#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Dat ziet er goed uit.
Ik ben uiteindelijk toch nog een keer met de auto gegaan. Motgen wordt het wel de motor.

Reservemotor? Je maakt me nieuwsgierig ☺️
 
Nou komend weekend gaat het weer gebeuren hopelijk :)

Moet nog wel even het een en ander aan de Viffer sleutelen _O- :+
Toen 't zo leuk koud was heb ik een bups spul gedemonteerd om een hyperpro schokdemper te installeren...
Kwam gisteren binnen..
Chips... ga ik dan alles weer terugbouwen om na komend weekend wéér alles te ontbouwen en de schokdemper te vervangen... Of zet ik door....

Gisteren heb ik de keuze maar even gemaakt.. O-)
Mozeskriebel wat moet er veel spul af/uit elkaar om de shock eruit te krijgen... Man man man Honda... WHY....
Nu alles weer in elkaar prutsen en de GPR dempers monteren. En van 't weekend :] :]
yxlvE09.jpg
 
Dat valt toch best mee? Ik hoefde bij Hyperpro maar een uur of 3 toe te kijken en toen waren voorvork en schokbreker gereed. ;-)
 
  • Haha
Waarderingen: JPi
Bij een RC46 valt het toch wel mee..?
Achterwiel eraf, buddy eraf, linksysteem demonteren en je laat de demper zo zakken (met 0,1mm ruimte aan alle kanten 🤪)
Op zich heb je gelijk, maar als je de ABS hebt, die heeft zo'n remote adjuster voor de voorspanning..
Die loopt dóór vanallesennogwat heen... De hele plastic bak e.d. moeten eraf om dat ding eruit te kunnen puzzelen,
 
Was inderdaad prima rijden vandaag, kwam dr uiteraard midden in een snelle bocht achter dat mn banden wel wat lucht konden gebruiken maar dat was snel opgelost.

gas dr op
 
Zo, seizoen is begonnen, zoals ik had verwacht de VFR sprong gelijk aan met de allereerste druk op dr knop in 2021...

Mijn 888 heb ik nog niet geprobeerd....maar daar ben ik ook niet bang voor.

Beiden hebben de hele tijd aan de optimates gehangen en daar is niks mis mee.
 
Toch weer jammer, had bedacht de VFR ecu te laten tunen door Sabsteef, gaat echter niet door omdat de vorige eigenaar de lambda sondes verwijderd heeft, terugplaatsen is mij te veel werk.

Dan maar terug op m'n originele plan om de powercommander te laten afstellen.
 
Hoe werkt zoiets eigenlijk?
Ik rij nog met carburateurs.....
Best ingewikkeld maar Google/YouTube werkt in het algemeen goed om hierover info te vinden.

Ik heb injectie maar ik blijf er vanaf, zoals power commander/rapid bike kastjes die je er op kunt aansluiten om te optimaliseren.

Ding van mij rijdt perfect, en hij is standaard....dus geen geknoei met uitlaten icm k/n luchtfilter en ecu op aanpassen.
 
Ik heb mijn TDM rijklaar gemaakt en buiten gezet, tijd om aan de VFR te beginnen. Grote beurt, thermostaat vervangen, nieuw setje banden en de carbs afstellen. Daarnaast zijn er een aantal lampjes kapot dus ik ga alle dashboardverlichting ombouwen naar LED en nieuwe stads- dim- en grootlichten plaatsen. Nu een aantal vragen daarover, voordat ik ga bestellen.

Hoeveel stadslichten heeft de RC36-2, en welke fitting? Hoeveel T10 lampjes gaan er in het dashboard? En als laatste, welke H4 koplamp past er precies in? Ik lees allemaal rare verhalen over een Honda specifieke koplamp of iets dergelijks..

VFR.jpg
 
Bij mij branden beide kanten, betekend dit dat ik een USA unit heb? Goed om te horen dat H4 in ieder geval past, eventueel met wat buigwerk aan de pootjes.

Kunnen jullie me ook nog vertellen welke fitting het stadslicht heeft en hoeveel erin moeten?
 
De rechter koplamp kan doorgelust zijn. Het zou mooi zijn als ze de voeding van de lampen via een relais hebben verlegd.
 
Bij mij branden beide kanten, betekend dit dat ik een USA unit heb? Goed om te horen dat H4 in ieder geval past, eventueel met wat buigwerk aan de pootjes.

Kunnen jullie me ook nog vertellen welke fitting het stadslicht heeft en hoeveel erin moeten?
1'tje bij de EU modellen
1614423447016.png

1614423507755.png

Heb er nog nooit een gezien met 2, al schijnt dat volgens de fiche wel te bestaan.



Cockpit lampes? ff tellen!
1614423697378.png






Bron:
 
Gisteren één vd kapotte koplampen vervangen...ik hou ervan om veel licht te hebben.

Zeker nu het seizoen weer begint en we, en automobilisten moeten wennen aan motoren.

Was wel een kleine ronde maar ik verbaas me elke keer weer dat het vfr blokje heerlijk soepel en stil draait. Die jappen kunnen er wat van.... :}
 
Na 4 jaar recentelijk mijn topkuip verwijdert, miste ik toch een paar ontbrekende trimclips vd binnenpanelen.

Slordige monteurs hè en gelukkig heb ik een assortiment van die dingen dus gelijk in orde gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan