vfr750 of bandit1200

Klinkt erg goed allemaal.
Ik ga morgen proefrijden bij een dealer om te kijken of de VFR bevalt.
Zo ja, dan ga ik echt serieus voor de VFR zoeken.
Wellicht dat het de groene wordt waar ik het eerder over had.

Nog even een laatste vraag waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.
Hoe gevoelig is de motor ONDER de kuipdelen?
Moet ik deze demonteren om eronder te kijken?
Of is een goed uitziende fiets onder de kuipen ook wel ok?

Gr. Andre
 
de bevestigingspunten van de kuip willen wel eens niet helemaal fris meer zijn(die breken gewoon makkelijk bij dealer geweld)

voor de rest is er bij mijn weten, behalve de SR, geen bekend "let daar maar eens op", probleem

die proefrit gaat je zeker bevallen

suc6
 
Andre, dat is al diverse keren vermeld.
Er zijn geen "bekende" zwakke punten bij de VFR op motor gebied waarop je speciaal moet letten. Ook aan de SR (spannings regelaar) kun je niets zien of deze nu goed of slecht werkt. Je kan alleen zien of het een oud type is of niet.

De motoren zijn technisch zeer betrouwbaar en kunnen hoge km standen bereiken en er zijn dus geen bekende "kwaaltjes" waarop je speciaal moet letten.
 
Vandaag proefgereden op een VFR750 bij de dealer. Hij is wat minder handzaam dan de Fazer die ik eerst op het oog had. Maar hij rijdt echt top. Zeer soepel en smeuig. En een prettig vermogen dat was minder bruut inkomt als op de Bandit1200 die ik had. Mijn vriendin zat ook prima op de VFR dus da's ook niet onbelangrijk. Deze VFR had ruim 90.000 km gelopen en was optisch niet in de beste staat. Ik ga dus op zoek naar een andere maar het begint me wel duidelijk te worden dat een VFR op dit moment een goede motor is voor mij.
Heerlijk relaxed 120 op de snelweg. Lekker wendbaar in de stad. Goede zit positie en vrijwel trillingsvrij.

Gr. Andre.
 
Zo zie je maar, 90.000km en toch lekker lopen....
Zijn niet veel andere motoren die dat ook doen :D

Houd er wel rekening mee dat niet alleen de motor 90.000km heeft gelopen maar ook de rest (lagers, vering, ophanging etc etc), dus een beetje op de KM stand letten lijkt me niet onverstandig.
 
[offtopic]

Ja tuurlijk, een getunede blade waar je mee aan het scheuren bent rijdt 1 op 20. _O-

Dat gelooft toch geen hond! Mooi verhaal wel...


Geloof het of niet maar ik stond ook verbaasd te kijken. Het gaat om een Ten Kate getunede 900RR ('oerblade').

Daarnaast vergeet je dat een Dynokit zorgt voor efficientere verbranding waardoor de motor zuiniger (en krachtiger) is.

[/offtopic]
 
[offtopic]Geloof het of niet maar ik stond ook verbaasd te kijken. Het gaat om een Ten Kate getunede 900RR ('oerblade').

Daarnaast vergeet je dat een Dynokit zorgt voor efficientere verbranding waardoor de motor zuiniger (en krachtiger) is.

[/offtopic]

Zuiniger met een Dynokit :+ :+ Yeah Right |( |(
 
Deze rode had ik ook al gezien. Maar ik moet zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar donkerblauw of groen. Rood vind ik ehmmm nou ja, niet mooi is te veel gezegd maar heeft niet mijn voorkeur.

Gr. Andre
 
andre ik vind je nu al een held en een nog grotere als je dat straks ook ff op het vfr forum zet.


krijg je wel het leeuwendeel van de club over je heen, maar er zijn er ook die je zullen helpen 8-)
 
Als je dat daar neer wordt je gelijk uitgescholden.
(en dit is niet sarcastisch bedoeld maar serieus)

Andere meningen worden niet geduld op dat forum door sommige leden en je wordt direct afgestrafd en uitgescholden (lekker forum, je bent gewaarschuwd)
 
Als je dat daar neer wordt je gelijk uitgescholden.
(en dit is niet sarcastisch bedoeld maar serieus)

Andere meningen worden niet geduld op dat forum door sommige leden en je wordt direct afgestrafd en uitgescholden (lekker forum, je bent gewaarschuwd)

nou niet geijk in het negatieve stappen Bart.
Ja er is een hoop veranderd op het vfr forum,
ja sommige zijn wat kortzichtig, zeker tov BMW's
maar er is daar veel kennis aanwezig van techniek en de onzinposts moet je gewoon overslaan.
groet
ulco

ps het gaat er ook om hoe je je mening brengt natuurlijk O-)
 
Het hele forum is gewoon verkloot, ik heb het in iedergeval gehad met dat forum.
Ik zeg ook niet dat er geen kennis aanwezig is, dat is er absoluut wel maar er is totaal geen gezelligheid of sfeer meer op dat forum.

Ik wilde nog lid worden van de VFROC, nadat ik een andere VFR gekocht had (mijn 2de dus), ik had het formulier al uitgeprint, ingevuld en in een enveloppe klaar liggen. Maar na het laatste gezeik heb ik die direct dus verscheurd, bij zo'n club wil ik dus niet horen. Als de typische VFR rijder zo is als de sfeer op dat forum dan schaam ik me ervoor dat ik een VFR rijd!

Het is niet alleen tov BMW, maar het gaat vaak zo als een paar mensen (altijd dezelfde en ik noem geen namen, je weet wel wie) het er niet mee eens zijn of van een andere mening zijn.
Deze beginnen het topic gewoon te verkloten met onzin en met negatief te reageren, zelfs schelden (of ze het menen of niet doet er niet toe) of je voor gek te verklaren, het zijn altijd dezelfde mensen die dit doen.
Deze mensen hebben zelf vaak (vrijwel altijd) an ook nog totaal geen verstand of ervaring over wat ze beweren en toch willen ze hun mening opdwingen aan de anderen.
Sommige moderators zijn dan ook nog net zo erg, ze doen gewoon mee met de hetse en beginnen dan (als het te laat is) ineens te moderaten alsof er niets aan de hand is.... (hoezo dubbele moraal)

Maargoed als ik het bestuur was van de VFROC dan begon ik met nieuwe moderators en nieuwe regels, maar blijkbaar intereseerd het bestuur het ook totaal geen moer.....
 
joh zonder dollen het bestuur heeft de mods aangesteld en die volgen dus de lijn van het bestuur.
bovendien heeft de voorzitter zich onlangs uitgelaten dat hij liever zonder forum zou doorgaan.
en dat voor iemand die zelf in de it zit.


maar we gaan off topic.

het is en blijft een heel mooie fijn rijdende motor
 
joh zonder dollen het bestuur heeft de mods aangesteld en die volgen dus de lijn van het bestuur.
bovendien heeft de voorzitter zich onlangs uitgelaten dat hij liever zonder forum zou doorgaan.

[offtopic]
Nog een beter plan, gewoon sluiten dat forum, dit wilde ik al zeggen in mijn vorige reply maar dacht doe dat maar niet......
Maar dat het bestuur de mods aanstelt wil niet zeggen dat weten hoe ze het doen, als mods zelf mee gaan "ruzien" en daarna zelf in hun eigen "ruzie" topic gaan moderaten is zeker weten geen bestuurs regel.

[ontopic]
De VFR is inderdaad een goeie fiets.
En je kleur keuze kan ik ook begrijpen, heb eerst zelf ook een rode gehad (vond ik een heel mooi kleur) maar toen ik hem een tijdje had wist ik dat mijn 2de VFR geen rode zou worden. Niet dat rood lelijk is maar 9 van de 10 die je ziet zijn rood, dus wilde ik iets anders. Deze keer wilde ik absoluut een gele (was dus absoluut een bewuste keuze), dat is het dus ook geworden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan