#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Ik moet nog een verse achterband monteren, ik dacht gewoon de BT45 maar die zie ik niet wel de BT54 of deBT016 r pro van Bridgestone, iemand nog een tip, voor op n RC24
 
Mensen, ik kom me hier melden in dit topic. Al enige jaren in het bezit van een Honda NTV 650, maar voor woon-werk 70 km enkele rit niet handig. Vandaar op het briljante idee gekomen om een VFR 800 VTEC met ABS aan te schaffen, hopelijk ergens eind maart (nog ff sparen).

Nog bepaalde VFR specifieke zaken om op te letten? Los van spanningsregelaar?

Valt me trouwens op dat de meeste op marktplaats voor €3000-3500 rond de 80.000 km zitten, wat ik toch (ook al is t blok goed) vrij hoor vind. Rijd toch 30.000 per jaar en dan kan t hard gaan

Nog nooit gekeken naar een "oude" VFR800fi??
Dat zijn echt onverwoestbare kilometervreters. Toch staan ze voor minder euri's te koop dan de VTEC's. Er is zelfs een VFR "mousketeer"-club (wie heeft welk knaagdier in zijn luchtfilter gevonden?) en er is een competitie wie de meeste kilometers op zijn VFR zet. De koploper staat op "veel teveel" voor mij en mijn man (+65k en +95k), de meesten staan op 200.000/300.000 km. Even kleppen nakijken op 150.000 km en gewoon doorrrijden omdat ze toch binnen spec zijn.
Problemen? Ja, ga nou eindelijk eens aan de kant want ik ben hier!
Andere problemen? Ja, je moet ongeveer elke 350 km tanken.
 
Er zit nu Avon st23, maar wel 150-70-ZR18 op is dan 130/80-18 wel een goede keus?
130/80V18 hoort er onder,maar als de huidige maat je bevalt kan je die aanhouden,alleen is je huidige band een radiaal
en dat hoort eigenlijk niet onder een VFR van dat bouwjaar.Ik zag dat je voor een BT45 heb zitten dan zou ik persoonlijk
achter ook een Bridgestone monteren.
 
Laatst bewerkt:
130/80V18 hoort er onder,maar als de huidige maat je bevalt kan je die aanhouden,alleen is je huidige band een radiaal
en dat hoort eigenlijk niet onder een VFR van dat bouwjaar.Ik zag dat je voor een BT45 heb zitten dan zou ik persoonlijk
achter ook een Bridgestone monteren.
Die achterband is uit het jaar 2000, dus antiek en door de vorige eigenaar er op gezet.
Ik zocht ook naar een bridgestone band, op mn BolDor rij ik alleen maar met deBT45 maar heb geen ervaring met de BT54 dat lijkt me wel een goeie achterband voor deze motor.
 
Die achterband is uit het jaar 2000, dus antiek en door de vorige eigenaar er op gezet.
Ik zocht ook naar een bridgestone band, op mn BolDor rij ik alleen maar met deBT45 maar heb geen ervaring met de BT54 dat lijkt me wel een goeie achterband voor deze motor.
Persoonlijk zou ik gewoon voor de standaard maat gaan,en diagonaal,die hoort er onder,is ook nog eens goedkoper
 
Ik heb nu een Bridgestone T30 er op liggen. Zeer tevreden. Hierna komt er een T31 op.

Bridgestone handteert nu de T voor sport/toer banden.

Zo heeft iedereen zijn/haar voorkeur, maar als je het toch over Bridgestone hebt, zou dat een goede vervanger kunnen zijn.
 
1582928513130.png
 
Wat is jullie favoriete band voor onder de VFR750F RC36II?


Ronde zwarte.....


Mijn laatste set waren Metzeler Roadtec Z6; simpelweg omdat de bandenboer in Hanko, Finland die op voorraad had. Stuurde prima, nat of droog.
Daarvoor had ik Pirelli Angel GT''s; Stuurde prima, nat of droog.
Daar voor had ik Michelin PR's en PiPo's, Stuurde prima, nat of droog.
Kortom, ronde zwarte, die moet je hebben
De OEM's in 1997 (Bridestone?) waren niet zo geweldig....
 
Onder mijn RC36 had ik destijds BT023.
Toen al verouderd, maar "oké" banden.
Op mijn (huidige) VFR800 heb ik BT021 gehad (niet doen.. ködt band).
Nu Road5 erop. Prima ervaring.

Dus, wat Dutchy748 zegt -> moderne, ronde zwarte banden gaat goed.
Maar net wat je aan voorkeur hebt aan stuurgedrag, levensduur, ...
 
Gebruiken jullie de originele maat achter van 170 breed? Ik heb er nu 180 op liggen.
Lang niet elk merk verkoopt 170....
 
Voor mijn CBR 600 F2 racer zoek ik een sterkere t - stuk voor de voorvork.ik heb gezien dat de eerste generatie vfr750 uit 88/89 ( RC 24) ook 41 mm poten gebruiken met de correcte balhoofpen en dezelfde 192 mm afstand tussen de poten.Dit t-stuk is veel dikker en van aluminium met een dubbele klembout.

Ik ben op zoek naar de waarde van de vork offset ( de afstand tussen vorkpoten en de stuurpen). Van de CBR 600 F2 is het 32 mm, voor latere generaties VFR geloof ik 40 mm.wie weet de waarde of kan het nauwkeurig opmeten ?

Bij voorbaat dank.
 
Na maanden stilstand gisteren met de vfr een heel kleine rondje, 10km, gereden. Geen enkele probleem na de winter, nu verder wachten op +15 en dan gaan hé.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan