#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Wegens het stoppen (of al gestopt zijn) met motorrijden (gaat lichamelijk gewoon niet lekker meer). Wil ik van mijn Vfr af. Op dit moment moet het kuipwerk nog gespoten worden en een andere achterveer erop maar dan is het toch echt tijd dat m'n vfr de deur uit gaat. Tegen de tijd dattie klaar is post ik nog wel wat foto's. Misschien heeft iemand van hier er interesse in.
 
Meesten hier hebben al èèn, verkoping topic... :?

Ikzelf heb geen belangstelling, garage is vol en ik vind het wel goed zo.
 
image-24-11-2019_09-21-24-67.jpg
image-24-11-2019_09-21-24-67.jpg heeft er iemand intresse in werkplaats handboek van haynes. Nieuw in plastic
2 tientjes en dan ben ik tevreden af te halen in helmond
 
Meesten hier hebben al èèn, verkoping topic... :?

Ikzelf heb geen belangstelling, garage is vol en ik vind het wel goed zo.

Zal ik tegen de tijd dattie verkoopklaar is ook wel doen hoor. Maardat heeft nu geen nut. En het kan geen kwaad om een balletje op te gooien.

Het liefst hou ik 'm maar, dat is dom. Er niet mee rijden daar wordt een motor niet beter van.
 
Zo.....dat is lang geleden dat ik daar gekeken heb (zal toch al snel 10 jaar geleden zijn). Anders sloop ik 'm gewoon. Paar gewilde onderdelen verkopen dan en de rest naar de oud ijzer boer.
 
Wegens het stoppen (of al gestopt zijn) met motorrijden (gaat lichamelijk gewoon niet lekker meer). Wil ik van mijn Vfr af. Op dit moment moet het kuipwerk nog gespoten worden en een andere achterveer erop maar dan is het toch echt tijd dat m'n vfr de deur uit gaat. Tegen de tijd dattie klaar is post ik nog wel wat foto's. Misschien heeft iemand van hier er interesse in.
Om welk type vfr gaat het?
Ik heb nog een originele achterschokdemper liggen van een vfr800fi...
 
Eindelijk begonnen aan de VFR , wat tips nodig om een kuipdeel te repareren, of iemand moet dit deel over hebben voor niet al te veel
De spiegels ,omhulsel is gebarsten, maar daar zit een verdacht mooi binnen werk in, zijn er meer bij jullie die zonder dat omhulsel rond rijden ?
20200107_160639.jpg
20200107_162852.jpg
20200107_162123.jpg
20200107_160626.jpg
20200107_160634.jpg
 
motorsloop.be heeft de kappen misschien liggen? Ze hebben sowieso veel VFR spul liggen.
En anders Aliexpress...
 
Ik zou dat omhulsel lekker weglaten.

Kuipdeel kan je best goed repareren hoor.
Ingrediënten daarvoor: thinner, abs plastic (lego blokjes, via ali express is dat heel goedkoop anders de zwarte inlay van de koffer van je boormachine gebruiken), nietjes, een paar puinzakken (transparante plastic versie), een sterke soldeerbout, een dremel, en een hoop geduld.
 

Ik zou dat omhulsel lekker weglaten.

Kuipdeel kan je best goed repareren hoor.
Ingrediënten daarvoor: thinner, abs plastic (lego blokjes, via ali express is dat heel goedkoop anders de zwarte inlay van de koffer van je boormachine gebruiken), nietjes, een paar puinzakken (transparante plastic versie), een sterke soldeerbout, een dremel, en een hoop geduld.
Zoiets gaat het worden denk ik, dat binnenwerk van een boren koffer is ABS dus 👍
 


Zoiets gaat het worden denk ik, dat binnenwerk van een boren koffer is ABS dus 👍

Precies. In stukjes knippen, daarna in een glazen pot doen daar gooi je vervolgens thinner over en dat laat je staan tot het een substantie is geworden die iets dikker is dan vla. Dat kan je vervolgens in een vorm gieten en als het is uitgehard dan kan je het verder bewerken tot het spuitklaar is.
 

Aan elkaar smelten evt. met ijzer als versterking gaat ook heel mooi.

Daar zijn de nietjes voor. Die gebruik ik om een soort hechtingen te maken. Die moet je er wat dieper in smelten. Daar vervolgens wat kunsstof overheen smelten, gladschuren, daarna kunststof primer en als laatste gewone primer en lak.

Zo heb ik dat al vaker gedaan en dat werkt prima.
 
En met epoxy ? Ik heb in het verleden het een en ander verandert aan mn Bol en dat ging met dat matriaal wel, iemand ervaring hier ?
Inmiddels hangt "de vuile was " in de schuur. ☺
 

Bijlagen

  • 20200108_163706.jpg
    20200108_163706.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 7
  • 20200109_114635.jpg
    20200109_114635.jpg
    152,2 KB · Weergaven: 7
Wegens het stoppen (of al gestopt zijn) met motorrijden (gaat lichamelijk gewoon niet lekker meer). Wil ik van mijn Vfr af. Op dit moment moet het kuipwerk nog gespoten worden en een andere achterveer erop maar dan is het toch echt tijd dat m'n vfr de deur uit gaat. Tegen de tijd dattie klaar is post ik nog wel wat foto's. Misschien heeft iemand van hier er interesse in.
Zoals die nu is Bras. Wat wil je er voor hebben. Als donor motor heb ik er interesse voor.
 
Ik heb geen idee maar, gezien jij interesse hebt als zijnde een donorfiets zal ik waarschijnlijk te veel er voor willen hebben. Zal even nadenken over de prijs en dan stuur ik je wel een pb.

Het erge is.....ik wil m'n vfr eigenlijk helemaal niet kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Gepiep met de remmen was weer terug, dan weer wel, dan weer niet, krankjorum van te worden. Heb de gehele voorkant laten voorzien van nieuwe remblokken, kijken of dit een betere oplossing is, volgens de garage betere blokken als wat er in zat, dus we gaan het zien.

Mocht dit het niet zijn, dan blijft het maar piepen en kraken, ben dr onderhand wel klaar mee.
 
Laatst bewerkt:
Dat is zonder meer een goed idee :+

Nu serieus: irritant probleem wel... Snap wel dat je d'r zo wel klaar mee bent.

Hahaha, heel de voorkant is nu een grote rem, dus als ik zou vallen lig ik ook zo stil whaha.

Grote euvel, althans in mijn hoofd is dat ik niet goed kan plaatsen waar het probleem zit, oude remblokken waren in orde, geen gekke slijtage plekken, remklauwen zelf zijn ook gewoon prima in orde, geen haken en ogen als ware. Maar waar komt het dan vandaan ?

Viezigheid is allicht een optie, maar ik zou verwachten dat als je weer wat geremd heb dat dat wel weg gaat, of tijdens schoonmaken van de motor dat er wat water langs stroomt en dat het weg spoelt, maar dit is wel erg hardnekkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan