The Dutchy
MF veteraan
Begint op te schieten..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Onder haar witte lak zit de originele rode lak.. De rode decals zijn afgeplakt tijdens de gedaante verwisseling naar wit..Mijn favoriet blijft een rooie, maar deze parelmoer wit vind ik toch ook echt gaaf hoor!
Ik vraag mij af wat er niet handig is aan een ntv 650 als ww fiets en aan een vfr wel?Ntv heeft een cardan dat maakt hem juist handig als ww fiets.Mensen, ik kom me hier melden in dit topic. Al enige jaren in het bezit van een Honda NTV 650, maar voor woon-werk 70 km enkele rit niet handig. Vandaar op het briljante idee gekomen om een VFR 800 VTEC met ABS aan te schaffen, hopelijk ergens eind maart (nog ff sparen).
Nog bepaalde VFR specifieke zaken om op te letten? Los van spanningsregelaar?
Valt me trouwens op dat de meeste op marktplaats voor €3000-3500 rond de 80.000 km zitten, wat ik toch (ook al is t blok goed) vrij hoor vind. Rijd toch 30.000 per jaar en dan kan t hard gaan
Stator reparatie en in dezelfde lijn de spanningsregelaar die uitfikt. Verder de algehele onderhoudsstaat mn vtec kleppenstelbeurt =duur.Mensen, ik kom me hier melden in dit topic. Al enige jaren in het bezit van een Honda NTV 650, maar voor woon-werk 70 km enkele rit niet handig. Vandaar op het briljante idee gekomen om een VFR 800 VTEC met ABS aan te schaffen, hopelijk ergens eind maart (nog ff sparen).
Nog bepaalde VFR specifieke zaken om op te letten? Los van spanningsregelaar?
Valt me trouwens op dat de meeste op marktplaats voor €3000-3500 rond de 80.000 km zitten, wat ik toch (ook al is t blok goed) vrij hoor vind. Rijd toch 30.000 per jaar en dan kan t hard gaan
Klopt, had daar ook al naar gekeken, maar mis toch wel een beetje power en qua looks is de VFR aanzienlijk leuker. Mijn NTV heeft geen kappen en mis toch wel wat meer koppel op de snelweg.Ik vraag mij af wat er niet handig is aan een ntv 650 als ww fiets en aan een vfr wel?Ntv heeft een cardan dat maakt hem juist handig als ww fiets.
En als je een kuip wil is een Deauville handiger dan een VFR ,nog goedkoper te vinden ook.
Hahaha, duidelijk. Had al wel verwacht dat kleppen stellen duur is. Om de hoeveel km ongeveer is zo een beurt nodig, in het algemeen? Snap dat het ook te maken heeft met manier en intensiteit van rijdenStator reparatie en in dezelfde lijn de spanningsregelaar die uitfikt. Verder de algehele onderhoudsstaat mn vtec kleppenstelbeurt =duur.
Succes, en mijn vtec met abs is niet te koop....
Kleppenstellen om de 24k, maar praktijk leert dat ze weinig buiten de toleranties vallen....Klopt, had daar ook al naar gekeken, maar mis toch wel een beetje power en qua looks is de VFR aanzienlijk leuker. Mijn NTV heeft geen kappen en mis toch wel wat meer koppel op de snelweg.
Hahaha, duidelijk. Had al wel verwacht dat kleppen stellen duur is. Om de hoeveel km ongeveer is zo een beurt nodig, in het algemeen? Snap dat het ook te maken heeft met manier en intensiteit van rijden
Het is met een VFR meer nadruk op het eerste,maar ga proefrijden,misschien zit je er wel perfect op,we zijn allemaal anders,Thanks, dan weet ik dat alvast.
Wat ww verkeer op VFR betreft, dacht dat dit juist fijn zou zijn aangezien het een sport/tour, met nadruk op laatste, is. Maar als ik dit lees ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
...ga proefrijden...
Eer ik thuis kwam, kwam het met bakken naar beneden.. Dus geen testrit.. Maar ja, toch de tijd nuttig besteed.
Ja, en wat doe je dan.. Wenslijst: Hoge uitlaat.. Zoonlief werkt bij een bedrijf waar ze wel wat kunnen fabrieken..
Dus een paar lasbochten en pijp aan elkaar gehecht om te kijken waar we op uit komen..
Dutchy JR vrolijk aan het lassen.. Het is net The Stig.. Zijn helm is zijn laskap en ja, zegt niet veel..
Ja, ik wil hem strak en zo hoog mogelijk.. Je ziet af en toe dempers gemonteerd waarbij je stilletjes vraagt welke lijn je moet volgen.. Nee, zo is goed Junior.. Maak maar vast.
Ziet er prima uit Junior..
Ik ben erg blij met mijn zoon, en zekers heel erg trots hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen..
Nope.. De demper komt van mijn RC36-2.. Zelfs tijdens een lange rit voelt die demper net handwarm aan.. Als men dergelijke systemen aanleggen door een geloten ruimte onder een zadel, durf ik dit zo wel aan. Voordeel van carbon, het straalt (merkbaar) veel minder warmte uit als een aluminium of RVS demper.Wordt dat niet te warm voor het plastic.
De demperhuls eindigt waar het kuipdeel eindigt en het achterlicht begint. De tuit staat gelijk met het uiteinde van het achterlicht.Nou nog even 10cm inkorten zodat hij niet voorbij je achterlicht steekt.