#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Gister nog gereden... 100 km ofzo, er zit momenteel ook helemaal geen maat op de gashendel....: et loopt nog steeds moeiteloos 240+ op de teller.... ik moet toch eens gaan uitkijken...
 
Ik ben aan het uitkijken voor een beetje betaalbare vfr x model maar er staat weinig te koop zeg :(

En als er iets is zijn ze met veel kmters nog 6/7k die prijzen van toch nergens over
 
Voor mijn CBR 600 F2 racer zoek ik een sterkere t - stuk voor de voorvork.ik heb gezien dat de eerste generatie vfr750 uit 88/89 ( RC 24) ook 41 mm poten gebruiken met de correcte balhoofpen en dezelfde 192 mm afstand tussen de poten.Dit t-stuk is veel dikker en van aluminium met een dubbele klembout.

Ik ben op zoek naar de waarde van de vork offset ( de afstand tussen vorkpoten en de stuurpen). Van de CBR 600 F2 is het 32 mm, voor latere generaties VFR geloof ik 40 mm.wie weet de waarde of kan het nauwkeurig opmeten ?

Bij voorbaat dank.
Ik heb geen antwoord voor je maar je kunt het eens proberen op vfroc.nl, daar zitten bergen kenners.
 
Na mijn bandenwissel liep de schijfrem voor aan. Ik ben toen terug naar de zaak gegaan die de banden gewisseld heeft, met deze klacht. Ik kreeg te horen dat dit zou komen door een vieze remklauw en dat er een revisirset in moest en ook in de hoofdremcilinder. Ik ben zelf wat gaan rond vragen en kwam ik contact met vfr Johan uit Zwolle. Hij gaf mij de tip dat het hem eerder een verkeerd uitgelijnde vork of wielas leek. Vanmorgen dit in de praktijk gebracht.

99CDDA1D-1F0D-47EF-9647-B644DA457DD2.jpeg
6E0DF336-841C-4041-B56F-77CEA65E1643.jpeg

En met opnieuw afstellen is het euvel opgelost. Dus vfr Johan bedankt. En ik ben blij dat ie weer in orde is.

Wel teleurgesteld in die zaak en hun slechte advies. Ik ga geen namen noemen maar dit hadden zij ook moeten weten.
 
Wat zoek je, een serie 1 of een serie 2? Wat mag het kosten? Wat vind je veel kilometers?
Mijn serie 2 (2015, 57.000km) komt waarschijnlijk binnenkort te koop.
 
+15? +15?
Een beetje VFR rijder rijdt altijd motor. 😄
Nou ik niet, motorrijden associeer ik met warm, droog en zonnig weer. Gisteren onderweg met de auto in de kou en regen heb ik geen enkele andere motorrijder gezien, ik ben kennelijk geen uitzondering..... :+

Bovendien vooraf wordt altijd buienradar bekeken en met regen in aantocht is het een NoGo hier....lekker laten staan en wat anders doen want er komen zat dagen aan met beter weer voor onze eigen toertochten, alleen of meestal met een motormaat in Münsterland of Teutoburgerwald net over de grens.

Iig afgelopen zaterdag met mijn motormaat overleg gehad over de toertochten in de komende periode, incl. voornoemde voorwaarden...._O-
 
+15? +15?
Een beetje VFR rijder rijdt altijd motor. 😄
Pfew, dan ben ik toch niet de enige die bij +5 een rondje van 100+ km doet. Zelfs bij -5 zijn we, 35 km verderop, oliebollenmix gaan halen op de motor.
Wat is nieuwjaar zonder oliebollen?
 
Mijn voorband zit aan de slijtage nok!
Tijd voor nieuw rubber.

Ik denk aan Pirelli Angel GT2 of Dunlop Roadsmart III
 
Paar korte ritten van 75km mee gemaakt, en getankt net over de grens in DL....maar hoe lang nog ivm strengere lock down...

AB5E190C-ED18-4438-82BE-E0ABF2C61AA2.jpeg
 
Ziet er niet naar uit dat er binnenkort gereden wordt, nu zie ik af en toe een klein druppeltje koelvloeistof bij die "verdeelstukken" die op het blok tussen de cilinders zitten waar ook die waterpijp op uitkomt, nu denk ik er over om dat ook maar even aan te pakken.
Zit daar een pakking, of zitten daar O ringen tussen, en moet ik dan nog ergens speciaal op letten
 
Rijdt er iemand met verlaagde voetsteuntjes? Ik (1,97m) kan geen lange ritten meer maken met mijn vfr 800fi zonder pijn te krijgen in mijn knieen door de te scherpe kniehoek.
En om het voor te zijn; nee een verhoogd zadel wil ik niet.8-)
 
The 1e Crossrunners (RC60) in 2011 waren wel heel erg braaf....
Heb er toen 1,5 uur op gereden.

CIMG0006.jpg


Snelheid afgeregeld op 200KMH en nooit het gevoel dat ie echt hard van kiet wilde als je bij 70kmh het gas vol open trok...

Wel fijn (als je daar van houdt) rechtop zitten

"The gentleman's VFR"....

Dus uiteraard netjes volgetankt weer bij Arie ingeleverd O-)
CIMG0023.jpg
 
Daarom heb ik ook een 2e generatie (rc80), die zijn motorisch identiek aan de vfr800f. En ook een stuk mooier dan gen1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan