Vfr vragen

Broseidon91

Rookie
25 jan 2018
24
0
Beste

Ik was op zoek naar de "het grote..." topic ivm vfr800 maar ik vind die niet. Weet niet als ik dan ook op de juiste plek ben.

Ik was echter overtuigd dat ik de vstrom1000cc ging kopen als ik mijn sv650 verkoop maar na wat verder zoeken kwam ik ook de vfr800 tegen in forums

Vragen dat ik heb over deze motor (zal in de loop van volgende weekend na de deze de vstrom en de vfr is testen)

Mijn doel, woon werk en duo reizen op de motor. Is dit doenbaar met de vfr? Hoe is de ervaring hiermee?

Verbruik, heb gelezen dat sommige modellen wat verbruik hebben, de vstrom is ook gekend de 1000cc althans dat het verbruik wat hoger ligt dan zijn klein broertje, de 650 dus ben niet bang van een beetje verbruik maar welke bj modellen zouden jullie aanraden om te vermijden?

De vtec, is dit een goede model? Heb ook wat negatiefs gelezen maar wil dit graag van jullie horen, op 2dehands staan er redelijk wat vtecs te koop en vfr800f wat minder zeker modellen boven bj2000 (allemaal vtec daarna)

Dit zijn verlopig mijn vragen

Budget 4.500e
Doe veel snelweg, 80 a 90% van mijn w/w is snelweg, en het vrouwtje ziet het zitten om bv met de motor ritten te doen naar bv, Spanje, Italie, etc.

Hartelijk dank op voorhand voor jullie hulp alvast. Kijk ernaar uit om van jullie te horen.
 
Het VFR topic is niet zo heel actief maar hij staat hier
Je kan ook eens kijken of het forum van de VFR club, www.vfroc.nl/forumVFR
Zelf heb ik jaren een VTEC gebruikt voor woon-werk maar ik noemde het verplichte fun kilometers.
Nadelen bij de VTEC zijn het dure kleppenstellen als je het niet zelf kan omdat dit door het VTEC systeem erg arbeidsintensief is en de stekker van de stator naar de SR wil wel eens corroderen en voor een overgangsweerstand zorgen waardoor de stator verbrand. Door de stekker er tussenuit te halen en de draden aan elkaar te solderen is dat risico een heel stuk kleiner. Bij oudere modellen is de SR een minpuntje (foute plaatsing).
Motoren zijn verder bulletproof en het V4 blok is verslavend.
 
Ik heb vorig jaar proef gereden op een vfr800.
Ik vond het een heerlijke motor maar naar mijn menig liep het allemaal zo heerlijk soepel dat ik pas echt pret kreeg bij extreme snelheden.

Just my 2 cents
 
Dus zeer goed maar gevaarlijk omdat je te snel wilt rijden?
Zal die forum checken, misschien daar ook is vragen
Ja het is opvallend hoeveel vtecs op verkoop staan daarom die vraag ivm betrouwbaarheid of mankementen.
Iemand ervaring me duo rijden of ja van vstrom naar vfr of vice versa?
 
Ik stond verleden jaar ook voor de keuze.....

Een vriend van mij had een vfr800fi en die beviel mij na diverse proefritten uitstekend...een heerlijke sport/tour motor. Alleen wilde ik persé eentje met ABS.....en dus vtec kleppen systeem bouwjaren. Uiteindelijk een hele leuke 2005 bj via MP voor een schappelijke prijs gevonden. Precies de uitvoering die ik wilde....en dat voor precies 3k.

Dat er veel worden aangeboden heb ik geen onderbouwde reden, wellicht veel verkocht en nu masaal inruilen bij 24/48k ivm de dure klepstelbeurt....zou negatief kunnen vanwege de kosten....en verder negatief zou ik niet weten want elke motor gaat weleens kapot...


Verleden jaar comfortabele ritten mee gemaakt en geen moment spijt van...en benzineverbruik 1:17-18 gemiddeld bij normale tour gebruik. En bij tour gebruik kom je nauwelijks boven de 7k omw. waarbij de extra kleppen bij komen, behalve bij een stoplicht waar ik altijd vlotjes wegtrek.... ;)

En voor de goede orde, ding haalt de 250km/h hier vlakbij op de A31 autobahn dus daar hoef je zorgen om te maken. Prettig is wat anders maar het was een soort shake-down na de servicebeurt.... _O-

Hier de posbank, en met heerlijk najaars weer...tanktas met eigen eten/ drinken mee.....bankje zitten in de frisse buitenlucht....mooi toch. En gelukkig geen vieze rokers naast me..... :r

full
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je post
Zeer schone motor ook
Dus eig is kleppen stellen het duurste daar aan en dst gebeurt elke 24000kms ofzo? Maar anders is een vtec wel ook een goed model dan?
 
Thanks voor je post
Zeer schone motor ook
Dus eig is kleppen stellen het duurste daar aan en dst gebeurt elke 24000kms ofzo? Maar anders is een vtec wel ook een goed model dan?
Als je verder geen mankementen hebt dan blijft het bij slijtagedelen zoals banden/ketting/remblokken. En kleppenstellen om de 24k is het duurst, grofweg een dag werk. Voor de rest zijn ze bullit proof....

Het voorgaand model is ook goed maar ik wilde ABS, en de prijs was er naar. Vfr800fi moet je kunnen vinden voor 2k.

Ik heb lang gezocht naar de juiste...geduld hè
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan