#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Ah, mijn begrip is zojuist enorm toegenomen! :t
En in Limburg kom ik zeker niet, ook niet in steden en vanwege mijn leeftijd ook niet langs de terrasjes ..:+….in Limburg zijn de afgelopen jaren al zoveel gestolen….. |(

Ik toer gewoon regelmatig in Dld etc….net als op de motor.,,,onopvallend zegmaar.
 
Ja, dat is voor mij de grootste reden om zoiets niet aan te schaffen. Daarom ben ik ook zo blij met de vfr800x, die wil echt niemand hebben. Vandaag dat ding nog op de Prinsengracht in Amsterdam geparkeerd zonder slot, zonder me ongerust te voelen.
 
Heb ook liever m'n autootje binnen staan. Maar na de verhuizing de garagebox in de oude woonplaats ook verkocht aangezien ik nu een garage aan huis heb. Maar daar past het scheurbakkie helaas niet meer in ivm de motoren en werkplaatsje. Staat nu onder een hoes, onder de carport. Andere 2 auto's ervoor. Moet maar 😅

Heb van de week wel even weer de hoes eraf gehad. Staat nog nog zo schoon en glimmend als toen ik hem had weggezet:+
 
Ja, dat is voor mij de grootste reden om zoiets niet aan te schaffen. Daarom ben ik ook zo blij met de vfr800x, die wil echt niemand hebben. Vandaag dat ding nog op de Prinsengracht in Amsterdam geparkeerd zonder slot, zonder me ongerust te voelen.
Nou ik heb vandaag een versys 1000gt in gevoerd en staat nu in de tuin maar damm ik zou graag een vfr800X willen
IMG-20230215-WA0014.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20230215-WA0045.jpeg
    IMG-20230215-WA0045.jpeg
    159,1 KB · Weergaven: 20
Ik heb vandaag de VFR weer uit winterslaap gehaald na 3 maanden stilstand. Ik had 'm op 30 november weggezet (buiten) en de accu er in gelaten omdat ik mijn acculader niet binnen handbereik had, lag nog bij een familielid. Vandaag de accu eruit gehaald, uurtje opgeladen en de VFR startte gewoon meteen! De motor sloeg wel af bij stationair, dus de eerste 30 seconden zelf een beetje gas bijgegeven. Daarna liep die weer als een zonnetje. :) Eerste rempunt wel even 'schrikken' want de remmen moesten nog opgepompt worden.
 
Hier staat de VFR nog lekker in een verwarmde schuur te wachten op mooi weer..
Enige tijd geleden besloten om dit jaar de VFR méér te gunnen dan de 474 km die vorig jaar onder de wielen door zijn gekomen, dus ga medio april ff een midweekje op stap met het ding. H&B kofferrek aangeschaft enige tijd geleden, maar het ding vond ik niet mooi zitten want stond op spanning bij montage, te laag, kofferrek niet in lijn met de lijnen van de VFR en ook moet voor montage van het H&B kofferrek het ophangpunt van de originele uitlaat worden verlaagd, aldus de Duitse firma |(:?...

Gaan we dus niet doen, en dus afgelopen weken aan het knutselen geweest, en alle verbindingen naar de ophangpunten van beide zijden zijn aangepast, het rek is aansluitend naar de poedercoater geweest en vandaag begonnen met montage...

IMG_0120.JPEGIMG_0119.JPEG

Nog niet helemaal klaar, maar schiet mooi op... Weet ook nog niet of ik het rek ga gebruiken, of ik de kleine koffers gebruik (op de foto, 31 ltr), of de grote koffers (41 ltr, staan ook op de plank) of dat ik een kleine rolbag op de zitbank knoop. Zal mede afhankelijk zijn van het weer die bewuste week...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje over de vfr 750. Als ik bij ongeveer 100/80 km/u mijn stuur los laat schud het een beetje heen en weer. Het lijkt mij sterk dat dit normaal is, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid. Is dit iets dat normaal is bij de 750? Gaat om de RC 36.
 
nee is niet normaal. Staat vd banden. vering en balhoofd checken

Banden zijn nog zo goed als nieuw. Dan ga ik toch even de vering laten checken.

Wat is "een beetje"?
En wordt het erger als je langer los laat?
Varieert het met snelheid?

Tot nu toe heb ik opgemerkt dat het vooral gebeurd rond de 100/80 km/u en als ik dan mijn handen volledig van het stuur haal. Als ik langer mijn handen los laat blijft het eigenlijk hetzelfde.

Bedankt voor de reacties van beide, ik ga in ieder geval mijn vering en balhoofd even goed laten controleren.
 
Balhoofd/vering check is áltijd goed natuurlijk.
Maar als het een klein beetje (lees: einde van het stuur wiebelt een cm of zo heen en weer) lijkt het mij prima. Zo'n ding trilt toch wel, van de weg, blok, ...
Dus dat het ietwat trilt zal niet gek zijn.
Als ik mijn handen van het stuur haal, staat het ook wat heen en weer te wiebelen.
 
Toevallig een topkoffer gemonteerd? Heul gek, maar als ik bij mijn 1000F een topkoffer monteer en er wat in doe (lees max gewicht van 10 kg), heeft deze ook die symptomen. Bij de 1000F vermoed ik dat het dan komt omdat de topkoffer redelijk achter de achteras zit, en daardoor de druk van het voorwiel weg haalt (hefboomwerking t.o.v. het achterwiel)
 
Allemaal bedankt voor de reacties :) Ik ben bij de motorzaak in de buurt geweest en die hadden geconstateerd dat het balhoofd lager wel vervangen moet worden. Het was niet heftig o.i.d. maar vervangen was wel aan te raden. Vooral omdat ik het circuit op ga :]
 
Allemaal bedankt voor de reacties :) Ik ben bij de motorzaak in de buurt geweest en die hadden geconstateerd dat het balhoofd lager wel vervangen moet worden. Het was niet heftig o.i.d. maar vervangen was wel aan te raden. Vooral omdat ik het circuit op ga :]
Beter vervangen, zeker als je het circuit op gaat. Ik ga dit jaar spa francorchamps en zolder rijden met de vfr. Kijken of ie au rouche op kan komen 8-)
 
@DanteD24 Niet laten vervangen door hetzelfde type lager, maar een conische. Kost niet veel meer, maar is veel degelijker. Daardoor minder snel dood punt, enz en draait (dus stuurt) veel mooier.

Dankjewel voor de tip!
Beter vervangen, zeker als je het circuit op gaat. Ik ga dit jaar spa francorchamps en zolder rijden met de vfr. Kijken of ie au rouche op kan komen 8-)

Ben je al wel eens eerder met de vfr een circuit op geweest?
 
Ik heb de slijtbouten onder de stepjes Al verwijderd en achterkant verhoogd. Nog steeds gaan de stepjes aan de grond dus moet aan mijn houding gaan werken. Ik rij gewoon op michelin road 5 banden . Dit gaat best goed, al denk ik dat er meer sportbandjes op gaan komen. Andere kant heb ik er al 3 circuitdagen en hoop km op straat gereden en zijn ze nog steeds goed!
 
Assen en zolder. 8-)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220524-171705_Chrome.jpg
    Screenshot_20220524-171705_Chrome.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20220524-171908_Chrome.jpg
    Screenshot_20220524-171908_Chrome.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 21
  • 20210916_134422.jpg
    20210916_134422.jpg
    150,2 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_20220923_141459.jpg
    Screenshot_20220923_141459.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 22
Gopro 9. Topsnelheid zit rond 180. Ik heb dat digitaal tellertje gemonteerd . Mijne is een mijlen motor en heb geprobeerd de kmteller te vervangen dat ging niet goed _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan