VFR VTec Verbruik

2 jul 2008
222
0
Sittard
Ey Mensen,

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets, ik heb dus nu een r6 van 2003 en dat is geweldig om mee te rijden, maar voor de langere (10.000km) reizen iets minder praktische..

Ik ben dus opzoek naar een sport/toer motor en de enige die me aanspreekt is de Honda vfr 800 vind ik dan..

Alles klinkt goed alleen ik hoor tegenstrijdige verhalen over het verbruik van de vtec.. 1:12? soms maximum 1:10 en soms minimum 1:14.. daar schrok ik toch wel van.. Me r6 zit ongeveer op 1:18 met uitschieter 1:21...

Net bij de dealer zeiden ze 1:15 gemiddeld, nu weet ik dus niet of ik hun moet vertrouwen.. Dus ik hoop dat iemand me wat advies kan geven uit eigen ervaringen..

Alvast bedankt!

ps. (mocht er andere motoren zijn die ook geschikt zijn mogen die genoemd worden kan misschien een enkeling over het hoofd gezien hebben.. :))
 

timpb

Die hard MF'er
10 dec 2003
382
0
Nieuwegein
Heb zelf ook voor dergelijke keuze gestaan (voorheen GSXR600 en Triumph Speed). Ben voor Ducati ST4s gegaan. Verbruik zou stuk beter moeten zijn. Nog niet echt kunnen testen i.v.m. recente aflevering / het weer.

Wat comfort betreft: op de korte ritjes tot nu toe scheelt het een berg!
 

Schravelzak

MF veteraan
8 jul 2007
3.386
0
Noord-LImburg
Houd er rekening mee, dat de meeste dealers je een verbruik zullen voorspiegelen, dat gemeten is onder de meest gunstige omstandigheden. ;) Meestal valt het verbruik in de praktijk wel wat hoger uit, maar dat ligt natuurlijk ook aan je rijstijl en zo.

Mijn koekblik ( Toyota) zou volgens de dealert 1 : 14 met gemak halen.
Nou, ik kom niet verder dan 1 : 11 - 1 :12 , en dan houd het echt op en dan ben ik nog niet eens een verschrikkelijke scheurneus. :N ( houd wel van lekker doorrijden }) :P :P ) :+
 
2 jul 2008
222
0
Sittard
Ja het zal zeker een stuk schelen met comfort.. maar ook hoe je de bagage meeneemt zal makkelijker zijn.. En zoveel km's maken is niet zo heel leuk voor een r6..

En wat die dealer voorspiegelt geloof ik ook niet daarom hier effe berichtje.. Maar blijkbaar geen vfr rijders hier...

Op het vfr forum krijg ik geen topic geopend.. vind dat ook maar een slecht in elkaar gezet forum vergeleken met dit..

Maargoed.. Ik hoop nog wat persoonlijke ervaringen te zien van mensen.. :)
 
9 feb 2005
216
0
Oudehaske
De vfr-vtec verbruikt gemiddeld tussen de 1:15 en 1:17 .... en dan moet je niet al te veel aan het gas "hangen"
Heb zelf zo'n apparaat gehad. Het is trouwens wel kicken als het V-tec mechanisme de motor op vol vermogen gooit.
Verder is het een strakke stuurfiets.

Alleen wordt je niet vrolijk van de kosten voor het stellen van de kleppen.
Daar is toch wat specialisme voor nodig en bij de dealerts weten ze daar ook wel weg mee.

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzz,

Harrrumpie
 

Arend

MF veteraan
1 sep 2006
8.167
42
Gouda
Als ik me inhou doet de mijne 1:14..

Ach.. verbruik zegt ook niet alles.
Een V4 is dat beetje extra peut wel waard *D
 

Jumper

MF'er
9 aug 2002
229
0
Leeuwarden
~
Op het vfr forum krijg ik geen topic geopend.. vind dat ook maar een slecht in elkaar gezet forum vergeleken met dit..
quote]

Denk dat je het over het vfroc hebt of niet?? Als dat het geval is dan heb je blijkbaar niet goed gelezen. Om een bericht te kunnen plaatsen moet je jezelf namelijk even voorstellen. Daarna krijg je meer rechten en dus ook de mogelijk om berichten te plaatsen.

En om meteen maar te zeggen dat dat maar een slecht forum is vind ik wel weer een beetje kortzichtig van je. Er is over de vfr heel veel te vinden op het vfroc forum.

Wat betreft het verbruik, dat durf ik je zo niet te zeggen. Wij hebben hier een 800Fi en een VTEC staan en die vind ik niet abnormaal zuipen.

Als afsluiter : Elke hobby kost geld he.

gr

Jeff
 
2 jul 2008
222
0
Sittard
Ey Jeff,

Ja daar kwam ik dus nu ook achter dat ik me moet voorstellen, dat vind ik juist een beetje raar.. Wat moet ik me nou voorstellen als geen vfr heb en gewoon een vraag? Tevens moet je voor elke reactie op het berichtje klikken, ipv scrollen naar beneden zoals hier.. Maar dat bleek een instelling te zijn... (rare basis instelling dan..)

Ik geef je gelijk beetje kortzichtig achteraf, maar de opzet van de site vind ik gewoon beetje raar... Maar daar gaat het allemaal niet om he.. ;)

Hobby kost indd geld, maar als student wil je toch beetje goedkoop uit zijn.. en als ik 8.000km vakantie maak scheelt me 1:20 en 1:12 toch zon 170 liter benzine ook wel 400 euro... Lots of money :) Dan moet ik toch gewoon eerlijk zijn en tegen mezelf zeggen dat dit geen geschikte motor is.. Mooi en duurzaam zijn is niet alles..

Ben nu geneigd om gewoon weer te gaan voor yamaha met een Diversion of FZ6, alleen die spreken met niet zo aan Diversion te weinig vermogen en FZ6 vind ik te naked.. Maarja miss met zon kuip erbij niet.. maar dat kost ook $$ haha

Ach ik heb wat te doen nu he :P beetje surfen en zoeken kom er vast wel uit!

Bedankt :)
 

octavia

Rookie
7 mrt 2010
4
0
Alphen aan den Rijn
Ik rij zelf met een VFR800 VTEC van bj 2006, dit is het nieuwste model met verbeterde VTEC en mijn gemiddelde verbruik is een nette 1 : 16,53

Het verbruik is natuurlijk wel afhankelijk van je rijstijl, mijn uitschieters zijn nl. max 1 : 15,23 en min 1 :17.62
 
2 jul 2008
222
0
Sittard
Jow Thanks voor de reacties! Heeft geholpen die meningen denk dat ik toch maar us ga kijken voor een viffer :)

Bedankt en doe maar slotje :)
 

Arend

MF veteraan
1 sep 2006
8.167
42
Gouda
170 liter 400 euro?

Wat tank jij, vloeibaar goud :?

Ik had dit weekeind 1:14,5 btw..
 
2 jul 2008
222
0
Sittard
ja indd hahaha zie het nu pas.. vond het al een fors bedrag.. zal wel 250 ongeveer zijn.. maargoed..

Ik heb al veel reacties gekregen, ook bij vfroc.nl en daar blijkt gewoon dat een vfr zeker boven de 1:14 zit tot de 1:18 dus.. dat zijn wel waarden waarmee ik kan leven... :)

En dat is mooi, want qua uiterlijk is het zeker mijn favoriet voor toermotor :)
 

V-Strommert

MF veteraan
16 dec 2009
4.420
0
Verbruik hangt echt van je rechterhand af. Exacte getallen heb ik niet maar als ik normaal rijd (toeren met weinig snelweg) denk ik iets rond de 1:14 of 1:15. Normaal snelweg gedrag (tot 140) iets van 1:16. Maar een uurtje blazen in Duitsland zit ik rond e 1:10 of slechter. Hangt dus heel erg van jezelf af.
 
Bovenaan Onderaan