB versie incl. stekkers en kabels voor de aansluiting een centimeter of 4 wat je nodig hebt. De 12V aansluiting heeft een goede centimeter meer nodig.
  • Boor het gat met een stappenboor (regelmatig in de aanbieding bij Aldi en Lidl). Ik weet even niet meer of het gat 30 of 32mm moest worden maar als je besluit te gaan boren wil ik dat wel voor je opmeten want ik heb nog een 12V versie liggen waar de voltmeter voor in de plaats is gekomen.
  • Als laatste: Plak het te boren stuk in met schilderstape, ten eerste kan je daar met een pen goed duidelijk de juiste plek op aftekenen en tijdens het boren geeft het bescherming tegen krassen van de boorkrullen.
Die van EBBM zitten in een houder maar kunnen dus zoals je ziet ook los gebruikt worden.

Nog meer must haves op de VFR naar jullie mening ?
Geen idee hoe je je motor wilt gebruiken maar als je langere (meerdaagse) trips wilt doen dan is een 12V/USB in een kuip misschien handig.
Ik heb dit in de topkuip.
IMG_20181026_161432.jpg.5e943964d18fde7bd38e22adfe0a0179.jpg


Deze 12V/USB combinatie zit wel direct op de accu want de USB heeft een aan/uit schakelaar en trekt daarom niet de accu leeg als hij niet gebruikt wordt.
Onder de buddy is de kabel met een stekker deelbaar zodat de topkoffer er wel af kan.
Tijdens het rijden kan je bijvoorbeeld de telefoon opladen met de USB en eventueel tegelijkertijd met de 12V nog een powerbank en 's nachts kan je als je een helm met BT hebt de helm opladen.
Veel dingen zijn persoonlijk maar de VFR Ownersclub Nederland heeft ook een forum waar je ook zonder lidmaatschap een account kan aanmaken en daar is erg veel kennis aanwezig. www.vfroc.nl/forumVFR
 
Zal ik mij dan ook eens hier melden?

Ik heb een Rode VFR uit 2001
Voorzien door de vorige eigenaar van o.a het volgende:
- Nautilus toeter
- Knipperlichtmodule (alarm lichten, altijd brandende knippers en snelle knipper tijdens remmen)
- Donkere Dubble bubble ruit
- Stuurgewichten met weerstand (soort CC, heerlijk op de lange stukken)
- Kofferrek met 46L koffers. (flinke jongens)
- Blauwe Led verlichting in dashboard (behalve LCD)

Wat ik al gedaan heb:
- Remhendels vervangen voor opklappende modellen en in de kleur Rood.
- Standaard uitlaat vervangen voor een Remus Revolution Carbon Oval, nog zonder DB, maar die is in de maak (heerlijk diep geluid zonder asociaal te zijn)

Wat ik er nog aan wil doen:
- LED verlichting in Dashboard vernieuwen, zijn wat lampjes stuk
- SR naar voren verplaatsen zodat deze meer in de wind zit (of extra koeling aanbrengen op huidige locatie)
- Voltmeter plaatsen, deze is al binnen
- Overige verlichting vervangen voor LED
- Pair/Flappermod (voor zover mogelijk bij een 800FI)
- Algehele grote beurt, maar dat is terugkerend

Oh en natuurlijk even een plaatje (nog wel voor mijn eigen aanpassingen)
 
Ik zal me hier maar even melden: vandaag een proefritje gemaakt met een VFR1200F uit 2012 (maar het model is 2011, meen ik). Ik kom van een ZX6R, maar was meteen verkocht! Volgende week hoop ik hem op te kunnen halen!

Ben nu aan de zoektocht begonnen om originele zijkoffers in het wit te vinden, maar die worden helaas niet meer gemaakt :/

Een foto zegt meer:

20190621_112829.jpg
 
Welkom, kijk ook eens op www.vfroc.nl/forumVFR
Als ik het goed heb zijn de koffers van de 800F hetzelfde als die van de 1200, alleen even kijken naar het hitteschuld want als ik me goed herinner zit die net iets anders.
 
Veel rijplezier ermee!

Heb nog steeds op mijn lijstje dat ik op de vfr1200 een proefrit wil maken.
 
Heeft iemand nog een Bagster tankhoes liggen voor een rc36-2 zwart? Ben op zoek.
 
Nou knallen in de zomer...eerder rustig aan en een ronde in de Achterhoek gereden. Langs de grens via Rekken naar Dinxperlo en via Hummelo weer retour...

1405389
 
Nou lekker zuur, door een onoplettende koekblikker die geen voorrang gaf ben ik onderuit gegaan en is hij/zij/het doorgereden zonder omkijken.
Nu valt de schade ansich mee, maar ik ben bang dat ik wel naar een nieuwe voorkuip moet gezien die een goede scheur heet en er een stuk ontbreekt bij mijn knipperlicht. (wel alle onderdelen nog in tas zitten)

Is er iemand die een knappe (rode) voorkuip heeft van een VFR 800FI 1999-2001?

Nu schijnt er ook met Lego een boel gerepareerd te kunnen worden echter denk ik dat dit best ff een uitdagende klus wordt.
 
Zit eraan te denken om m'n vfr voor iets anders te verruilen... Voor een mooi bedrag heb je een blauwe kappenset met de rest van de motor eromheen :j́
 
Zit eraan te denken om m'n vfr voor iets anders te verruilen... Voor een mooi bedrag heb je een blauwe kappenset met de rest van de motor eromheen :j́
Het is dat ik echt geen hele nieuwe motor nodig heb, want anders was het een hele mooie geweest
 
Best leuk toch, om een andere motor te kopen...zoeken, kijken en dan kopen.

Ik verslijt motoren niet zo veel, duc heb ik al 15 jaar en de vfr is een jonkie...2 jaar uit 2005... 8-)

Ik vind het momenteel wel goedzo, en derhalve rij ik nog met veel plezier mee rond.. Laatste aan een vfr1200 dct gedacht, maar ik denk dat ik teveel moet bijleggen. En hij is me eigenlijk te groot en lomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan