#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Begint op te schieten..
SwBNr3X.jpg
 
Mijn favoriet blijft een rooie, maar deze parelmoer wit vind ik toch ook echt gaaf hoor! 👍
Onder haar witte lak zit de originele rode lak.. De rode decals zijn afgeplakt tijdens de gedaante verwisseling naar wit..

Vanavond een tegenslag ontdekt. Remklauw linksvoor blijft hangen. Dus nogmaals de remklauw uit elkaar. Het nieuwe remcupje had een haartje rubber aan de ring. Deze kwam klem te zitten tussen de remzuiger.. Voor de zekerheid rechts nogmaals gecontroleerd, alle zuigertjes zijn nu met de lichtste bewegen terug te duwen.. De hele rambam weer ontlucht, Na het ontluchten druk je ieder zuigertje met een lichte vingerdruk weer terug.. Avondje sleutelen, maar nu zeker dat het in orde is..
 
Ik begin ook wat op te schieten ,kuip gerepareerd laatste laagje moet er nog op 20200115_144832.jpg20200115_143700.jpg20200217_140130.jpgr20200218_150901.jpg20200107_160634-1.jpg20200217_140120.jpg
20200122_134259.jpg
 

Bijlagen

  • 20200217_140120.jpg
    20200217_140120.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 9
  • 20200218_150828.jpg
    20200218_150828.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 8
  • 20200213_164321.jpg
    20200213_164321.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 9
Superdun dat kuipwerk van een RC24. Vergelijkbaar met het materiaal van een VF1000F2. Als je er naar kijkt begint het al te barsten.

Ziet er weer goed uit !!
 
Mensen, ik kom me hier melden in dit topic. Al enige jaren in het bezit van een Honda NTV 650, maar voor woon-werk 70 km enkele rit niet handig. Vandaar op het briljante idee gekomen om een VFR 800 VTEC met ABS aan te schaffen, hopelijk ergens eind maart (nog ff sparen).

Nog bepaalde VFR specifieke zaken om op te letten? Los van spanningsregelaar?

Valt me trouwens op dat de meeste op marktplaats voor €3000-3500 rond de 80.000 km zitten, wat ik toch (ook al is t blok goed) vrij hoor vind. Rijd toch 30.000 per jaar en dan kan t hard gaan
 
Mensen, ik kom me hier melden in dit topic. Al enige jaren in het bezit van een Honda NTV 650, maar voor woon-werk 70 km enkele rit niet handig. Vandaar op het briljante idee gekomen om een VFR 800 VTEC met ABS aan te schaffen, hopelijk ergens eind maart (nog ff sparen).

Nog bepaalde VFR specifieke zaken om op te letten? Los van spanningsregelaar?

Valt me trouwens op dat de meeste op marktplaats voor €3000-3500 rond de 80.000 km zitten, wat ik toch (ook al is t blok goed) vrij hoor vind. Rijd toch 30.000 per jaar en dan kan t hard gaan
Ik vraag mij af wat er niet handig is aan een ntv 650 als ww fiets en aan een vfr wel?Ntv heeft een cardan dat maakt hem juist handig als ww fiets.
En als je een kuip wil is een Deauville handiger dan een VFR ,nog goedkoper te vinden ook.
 
Mensen, ik kom me hier melden in dit topic. Al enige jaren in het bezit van een Honda NTV 650, maar voor woon-werk 70 km enkele rit niet handig. Vandaar op het briljante idee gekomen om een VFR 800 VTEC met ABS aan te schaffen, hopelijk ergens eind maart (nog ff sparen).

Nog bepaalde VFR specifieke zaken om op te letten? Los van spanningsregelaar?

Valt me trouwens op dat de meeste op marktplaats voor €3000-3500 rond de 80.000 km zitten, wat ik toch (ook al is t blok goed) vrij hoor vind. Rijd toch 30.000 per jaar en dan kan t hard gaan
Stator reparatie en in dezelfde lijn de spanningsregelaar die uitfikt. Verder de algehele onderhoudsstaat mn vtec kleppenstelbeurt =duur.

Succes, en mijn vtec met abs is niet te koop.... :+
 
Ik vraag mij af wat er niet handig is aan een ntv 650 als ww fiets en aan een vfr wel?Ntv heeft een cardan dat maakt hem juist handig als ww fiets.
En als je een kuip wil is een Deauville handiger dan een VFR ,nog goedkoper te vinden ook.
Klopt, had daar ook al naar gekeken, maar mis toch wel een beetje power en qua looks is de VFR aanzienlijk leuker. Mijn NTV heeft geen kappen en mis toch wel wat meer koppel op de snelweg.

Stator reparatie en in dezelfde lijn de spanningsregelaar die uitfikt. Verder de algehele onderhoudsstaat mn vtec kleppenstelbeurt =duur.

Succes, en mijn vtec met abs is niet te koop.... :+
Hahaha, duidelijk. Had al wel verwacht dat kleppen stellen duur is. Om de hoeveel km ongeveer is zo een beurt nodig, in het algemeen? Snap dat het ook te maken heeft met manier en intensiteit van rijden
 
Ja een ntv is niet echt een motor met pit,de Deauville 700 is wel beter wat dat betreft,een VFR natuurlijk nog meer maar of je daar 2x 70km net zo
comfortabel op rijd dat is de vraag,je leunt wel meer op je polsen,niet erg tijdens funritjes maar met ww verkeer is dat wel iets om rekening mee te houden.
 
Klopt, had daar ook al naar gekeken, maar mis toch wel een beetje power en qua looks is de VFR aanzienlijk leuker. Mijn NTV heeft geen kappen en mis toch wel wat meer koppel op de snelweg.


Hahaha, duidelijk. Had al wel verwacht dat kleppen stellen duur is. Om de hoeveel km ongeveer is zo een beurt nodig, in het algemeen? Snap dat het ook te maken heeft met manier en intensiteit van rijden
Kleppenstellen om de 24k, maar praktijk leert dat ze weinig buiten de toleranties vallen....
 
Thanks, dan weet ik dat alvast.

Wat ww verkeer op VFR betreft, dacht dat dit juist fijn zou zijn aangezien het een sport/tour, met nadruk op laatste, is. Maar als ik dit lees ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
 
Heb hem zelf gekocht voor de leuke ritjes (ww doe ik lekker op de handmatige fiets :) ).
Stuurt en rijdt goed en klinkt leuk door z'n V4 blok.

Ergonomie is ook prima in orde. Het ligt er maar aan hoe je op de motor zit.
Toen ik mijn Kawasaki nog op straat reed kon ik er ook probleemloos een dag op rijden.
Je moet niet de hele tijd op de polsen leunen.. Als je dat wel doet, is het niet zo gek dat die zeer gaan doen na een tijdje.
Aanspannen die buik-/rugspieren, dan is er niks aan de hand.
 
Ik ben 1,83 en zit perfect (bijna rechtop) op dat ding....wel een een kleine opzet ruitje gemonteerd tegen de wind. Kan rustig 200 rijden zonder dat ik me veel moet inspannen.

En voor het tourwerk heeft een vtec onderin zat vermogen. En mocht je ff aan het gas willen draaien dan boven de 7k en wil hij wel...met gemak door tot 12k ofzo. Maar op de openbareweg mn 2 baanswegen dan gaat het mij dan te hard. Op de snelweg kom je zeker niets te kort.

In het algemeen moet een motor voor mij vlot 200 kunnen halen, kun je lekker wat ruimte maken en snel inhalen mocht dat nodig zijn. Daarboven is het niet leuk meer, en bovendien zwaar illegaal in NL. Overigens rij ik het zelden, maar ff de korte opritten in DL op de A31 gas open draaien do ik, zeker om aldaar op de juiste wijze in te voegen
95ADD3B3-230D-4BD2-9A8A-71207EA23192.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Thanks, dan weet ik dat alvast.

Wat ww verkeer op VFR betreft, dacht dat dit juist fijn zou zijn aangezien het een sport/tour, met nadruk op laatste, is. Maar als ik dit lees ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
Het is met een VFR meer nadruk op het eerste,maar ga proefrijden,misschien zit je er wel perfect op,we zijn allemaal anders,
wat de 1 perfect vind zitten kan voor de ander een marteling zijn.Een vfr heeft geen extreem sportieve zithouding,maar
of je dat dagelijks leuk gaat vinden dat is de vraag.
 
Laatst bewerkt:
Eer ik thuis kwam, kwam het met bakken naar beneden.. Dus geen testrit.. Maar ja, toch de tijd nuttig besteed.
Ja, en wat doe je dan.. Wenslijst: Hoge uitlaat.. Zoonlief werkt bij een bedrijf waar ze wel wat kunnen fabrieken..
Dus een paar lasbochten en pijp aan elkaar gehecht om te kijken waar we op uit komen..

iMMDcvH.jpg


Dutchy JR vrolijk aan het lassen.. Het is net The Stig.. Zijn helm is zijn laskap en ja, zegt niet veel..
Ja, ik wil hem strak en zo hoog mogelijk.. Je ziet af en toe dempers gemonteerd waarbij je stilletjes vraagt welke lijn je moet volgen.. Nee, zo is goed Junior.. Maak maar vast.
WA14Zoc.jpg


Ziet er prima uit Junior..
pj9TEI7.jpg


Ik ben erg blij met mijn zoon, en zekers heel erg trots hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen..
O1oXOlE.jpg
 
Eer ik thuis kwam, kwam het met bakken naar beneden.. Dus geen testrit.. Maar ja, toch de tijd nuttig besteed.
Ja, en wat doe je dan.. Wenslijst: Hoge uitlaat.. Zoonlief werkt bij een bedrijf waar ze wel wat kunnen fabrieken..
Dus een paar lasbochten en pijp aan elkaar gehecht om te kijken waar we op uit komen..

iMMDcvH.jpg


Dutchy JR vrolijk aan het lassen.. Het is net The Stig.. Zijn helm is zijn laskap en ja, zegt niet veel..
Ja, ik wil hem strak en zo hoog mogelijk.. Je ziet af en toe dempers gemonteerd waarbij je stilletjes vraagt welke lijn je moet volgen.. Nee, zo is goed Junior.. Maak maar vast.
WA14Zoc.jpg


Ziet er prima uit Junior..
pj9TEI7.jpg


Ik ben erg blij met mijn zoon, en zekers heel erg trots hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen..
O1oXOlE.jpg

Wordt dat niet te warm voor het plastic.
 
Wordt dat niet te warm voor het plastic.
Nope.. De demper komt van mijn RC36-2.. Zelfs tijdens een lange rit voelt die demper net handwarm aan.. Als men dergelijke systemen aanleggen door een geloten ruimte onder een zadel, durf ik dit zo wel aan. Voordeel van carbon, het straalt (merkbaar) veel minder warmte uit als een aluminium of RVS demper.
 
Laatst bewerkt:
Nou nog even 10cm inkorten zodat hij niet voorbij je achterlicht steekt.
De demperhuls eindigt waar het kuipdeel eindigt en het achterlicht begint. De tuit staat gelijk met het uiteinde van het achterlicht.
Zat eventueel te denken om iets in te korten, echter is de ervaring dat na inkorten de toonhoogte weer omhoog gaat. Demper heeft juist nu een lekker donkere roffel..

Daarnaast.. Als ik hem 10cm inkort is het een shimura demper..:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan