VFR1200 automaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

rookpluim

MF veteraan
5 jun 2006
1.207
0
Oudewater
Half oktober komt Honda met de nieuwe VFR1200.
Nou schijnt het zo te zijn dat het om een automaat gaat vergelijkbaar met de DSG bak van Volkswagen.
Wie ziet dat zitten en wie wil graag het oude schakelsysteem behouden?
Ik zie het persoonlijk wel zitten maar ik vraag me af of je nog lekker kan gassen in z'n vrij.
 
Je hebt gewoon het oude schakelsysteem, en daarnaast de keuze om volautomatisch te laten schakelen, of om semi-automatisch te schakelen (jij bepaalt de versnelling, computer doet de rest)

Lijkt me wel een vraagstuk voor de mensen hier met een automaat rijbewijs: was eerst beperkt tot 400/600 cc scooters, kun je nu ook ineens een 1200CC sportmotor rijden... ik vrees voor het ergste als je sommige Vespa 125's al door de file ziet rijden, volgas en slalommend...
 
Je hebt gewoon het oude schakelsysteem, en daarnaast de keuze om volautomatisch te laten schakelen, of om semi-automatisch te schakelen (jij bepaalt de versnelling, computer doet de rest)

Lijkt me wel een vraagstuk voor de mensen hier met een automaat rijbewijs: was eerst beperkt tot 400/600 cc scooters, kun je nu ook ineens een 1200CC sportmotor rijden... ik vrees voor het ergste als je sommige Vespa 125's al door de file ziet rijden, volgas en slalommend...

Kun je dan nog wel in z'n vrij even aan het gas hangen of is dat niet meer mogelijk?
 
Op dezelfde manier als een scooter dus (kortjes) Of je moet de rijmodus ff omzetten ( "flick of a switch" ) aan je gas hangen en weer terugzetten naar scootermodus ^.^

Maar niemand weet volgens mij ook nog zeker wat er gebeurt als je in volautomatische modus ineens een ram tegen het schakelpedaal geeft, of de koppeling intrekt...
 
Laatst bewerkt:
Op dezelfde manier als een scooter dus (kortjes) Of je moet de rijmodus ff omzetten ( "flick of a switch" ) aan je gas hangen en weer terugzetten naar scootermodus ^.^

Maar niemand weet volgens mij ook nog zeker wat er gebeurt als je in volautomatische modus ineens een ram tegen het schakelpedaal geeft, of de koppeling intrekt...


Ik vond het wel jammer van mijn motor scooter dat je niet even kon gassen, dat maakt het minder motor vind ik.
Maar misschien gaat dat omzetten best wel snel en dan heeft dat DSG systeem verder alleen maar voordelen denk ik.
Nou ja, we zullen het wel gaan beleven volgend jaar.
 
Kun je dan nog wel in z'n vrij even aan het gas hangen of is dat niet meer mogelijk?
Als er in de handmatige mode een neutraal te kiezen is moet dat geen probleem zijn. In de automatische mode zal hij denk ik vanzelf koppelen aan de hand van een aantal parameters. Dan zal de motor dus altijd rijden als je gas geeft.
Maar niemand weet volgens mij ook nog zeker wat er gebeurt als je in volautomatische modus ineens een ram tegen het schakelpedaal geeft, of de koppeling intrekt...
Die zit er niet meer op toch. :?

Edit:
De koppeling natuurlijk wel, maar de hendel om hem te bedienen niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Als er in de handmatige mode een neutraal te kiezen is moet dat geen probleem zijn. In de automatische mode zal hij denk ik vanzelf koppelen aan de hand van een aantal parameters. Dan zal de motor dus altijd rijden als je gas geeft.

Je hebt gelijk.
Ik zag in het filmpje van PART 66 dat je hem in z'n vrij start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan