#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Het was niet serieus bedoeld. Ik had verwacht dat jouw vraag ook niet serieus was. Ik bedoel...te weinig vermogen met een VFR met megasterk middengebied?

Inschattingsfouje excuus 😊
 
Blokje erbij gekocht, kon em niet laten liggen voor vijf tientjes
6865BE8A-117F-4B9D-8E8B-92F2009AD4F0.jpeg
 
Kijk gelijk ff de koolborstels op de startmotor na; dan weet je of je een goede vervanger hebt liggen (voor als de andere "op" is).

50 doe je niks fout aan, alhoewel de kans dat de jouwe stuk gaat klein is. ander ketting eraan lassen en als boot anker gebruiken.. _O-
 
Starter zit er niet meer op, dat is ook het enige, wel 4 carburateurs, en verder ga ik em gebruiken om het kleppenstellen ff goed onder de knie te krijgen, daarna, ach ik zie wel.
 
Mijn 800fi is te koop. Redelijk smetteloos en 37000km. Bouwjaar 99.

Ik ben van plan een mooie 1200f te gaan zoeken. Ik lees eea over problemen met blok en cardan. Hoe serieus zijn die issues?
 
Afgelopen weekend een rondje in de eifel gedaan, ter hoogte maria laach en nurburgring.

Had et nooit eerder gedaan, dus alle heuvels en haarspelbochten onder een hoek waren in het begin wat spannend, maar alles goed gekomen en geen schades. Leuk om te leren

Motor heeft zich goed gehouden, erg amusant en voor herhaling vatbaar. Kwam prima met de locale jongens mee dus dat viel me allang mee.

Minder relevant, maar merk wel dat als je dus 400 km enkele rit heb met alleen tanken tussendoor dat ie wel zuinig rijd, 1:17/1:19 valt me toch niet tegen.

Als je vervolgens et gas opentrekt op de autobahn dan zakt dat iets😅😇
6FE6F01D-1770-4890-8BC6-43A43E5B33BE.jpg
150E0728-DAA8-4FE3-B519-F5AF993E6426.jpeg
 
Technische vraag, merk laatste tijd op bij et openen van de tank dat er flink wat druk opgebouwd is, merkte het met mn ritje eifel al, maar doe de tankdop net open voor wat smeerwerk aan het mechanisme, En weer, flinke walm in me bakkes.

Is dit aan de buitentemperatuur te wijten? Of zit er ergens een slangetje niet goed?
 
Tankontluchtingsslangetje (3xwoordwaarde) onderaan de tank geknikt/ geblokkeerd?

Tank even oplichten en met geopende tankdop even lichtjes perslucht erop zetten (op de ontluchting).
 
@PLR Je had gelijk, wat kappen verwijderd en tank wat omhoog gedaan. 1 van de twee slangen zat een knik in precies te hoogte van het beugeltje waar die door moet. Heb geen passende slang liggen dus langs de beugel laten lopen, nu met open tank geen tegendruk meer waar dit eerst wel was.

Wat een ellende om die kappen weer terug te plaatsen, was langer werk dan slangetje goed te krijgen.

Probleem voor nu opgelost, weer wat geleerd, 👍🤘
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een rondje wezen rijden met de VFR, ik was even gestopt om zelf af te koelen en had de motor uitgezet met de kill switch en vervolgens nog even +/- 30 seconden op contact gelaten tot de koelventilator uit was, toen ook de contact sleutel omgedraaid zodat die van contact was.

Na +/- 10 minuten zitten stap ik weer op en de startknop doet gans niks meer. Thans, ik had de oordoppen al in, maar de startmotor deed niet wat, kan dus zijn dat er wel een relais tikte maar ik dat niet hoorde. Killswitch weer even op run gezet maar dat veranderde niet veel.

Nadat ik de motor (lafjes) heb geprobeerd aan te duwen probeerde ik de startknop nogmaals en deed deze het wel.

Vervolgens ben ik maar gewoon naar huis gereden.

Vieze geintjes bij dat warme weer ;)

db
 
Wel vreemd eigelijk. Merk zelf met warme weer dat de vfr al gestart is voordat ik knop indruk als et ware.

Wellicht ff wat contactspray proberen op de schakelaars?
 
@Dirtbag; de killswitch alleen in nood gebruiken, je bobines vinden het niet fijn..

Dus contact af, dan contact er weer op om koelfan's te laten draaien.
 
@Dirtbag; de killswitch alleen in nood gebruiken, je bobines vinden het niet fijn..

Dus contact af, dan contact er weer op om koelfan's te laten draaien.



Wat is het verschil met het contact uitdraaien?
Spanning van de bobines?
 
Ik zie het nut er ook niet van in eerst de dodemansknop te gebruiken en daarna het contact. Is alleen maar meer werk toch?
De dodemansknop is alleen voor noodgevallen in mijn beleving
 
Terug
Bovenaan Onderaan