#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Leuke kleurstelling! Zelf aangepast of zo uit de fabriek gerolt?

Zelf vandaag een mooi tooltje binnengekregen, lange haakse schroevendraaier met platbek aan het uiteinde. Ik ga op 2 december onderstaande naar het RDW rijden om op kenteken te zetten, als dat geregeld is rol ik de VFR naar binnen om die carbs af te stellen.

Bekijk bijlage 1568028
Zelf aangepast, en zo'n pretmachine de XT heb ik ook ooit gehad veel lol mee gehad
 
Ik heb een paar jaar geleden ook een haakse schroevendraaier set gekocht bij HBM ,bit, boortjes of bijgeleverde bits passen ,erg handig al vaak gebruikt bij het afstellen (was niet duur)
20201125_112039.jpg
20201125_112134.jpg
 
Dat is een mooi setje! Ik woon een kwartiertje bij HBM vandaan, ga graag zoiets halen maar kan bovenstaande helaas niet op de site vinden. Kan je mij in de goede richting helpen?
 
Dat is een mooi setje! Ik woon een kwartiertje bij HBM vandaan, ga graag zoiets halen maar kan bovenstaande helaas niet op de site vinden. Kan je mij in de goede richting helpen?
Helaas, zowel op het koffertje ,schroevendraaier als hulpstukjes staat niets geen letter.
Ik denk dat je even een foto'tje moet mailen, en vragen of hij nog leverbaar is, succes
 
Handige set! Ik prefereer een zeskant (7?) boven een platbek. Veel makkelijker.
 
Maar als je een VF500F hebt, dan heb je flexibele (en 3 handen) nodig... Anders krijg je de cilinder rechtsvoor niet afgesteld...
O-)
 
Ik gebruik zo wie zo een flexibele met een stuk dat onder graden staat. Zo kun je elke hoek maken die nodig is. Het blijft evengoed een gepruts tussen die (warme) cilinders. 😁😂
 
Ik heb een vraag.
Ben nog steeds super tevreden met m’n VFRertje.
Maar de laatste tijd valt me iets op.
Als de motor koud is houd hij erg in.
als je dan meer gas geeft hoor je BROAPPP.:+
Na de 5000rpm is dat over, maar dat doe ik liever niet koud.
komt dat omdat het nu kouder is?
Na een paar minuten is het over, en heb je nergens meer last van.
motor wordt dagelijks gebruikt en gevuld met random 95.
 
Ik heb een vraag.
Ben nog steeds super tevreden met m’n VFRertje.
Maar de laatste tijd valt me iets op.
Als de motor koud is houd hij erg in.
als je dan meer gas geeft hoor je BROAPPP.:+
Na de 5000rpm is dat over, maar dat doe ik liever niet koud.
komt dat omdat het nu kouder is?
Na een paar minuten is het over, en heb je nergens meer last van.
motor wordt dagelijks gebruikt en gevuld met random 95.


Welk type?
 
De eerste keer na de koude start, voel je em duidelijk overschakelen, daarna gaat het vloeiend.
Het typische is dat m’n vorige hornet hetzelfde had.
Ik hou het wel op een product eigenschap.
Ik niet, warmloop fase moet met je gashendel vloeiend gaan...ook in de onderste toerenbereik. Zeker met injectie helemaal.....

Ok, bij 6800 omw/min krijg je een extra duw en dat is bij jouw moderne vtec vloeiender tov mijn 2005 model gemaakt, althans wat ik lees en zie op YouTube.
 
Ik zou me geen zorgen maken. Het is echt koud nu. Die blokken komen pas na 20 Km ern beetje op temperatuur als het zo koud is.

De olie is dikke stroop bij deze lage temperaturen.
Zeer rustig opwarmen als je motor je lief is.
 
Hallo hier,
Ik ben aan het rondkijken naar een VFR om mijn ouwe trouwe Thundercat sporttour te vervangen. Ik ben geinteresseerd in de 6e generatie, dus vanaf 2002 en bij voorkeur vanaf 2006 omdat ik las dat daar wat verbeteringen in zijn doorgevoerd. Een paar vragen die ik heb:

1. Het is wel een interessante fiets de VFR met zijn VTEC en dual braking. Kunnen jullie me zeggen wat dat dual braking precies doet en hoe effectief / storend het is? Als ik eerlijk ben hou ik er niet zo van dat de machine zelf dingen gaat doen bij het remmen, maar misschien zijn jullie ervaringen fantastisch?

2. VTEC. Leuk? Gevaarlijk? Allebei?

3. Bekende problemen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik las dat de kabelboom is verbeterd vanaf 2006, is dat een zwak punt? Andere bekende problemen?

4. Wat doen jullie met koffers/tassen? De tailpipes zorgen ervoor dat 'zachte' tassen niet werken maar dat je koffers moet gebruiken, klopt dat?

5. Heeft iemand misschien een mooie rode VFR staan, met ABS en max 50k op de teller?

Alvast bedankt!
 
Hallo hier,
Ik ben aan het rondkijken naar een VFR om mijn ouwe trouwe Thundercat sporttour te vervangen. Ik ben geinteresseerd in de 6e generatie, dus vanaf 2002 en bij voorkeur vanaf 2006 omdat ik las dat daar wat verbeteringen in zijn doorgevoerd. Een paar vragen die ik heb:

1. Het is wel een interessante fiets de VFR met zijn VTEC en dual braking. Kunnen jullie me zeggen wat dat dual braking precies doet en hoe effectief / storend het is? Als ik eerlijk ben hou ik er niet zo van dat de machine zelf dingen gaat doen bij het remmen, maar misschien zijn jullie ervaringen fantastisch?

2. VTEC. Leuk? Gevaarlijk? Allebei?

3. Bekende problemen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik las dat de kabelboom is verbeterd vanaf 2006, is dat een zwak punt? Andere bekende problemen?

4. Wat doen jullie met koffers/tassen? De tailpipes zorgen ervoor dat 'zachte' tassen niet werken maar dat je koffers moet gebruiken, klopt dat?

5. Heeft iemand misschien een mooie rode VFR staan, met ABS en max 50k op de teller?

Alvast bedankt!
1. Het is ff wennen. Persoonlijk zou ik het liever gescheiden hebben, maarja.. You can't have it all. An sich is het prima en remt het prima, maar verwacht geen over de kop-gooiende remmen.
Wat het systeem doet is het volgende. Als je in de voorrem knijpt, kantelt de linker remklauw om een kantelpunt en actueert een tweede remcilinder, welke in verbinding staat met 1 van de remzuigers op de achter klauw. Als je de achterrem induwt, wordt de druk gebalanceerd tussen de overige 2 zuigers in de achterklauw en 1 zuiger in 1 van de voorklauwen.
Wel een interessant systeem op zich.

2. Leuk. Schakelpunt is even wennen en moet je rekening mee houden, maar went snel genoeg.

3. Specifiek vanaf 2006 weet ik niet, maar meer de algemene puntjes. Specifiek voor Honda's wil de spanningsregelaar en/of alternator wel eens een dingetje zijn. Is eventueel vrij eenvoudig te fixen mocht het nodig zijn (de SR dan, de alternator is iets meer werk).

4. Ik heb de OEM koffers erbij.
Van die zachte tassen zullen denk ik niet werken, dan zul je misschien een of andere metalen beugel moeten maken die 't spul wat omhoog houd.
 
Ik zou voor n FiW gaan. Tis de laatste met tandwiel gedreven nokkenassen. Gebouwd tussen ‘97 en 2002. De modellen af ‘00 hebben lamda-regeling en zijn zuiniger. Maar zooo sterk!!! Ik had er een blade voorvork ingebouwd, andere remleidingen voor ombouw naar conventioneel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan