#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

De motorzaak heeft er pas nog 2 nieuwe kettingspanners ingezet. Verder weet ik er niks van.
Het eerste wat je doet bij een particuliere aankoop : olie/filters/bougies etc. Ik laat een voorjaarsbeurt van 135 uitvoeren en daar komt altijd wel wat uit zoals Banden/accu/ketting en valt onder slijtageplekken waar je toch niet onderuit komt.

Ohja,ooit een nieuwe stator: typisch ellende vd vtec.
 
Het eerste wat je doet bij een particuliere aankoop : olie/filters/bougies etc. Ik laat een voorjaarsbeurt van 135 uitvoeren en daar komt altijd wel wat uit zoals Banden/accu/ketting en valt onder slijtageplekken waar je toch niet onderuit komt.

Ohja,ooit een nieuwe stator: typisch ellende vd vtec.
Doe ik ook. Ik heb hem nog maar anderhalve week.
 
Ik snap oprecht niet waar iedereen vandaan komt met de “ vfr is zwaar” oprecht, ik snap et niet.

Ik had hiervoor een caponord, die voelde veel zwaarder aan, voornamelijk topzwaar namelijk, met de 1200f dat gevoel nooit gehad,

Bedoel. Vergeleken met een 600cc naked van et een of ander is alles zwaar.
 
Ik snap oprecht niet waar iedereen vandaan komt met de “ vfr is zwaar” oprecht, ik snap et niet.

Ik had hiervoor een caponord, die voelde veel zwaarder aan, voornamelijk topzwaar namelijk, met de 1200f dat gevoel nooit gehad,

Bedoel. Vergeleken met een 600cc naked van et een of ander is alles zwaar.
Idd, eenmaal rijdend merk ik er weinig van…behalve dat hij dan lekker stabiel is.
 
Hij is inderdaad erg stabiel, maar vraagt bij snelle richtingswisseling ook meer kracht dan andere motoren. Combinatie van het gewicht en de lange wielbasis? Ik had de achterkant omhoog gezet met shims en de excenter omgedraaid. Daarnaast de voorkant doorgestoken. De snelle wisselingen bleven moeizaam. Erg stabiel en heerlijk in snelle lange bochten, maar in het korte werk leg ik het af tegen andere motoren
 
Ik snap oprecht niet waar iedereen vandaan komt met de “ vfr is zwaar” oprecht, ik snap et niet.

Ik had hiervoor een caponord, die voelde veel zwaarder aan, voornamelijk topzwaar namelijk, met de 1200f dat gevoel nooit gehad,

Bedoel. Vergeleken met een 600cc naked van et een of ander is alles zwaar.
ja ik ben van de vfr naar een street naked gegaan scheelt eventjes 80 kilo ;) Dat merk je echt wel met haarspeld bochten ingooien bochten enzo.
Niks mis met de vfr maar echt een speelfiets is het niet onder de 120km per uur ;)
 
Zware wielen. Vergelijk het gewicht van een VFR wiel (voor én achter) maar eens met een wiel uit een modernere motor (en dat hoeft niet eens een supersport te zijn).

Verder is een VFR niet erg licht gebouwd natuurlijk, maar met wat afstelling is ie best (erg) goed sturend te krijgen. Achterkant omhoog is de eerste stap, shim van 5mm boven de achtershock dus naast een achtershock die niet zo inzakt tijdens uitaccelereren. Standaard gaat een VFR gewoon wijd de bocht uit als het wat harder gaat, met mijn gewicht dan, 100kg rijklaar :z
 
Had er nieuwe BT023's ondergelegd. Geen extreem moderne band maar zelfs gloednieuw blijft het een minder vlot sturende motor. Dat maakt hem niet slecht, maar duidelijk minder vlot in de korte wisselingen zeker ook op lagere snelheden
 
BT023? Dat is idd niet een "extreem moderne" band nee _O-
Die is gewoon best wel oud eigenlijk :P

Met beetje vering upgrades is een VFR prima vlot sturend te krijgen.
Ja, het blijft een 230kg (ongeveer) motor en dat voel je, met name bij lage snelheden.
Voor de rest blijft hij prima wendbaar. Beetje kracht zetten tegen die hendels zul je :+
 
Heeft een K&N luchtfilter nut in een 2002 Vtec?
Net een uitgehaald en een normale Hi Flo terug gezet.
 
Verschil heb ik niet gemerkt...
Althans, niet bewust. Eentje opgezet voordat ik er ook een PCV op heb gezet en af laten stellen op de bank.
 
Heeft een K&N luchtfilter nut in een 2002 Vtec?
Net een uitgehaald en een normale Hi Flo terug gezet.
Enige nut is dat hij levenslang meegaat; herbruikbaar dus…afspoelen en opnieuw inoliën. Had je die papieren niet hoeven te kopen….. :?

Overigens gebruik ik nog steeds de papieren uitvoering (HiFlo), en het werkt, en ik heb nooit de moeite heb genomen om de modificaties aan te brengen zoals pair delete en flapper.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso heeft dat nut, bragging rights hahaha, kijk mij met m'n K&N filter haha.

Alle gekheid op een stokje, wat swetty zegt, afspoelen en in de olie en klaar, goedkoper als iedere keer nieuw filter.
 
Sowieso heeft dat nut, bragging rights hahaha, kijk mij met m'n K&N filter haha.

Alle gekheid op een stokje, wat swetty zegt, afspoelen en in de olie en klaar, goedkoper als iedere keer nieuw filter.
Precies, daarom heb ik op mijn 888 een k/n filter…lekker goedkoop in onderhoud…. _O-
 
Ja dat was ook wel de voornaamste reden om nu te vervangen naar een K&N.
Bij ~45k nog de OEM filter, mag vervangen ook wel, dan maar een schoonmaakbare :)
 
Ja dat was ook wel de voornaamste reden om nu te vervangen naar een K&N.
Bij ~45k nog de OEM filter, mag vervangen ook wel, dan maar een schoonmaakbare :)
Dat had ik met de mijne ook, tjeemig wat zag de papieren luchtfilter er smerig en zwart uit…was ook nooit in de 48k vervangen.

Gelijk een nieuwe erin maar het ding ‘liep’ niet anders van. Onderstussen na 4 jaar weer vervangen en de oude van 4 jaar geleden zag er netjes uit, beetje van donkere plekken ter hoogte vd inlaat kelken etc.

Gisterenavond nog lekker gereden hier,…bij ons de grens over richting Alstätte…gas erop en dan bij Buurse (blikje fanta bij Winkelman) weer richting Boekelo/Bentelo/Diepenheim en retour op mijn dooie gemak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan