#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

En een vfr800x crossrunner? Ik weet een hele mooie te koop...... ;-)
heb laatste tijd proefritjes op andere motoren gereden want vfr de deur uit gedaan maar rijd zo crossrunner nu net zo subliem als de vfr uit 1995 :P
RC36 2 had ik en ik wil eigenlijk weer iets zo terug alleen dan lichter kwa gewicht en een stuur ipv clipons
Alleen ja vindt maar eens een vfr800x voor max 4.000 euro -O_
 
2016-03-19 17.30.58.jpg
 
Heb de brommert vandaag ook flink de sporen gegeven, rondje van 150km richting en rondom gouda, was flink druk met motorrijders.
Hier in het oosten ook vel motorrijders ook, was zelf redelijk druk bij motor Eibergen. En uiteraard onderling met gepaste afstand...
 
From Visor Down


Honda alone has produced some classic motorcycles over the years, but for many the VFR750R is regarded as its zenith. Created to be homologated for entry into the newly launched WorldSBK Championship way back in 1987, the fully faired sportsbike moved the game along with its striking styling and 90-degree V4 engine

However, time has moved on and while there are many that endeavour to take great care of their machine, as time goes on it is harder to find genuine parts to keep it as close to the original as possible without borrowing from elsewhere.
Which is why Honda is stepping in to preserve the memory of arguably one of its most famous racers by using modern methods to reproduce parts just for the VFR750R (RC30) to keep them in mint condition more than three decades on.

Posted on Honda’s Japanese website, we’ll assume the programme is – initially at least – reserved for the Japanese market, but we’re hoping it will stretch towards Europe at some stage

Either way, it’s a nostalgic nod to Honda’s racing heritage as it currently celebrates all things CBR with the launch of the VFR’s long descendent, the new Honda CBR1000RR-R.

“The members of the development team at the time and the members who were the RC30 owners were the main players in reviewing the maintenance menu for the refresh plan and genuine parts to be reproduced.
“Genuine parts to be remanufactured are carefully selected based on the requests from customers and dealers, in addition to parts that are expected to deteriorate over 30 years or regular replacement parts, etc. We have been considering manufacturing with the cooperation of related departments in the company.

“For customers who want a refresh plan, we will take care of the vehicle at the newly established "Motorcycle Refresh Center" and a skilled mechanic will finish it in the best condition.
“In addition, genuine parts to be reproduced for maintenance will be sold to customers as well as refresh plans.”
 
Hey! die heb ik ook sinds vrijdag!


1585588477124.png





1585588489289.png





Doen het prima en in de regen i.c.m. koud weer! :Y

1585588531533.png




(Ik had de Angel GT's 1.0 onder mijn RC36-2 en die bevielen prima. Nu er dit jaar toch geen trackday meer van komt, leek mij dit nu een prima keuze)
 
Mij bevallen ze ook goed. Ik ben ze nog aan het inrijden, maar ze doen het nu al prima.
 
Donderdag een vfr halen in Bemmel :o
Weer een rode met high mount wordt weer shoppen naar kleine dingetjes.

Zoals verkorte hendels
Fan voor de SR
Ander ruitje

Maar ja eerst eens zo rijden wat heb ik er weer zin in.
Al die proefritten afgelopen weken waren het allemaal niet
 
Gefeliciteerd!!
Die rode schijnen toch beter te zijn 😎

High mount is echt te gek.
 
Crosspost met het CBR100 topic, excuus als dit niet gewaardeerd wordt maar misschien zijn er hier ook volgers met ervaring hiermee:

Omdat een en ander toch weer begint te kriebelen en de thuis/werk situatie is veranderd ben ik weer serieus aan het shoppen. Ik twijfel echter nogal tussen (opnieuw) een Blackbird aan te schaffen of ditmaal voor een VFR te gaan. Ik weet dat niets een testrit kan evenaren maar zijn er mensen die beide hebben gereden en het verschil kunnen duiden?

Beide lijken me perfecte motoren waarbij de VFR vooral iets betere/rechtere positie heeft. Hoewel dat me wel zou bevallen denk ik dat het "gebrek" aan vermogen tov de BB me toch gaat tegenvallen, want laten we wel zijn dat machtige gevoel van de BB de sporen geven bij elk toerental is en blijft een enorme kick! Kortom, verstand zegt VFR, gevoel schreeuwt om een BB! :}8)7

BTW het zou in beide gevallen gaan om jaargang '94-'98 qua prijs, dus de VFR 750 of 800 en de BB met carbs (had voorheen de '03 injectie).
 
Zou voor de VFR gaan als je een sportieve motor wil,stuurt een stuk beter dan een lompe BB,
een BB is voor lieden die een snelle toermotor willen zonder te veel bochtenwerk aspiraties.
Het vermogen is leuk,maar waar kan je dat tegenwoordig nog benutten?
Maar ja als je geilt op eindeloos vermogen(en dat doe je al ik zo tussen de regels leest:9)
dan is er maar 1 keuze mogelijk en dat is de Hayabusa (grapje en ook weer niet)de BB dus.;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BenH
Nee ik "geil" niet op eindeloos vermogen, maar ik vind het wel heerlijk om wat "schakel-lui" toch héél veel power onderin te hebben als je even door wilt trekken bv. Ik heb een Thundercat gehad wat een fijne stuurfiets was met voldoende power maar die je wel op toeren moest houden om te laten ademen. Maar bedankt voor je input in ieder geval! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan