#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

@swetty Emgo Vervangende spiegel in originele stijl voor Honda VFR 800 2004 en Vicma Spiegel Origineel voor Honda VFR 800 F / V-Tec (2004) +- rond de 20-35 range voor 1 spiegel aka 40-70/setje. Verzendingskosten komen daar dan ook nog bij dacht ik.

Zoals te lezen in het "wat heb je vandaag gedaan aan uw motor" topic heb ik gisteren mijn koppelingleiding vervangen door een goedkoop Ali modelletje (5€ voor betaald). Die doet het uitmuntend goed! Voelt beter aan dan origineel en geen prut meer in mijn pomp :)
 
Ok, ik zal eens kijken...bedankt.

Ik las het al, maar mijn vfr heeft schone mastercilinders...voor de rest uitstekend rijden met de nieuwe T31’s eronder. Van de week ook ff schoongemaakt en ziet er als nieuw uit...Haha.
 
Mooi dat de T31 goed bevalt.
Dat wordt misschien ook mijn volgende.
 
Zit er trouwens nog veel verschil in bandenspanning meters?


Bij die van mij zijn de batterijen op en het was een goedkoop ding, dus wil hem vervangen.
Jazeker. Ik heb 2 van dezelfde uit de bouwmarkt en daar zit 0,9 bar verschil tussen 😳.
De hoogste waarde blijkt de juiste zijn
 
Ik had een Carpoint meter van Halfords. Jaren gebruikt maar geen idee of deze goed aangaf. 🤭
 
Ik heb een analoge van Louis en en digitale op de elektrische pomp van Conrad, geven allebei hetzelfde aan. Voor mij dus betrouwbaar genoeg....en paar tienden ernaast zou ik als amateur waarschijnlijk niet merken.
 
10W

Niet alle 10w is gelijk (centistroke waarden verschillen bij verschillende waardes). En dan is er nog de "luchtkamer".

Als je de voorvork olie zelf kunt verwisselen:
Haal de ouwe meuk er uit
Koop een merk
Doe er nieuwe olie in conform werklaats handboek
Ga rijden
Ben je happy? stop hier
Denk je "ja maarrrrrr"?
Definieer wat "ja maaaarrr" betekent, maar begin met het meten van je "sag" voor en achter
 
Welke voorvork olie gebruiken jullie?
Geen idee.

Gewoon naar een motorzaak gaan en daar kopen. Ik zou er zelf echt geen wetenschappelijk onderzoek aan wijden en bovendien is het mij te lastig om zelf aan te knutselen.....laat staan nadien afstellen met alle variabelen.
 
Standaard wordt er 5 W voorgeschreven.
Althans uitgaande van de geadviseerde Pro Honda SS-7 Suspension Fluid.

Ik vroeg me af of iemand wel eens voor een dikkere variant kiest als je bijvoorbeeld wat zwaarder bent of de motor sportief gebruikt.

En dan ben ik vooral benieuwd naar die ervaring.
 
Flink mee geëxperimenteerd op mijn 1991 vfr750f destijds. Niet echt tevreden. Zelfs niet met bv sae 12,5 door 10 en 15 halfomhalf te mengen.
Daarna hyperpro veren set met bijbehorende olie gekocht, en in één klap tevreden en gelukkig.
 
Ja ik heb een oliekering lek, dus een goed moment voor hyperpro's. Ik haal zelf de poten er uit maar uit elkaar halen doen ze bij Engbers.
 
IMG_20190926_062742_342.jpg

IMG_20190925_115627_236.jpg




De laatste tijd ben ik wat onderhoud aan het doen aan de VFR.
Ik heb de motor nog niet zo heel lang en na de donkerbruine rem-en koppelingvloeistof te hebben vervangen, maak ik me toch wat zorgen over de rest van het onderhoud.

Dat oliefilter zat echt muurvast!

Normaal kan ik een oliefilter met de hand losdraaien. Nou deze keer niet!

Dus de oude truuk toegepast:
Schroevendraaier door het filter slaan en zo proberen los te draaien. Geen beweging! Ringsleutel op schroevendraaier, geen beweging!
Wat nu?

Uiteindelijk wat WD40 er op en met een hamer flinke tikken op de schroevendraaier gegeven,

Toen kwam het filter eindelijk los.

Hoe kan zo'n filter zo vast zitten?
Het hoort slechts met 1kg te worden aangedraaid ( ik zelf doe niet meer dan handvast).
Of is dit een teken dat het jarenlang niet is vervangen?

Groet,
Harry
 
IMG_20190925_095223350.jpg


Ik wil mijn voorpoten er uit halen om keerringen te vervangen en de standaard veren te vervangen voor hyperpro veren.

Nu wil ik met een zogenaamde minilift de motor ondersteunen.
Nu zit er onder het blok niet veel ruimte.
Zou ik de lift onder de uitlaat bochten mogen plaatsen? Of sloop ik dan de draadeinden in de cilinderkop?
Echt heel veel kracht zal er niet op komen.
 
Ik ben aan het overwegen handvat verwarming te installeren, is dit zelf te doen ? Of beter uit te besteden ? Volgens mij heb ik een accessoire stekker ergens zitten waarmee de stroomvoorziening niet al te ingewikkeld zou moeten zijn vermoed ik.

Zit aan volgende set te denken: Oxford Handvatverwarming Premium Touring

Tevens de volgende vraag, wat denken we hier van: Emgo Vervangende voetsteunen originele ontwerpstijl voor Honda VFR 1200 F [127 KW] (2010)
Ik heb nog wel een nieuwe step nodig ivm wat schade hier aan, maar dit lijkt me te goedkoop ?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe handig je bent maar een vereiste is wel dat je netjes werkt mbt bedrading; fatsoenlijke elektrische aansluitingen op je accu of als het kan aangesloten achter je accessoire connector. Kortom, geen schuurtjeswerk waardoor de boel uitfikt danwel storingen geeft.

Met de juiste AMP tjes en goede krimptang moet dat wel lukken....en verstand.... :o
 
De Oxford kun je rechtstreeks op de accu aansluiten; er zit een zekering in en de controller schakelt zichzelf na een tijdje uit.

Besteed veel "quality time" aan het bepalen van de stand waarin je de handvatten gaat vastlijmen. Dubbel check dat de draden (en dan met name de gashand) mooi vrij draaien en vrij staan
 
Duidelijk, dus met wat geduld is het wel te doen. Elektrisch zal wel goed komen, m'n usb voeding zit er ook al weer 2000km op zonder problemen.

Grootste hindernis die ik zie is zijn de panelen er weer af, toen ik m'n usb voeding aangelegd heb was dat het meeste werk... Vraag wel ff offerte op bij garage om et te laten doen als ik in november voor een beurtje ga voordat m'n garantie verloopt.

Wat denken jullie van de voetsteunen ? Te goedkoop of weet er iemand een mooi adresje voor een originele zonder dat het de hoofdprijs kost ?
 
Panelen, tja beetje frummelen hè....en die plastic fastners aan de onderkant gaan vaak stuk. Vandaar dat ik een doos met 180 stuks heb gekocht, voor 9,95 euro....dingen kosten bij de dealer 3 euro ofzo per stuk... |(

Voetsteunen, MP in de gaten houden of je vraag bij het VFR forum droppen kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan