VFR750 brug in cbr600

een VFR750 uit 2995?

zal wel 1995 zijn neem ik aan :X
maar volgen's mij zijn er hier wel mensen die daar ervaring mee hebben.
suc6 met je project!
 
Weet ik, maar ik heb een 750 brug.. En dat andere was een typfoutje ja.
 
gewoon doen, als het niet mogelijk is verpats je die brug gewoon weer (weet wel iemand :9 )

heb lef ! begin gewoon ergens aan. wees zeker van je zaak, laat desnoods een van de jongens hier er naar kijken voor oordeling over je constructie bijv.

Gr. Steven
 
Nog niemand die het geprobeerd heeft dus?

Ga het vragen aan 'n vage kennis van mij.
Heeft in 'n CBR600 zo'n brug gebouwd (en gelijk ook maar 'n Fireblade blok).
Maar ik heb natuurlijk geen idee wat voor type 600.
Een oudje dat wel maar hoe oud?
Kom er morgen op terug.
Later.
 
Ik ben hem momenteel in mijn fzr600 aan het bouwen. De 750 brug is iets van 23 cm breed, dus deze ging net erin.

Het rotte van deze achterbrug is, is dat de velg niet in het midden van de achterbrug staat maar 0.5 cm naar de rechterkant (van achteren gezien)
Je moet dus flink aan de linkerkant van je frame gaan flexen om de velg precies in het midden te krijgen.

Het probleem wat je dan krijgt, is dat de tandwielen niet recht over elkaar staan en de kans is, dat de ketting tegen het frame gaat aanlopen (als je teveel moet flexen om hem in het midden te krijgen).

Ik heb hem nu net passend gekregen, maar het moest niet een 0.5 cm meer zijn anders liep de ketting tegen mn frame aan.

edit:
Het linksysteem van de VFR kon ik iig niet gebruiken. De veer van de VFR trouwens ook niet. Deze was veels te lang en kreeg ik nooit passend.
Ik heb nu het originele linksysteem van de FZR en de originele veer, daarmee lukt het wel.

 
Erg nutte bijdrage weer....

Hij heeft een VFR met schade staan, en niet een Mille....

Inderdaad. En het probleem met het wiel en de tandwielen moet ik maar even bekijken dan.. Komt in de winter wel ;) Bedankt voor de reacties in ieder geval tot nu toe 8-)

Mocht er trouwens iemand nog iets nodig hebben van een vfr750 dan hoor ik het wel _O-
 
Ga het vragen aan 'n vage kennis van mij.
Heeft in 'n CBR600 zo'n brug gebouwd (en gelijk ook maar 'n Fireblade blok).
Maar ik heb natuurlijk geen idee wat voor type 600.

Ik heb het even gevraagd.
het Blade-blok inbouwen vond ie makkelijker...
Het was trouwewns ook 'n PC25.

Het frame is te smal natuurlijk.
Dus dat heeft ie geruimd (met de vijl,dremel,slijper) en vooral het vlakmaken v.d. pasvlakken was 'n hoop gedoe.

Hij heeft de originele schokker gehouden.
De bevestiging daarvan in het frame maken , moet je dus de benzinekraan verplaatsen.
Maar ook daar is natuurlijk 'n mouw aan te passen.
Al met al vond ie het wel grappig om te doen eigenlijk.
En ja . hij heeft er wel foto's van maar die liggen in die befaamde schoenendoos ...ergens.
 
Heb je de kuip nog? Zonder achtersteven. Dus alleen de voorkant.

En de rem/schakelset?

In welke staat zijn ze en wat zou je er voor willen hebben?

Eventueel een paar piccies?

Greetz

Mailadres in profiel.

waarom koop je geen fatsoenlijke motor?

wie gaat er nou een gsx-f verbouwen |( |(


:+
 
Kuip ligt aan diggels geloof ik. Rem schakelset weet ik niet.. Zal nog wel goed zijn geloof ik..
 
Terug
Bovenaan Onderaan