#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

In het algemeen staan vfr’en bekend dat ze zonder drama’s km’ vreters zijn....

Hoeveel km kan een vfr maken?
Is 200000 mogelijk?

Een vfr kan veel kilometers maken en 200k is mogelijk.

En zoals alle motoren gaan ze ook weleens stuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een!

Sinds vandaag de trotse eigenaar van een VFRooie. 😄
 
Via MF Eindelijk een high mount gevonden (voor een leuke prijs) 😃
 

Bijlagen

  • D152828F-EF0B-4718-B49A-F83C7774BD52.jpeg
    D152828F-EF0B-4718-B49A-F83C7774BD52.jpeg
    201,7 KB · Weergaven: 11
IMG_0451.JPG
QUOTE="Rosti_84, post: 29214468, member: 154178"]
Via MF Eindelijk een high mount gevonden (voor een leuke prijs) 😃
[/QUOTE]

Heb ik ook, maar toch maar weer de originele uitlaat gemonteerd, was me wat te luid 😎
 
Precies, ik laat de mijne origineel...snorkelen van de inlaatzijde is voor mij al fun genoeg.

Niet dat ik ooit aangehouden ben, rij nl met beide motoren al 30 jaar onbezorgd hier over de grens in DL.
 
DSC_3786.jpg

DSC_3783.jpg
DSC_3787.jpg


Goedenavond allen, even mijn beauty showen!! Ik ben vorige week overgestapt van een Honda Hornet naar een Honda VFR800 VTEC uit 2004. Gekocht met ruim 7200 km op de teller. Ja, je leest het goed. Rood is sneller zeggen ze, maar in het blauw is hij ook aardig rap kan ik je vertellen. Ik durf er bijna niet op te rijden.. zo mooi is hij/zij nog 😍 Wat een machine, wat een kracht. Dit had ik jaren eerder moeten doen. Maar goed, ik heb mijn kans gekregen en heb hem vorige week gekocht en opgehaald. Gelukkig staat hij warm en droog binnen, zodat de regen die soms in Nederland valt hem niet aan kan tasten *D

Als iemand nog interesse heeft of iemand anders weet voor een zwarte Honda Hornet CB600S:

Te koop: Honda Hornet € 2500
 
Laatst bewerkt:
Luid is moeilijk te meten zonder geluidsopname in derde persoon.
Gelukkig hebben we deze nog :)

Wel 'n VTEC maar bakken geluid. dB killers zijn al onderweg ;)
 
Via MF Eindelijk een high mount gevonden (voor een leuke prijs) 😃

Hey, das een mooie pijp :+

Mijn oud ijzer is sinds vorige week weer de deur uit.
Was leuk voor een paar maandjes en 3000km bij op gezet maar rijd nu toch liever op de Italiaanse trekker dus mocht weg.
Toedels!:W
 
65k op de teller, en nog steeds tevreden met de mijne ......gisteren avond de meeste ‘bergen’, paas, haken en tankenberg bedwongen....rustig en kalm genoten van de omgeving waar ik woon.

Geweldig omgeving, en om die reden zul je mij nooit zien bij ritten in het volgepakte westen, zeeland ofzo.....ga geen uren rijden om bij een startpunt te komen. Op nog geen uurtje rijden zit ik al in Teutoburgerwald..... :]

Ik heb al een andere rode racer vandaar dat de mijne ook blauw is....


6EFA2F5F-7C16-456E-B8F6-BF5C96F6DF1E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Waar reinigen jullie de ketting mee?

In het wphb staat reinigen met kerosine, maar dat is toch brandstof voor vliegtuigen?
 
Heel af en toe en oud t-shirt gedrenkt in wasbenzine....daarna met witte kettingspray, drylube, van s100 inspuiten. En soms met een droge doek en WD40.....pak ik de velg gelijk mee etc....

Maar goed, zo heeft een ieder zijn eigen manier van ketting reinigen en anderen doen het anders.

En ketting/tandwielen vervangen laat ik afhangen van het advies vd motorzaak...ik ben dan om de 5 jaar gewoonlijk 200 euro ofzo kwijt..
 
Kerosine/petroleum/lampenolie, allemaal hetzelfde.
Wel met een kettenmax want ik heb geen zin in spetters op mijzelf :)
 
Sinds vorige week eigenaar van een RC36-1 uit '91.
Zou graag koffers willen monteren, welke raden jullie aan?
Mooie tweedehands zijn niet te vinden in rood, de kleur van de brommer.
Nog een vraag,; klopt het dat de motor/ accu pas laadt vanaf zo'n 4000 tpm?
Het schijnt volgens WPH 13,5-16,0 V te moeten zijn @5000 tpm...?!
 

Bijlagen

  • pixlr.jpg
    pixlr.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 8
Sinds vorige week eigenaar van een RC36-1 uit '91.
Zou graag koffers willen monteren, welke raden jullie aan?
Mooie tweedehands zijn niet te vinden in rood, de kleur van de brommer.
Nog een vraag,; klopt het dat de motor/ accu pas laadt vanaf zo'n 4000 tpm?
Het schijnt volgens WPH 13,5-16,0 V te moeten zijn @5000 tpm...?!
Waarschijnlijk je SR defect....en afgegeven de spanning ligt rond de 14-14,5V dc als het systeem naar behoren werkt.

En koffers zul je op MP moeten kijken, Givi lijkt mij en bijbehorende beugel voor jouw type.
 
Kun je met een vfr E10 tanken in Duitsland?
Of kun je beter een type hoger pakken i.v.m toegevoegde ethanol?
 
Terug
Bovenaan Onderaan