#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Vandaag wat lopen tobben met installeren van m'n usb aansluiting.

Elektrisch allemaal niet zo ingewikkeld, maar de zijpanelen zijn wat vermoeiend in elkaar. Heb ook et idee dat toen die bij de garage uit elkaar lag ze wat van die plastic pinnetjes zijn vergeten.

Toch maar besloten et van de accu af te trekken, had geen zin om nog verder de voorkant uit elkaar te moeten halen om em van de verlichting af te takken.

Affijn, ik ben best tevreden. Netjes 2x usb port 2.1A, gezekerd en losse schakelaar onder het zadel voor het leuke.
IMG_0979.JPG
 
je kunt er altijd later nog een relais tussen zitten en ergens in de buurt van de accu een "schakeldraad" pakken...
 
je kunt er altijd later nog een relais tussen zitten en ergens in de buurt van de accu een "schakeldraad" pakken...

Scherp!.

Net even de computer gehangen aan m'n '' power commander fuel injection module ''. Leuk om te zien, geen idee wat ik er mee moet verder.

Zie bij de notes staan '' stock exhaust and filter ''. Maar d'r zit een BOS uitlaat onder zonder db killer. Vraag me af of hier nog wat te halen valt of dat ie er nu voor de sier op zit als ware.
 
Je kunt hoogstens mee experimenteren en je gevoel laten meespelen dat je motor beter loopt. Verder, is een goede analyse op een testbank met a/f ratio noodzakelijk om schade te voorkomen.

Ding van mij ‘loopt’ goed....eigenlijk heel goed......voor mij dan, en daar laat ik het bij.
 
Boek ff wat testbank tijd en afstellen bij Ruud Frederiks/TOVAMI in Goes zou ik zeggen.
 
Heb verder geen problemen qua rijden denk ik, althans heb er niet veel van gemerkt, garage zegt dat het waarschijnlijk niet uit maakt, vind het een twijfelachtige statement eigenlijk, volgens die logica kan je je afvragen wat het nut is van de module.



@Dutchy748 Bedankt het adres, echter vrij ver weg, zie ook Klijnstra motoren, alleen das 3 uur sturen. Ga dr eens over nadenken.
 
Zolang je niets meet dan dan blijft het een gok, hoogstens diverse maps erin pompen en er mee rijden en verschil waarnemen.

Al met ga ik geen 600 euro ofzo uitgeven voor zo’n kastje, zonde want de mijne ‘loopt’ al goed genoeg. Misschien dat ik een paar eenvoudige mods op de vtec ga uitvoeren vd winter mocht ik me vervelen..... ;)


Eerst genieten van de nieuwe set banden die ik vanmorgen heb laten monteren....T31.
 
Ik heb T30, volgens mij de voorloper en die vind ik al erg fijn. :)
 
Heb verder geen problemen qua rijden denk ik, althans heb er niet veel van gemerkt, garage zegt dat het waarschijnlijk niet uit maakt, vind het een twijfelachtige statement eigenlijk, volgens die logica kan je je afvragen wat het nut is van de module.



@Dutchy748 Bedankt het adres, echter vrij ver weg, zie ook Klijnstra motoren, alleen das 3 uur sturen. Ga dr eens over nadenken.


Ik woon zelf in IJsselstein maar ik heb het er voor over om naar Ruud te gaan. Met mijn SP2 heb ik er een "uitje" van gemaakt. Zondag overnachten in StayOK Domburg was Eur 19 voor de nacht (incl ontbijt....)


IMG_20190303_164834.thumb.jpg.92465cd1be8e4d43e201416b064ac279.jpg



pcv1.thumb.jpg.4294459ea07ae0fb921cad561c1e3b4e.jpg
 
Zolang je niets meet dan dan blijft het een gok, hoogstens diverse maps erin pompen en er mee rijden en verschil waarnemen.

Al met ga ik geen 600 euro ofzo uitgeven voor zo’n kastje, zonde want de mijne ‘loopt’ al goed genoeg. Misschien dat ik een paar eenvoudige mods op de vtec ga uitvoeren vd winter mocht ik me vervelen..... ;)

Ik had het er ook niet aan uitgegeven, maar zat al op de motor toen ik hem kocht, dat gezegd hebbende, als het er toch op zit moet het wel naar behoren werken.

Eerst genieten van de nieuwe set banden die ik vanmorgen heb laten monteren....T31.
Ik woon zelf in IJsselstein maar ik heb het er voor over om naar Ruud te gaan. Met mijn SP2 heb ik er een "uitje" van gemaakt. Zondag overnachten in StayOK Domburg was Eur 19 voor de nacht (incl ontbijt....)

Das nog wel te overzien inderdaad, ga eerst op vakantie met de VFR, rondje Frankrijk doen, en dan ga ik er weer eens over nadenken.

Stoorfactor van mijn kant is dat de garage waar de motor gekocht is et simpelweg niet weet of interesseert, slechte zaak. Als ze nou gewoon zeggen dat ze het niet weten prima, zou ik nog wat mee kunnen. Maar zeggen dat het niet uitmaakt terwijl de setup gewoon verkeerd is vind ik niet kunnen.
 
Idd, ga eerst lekker op vakantie en dan pas nadenken om bij een echte kenner je motor te laten afstellen.

Motorzaak wil dat gezeur niet, kost teveel tijd om afzondelijk/groepen injectortijden in de tabellen aan te passen. Hoogstens een compleet nieuwe std mapping erin pompen en klaar....
 
Ik hoor wel eens van mensen dat ze bij de VFR een schijfrem slot vastmaken aan de duopassagier steun.


Heeft een van jullie hier een foto van?
 
Van ABUS is er wel zo'n slothouder die je bevestigd aan je duostepje, maar deze werk alleen met sommige remschijfsloten.

Wat voor type slot heb je? Met een normaal U-style slot zou je 'm gewoon door je stepje kunnen klikken.
 
Ja ik heb zo'n u-vormig slot waar zo'n door gaat van 10mm als ik het goed heb
 
Iemand een mooi adresje voor onderdelen voor de VFR1200F ? Heb een nieuwe footpeg nodig aan de rechterkant... de rest ga ik proberen te laten repareren bij een spuiter.

Kut frankrijk.
 
Laatst bewerkt:
IMG_20190830_113421_973.jpg
IMG_20190830_113422_060.jpg
Vandaag een nieuw ruitje er op gezet.


Er zat een verhoogd toerruitje op en dat vond ik echt niet mooi.
Meteen ook de spiegels vervangen, omdat de rubbers waren gescheurd.

Zo ziet ie er weer uit zoals het hoort. 😊
 
Die zijn ook mooi inderdaad en zonder dat rubber zo te zien.
 
De spiegels van 00/01 moet je dan hebben. De 98/99 heeft nog de spiegels met plastic. De vtec spiegels vanaf 02 zijn ook mooi alleen passen helaas niet ivm andere afmetingen.
 
Trouwens, wat kost een set spiegels voor een vtec, de mijne zijn behoorlijk aan de zijkanten bekrast....
 
Zit er trouwens nog veel verschil in bandenspanning meters?


Bij die van mij zijn de batterijen op en het was een goedkoop ding, dus wil hem vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan