vfr750 of bandit1200

Het gaat dus niet meer om verbruik voor de TS lees ik. Ik denk dat je met beide motoren niet snel een miskoop zal maken zolang alles goed klinkt en goed onderhouden eruit ziet.

Ik weet dat met Honda blokken bijna nooit wat mis is en praktisch geen olie verbruiken. Over een Bandit kan ik weinig vertellen maar ik heb er nooit slechte verhalen over gehoord.

Ik denk dat proefrijden op een VFR de uitkomst moet bieden.
 
Dus eentje met zo'n 80.000 op de teller kan ik gewoon zonder probleem kopen?
Ik hoorde dat de VFR gevoelig is voor kleppen onder houd. Ook omdat dit nogal duur is wordt het vaak uitgesteld of genegeerd.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb mijn VFR ingeruild mat 83.000dkm op de teller, de VFR liep gewoon nog perfect, absoluut 0 olie verbruik en hij heeft me ook nog nooit laten staan. Met de spannings regelaar heb ik ook nooit geen problemen gehad, misschien een vorige eigenaar maar dat weet ik niet.
Wel moet je rekening houden dat bij 80dkm eerder versleten lagertjes etc kunt krijgen, die gaan immers ook al 80dkm mee.

Kleppen stellen, ok maar dat valt onder "onderhoud", als de VFR goed onderhouden is dan zullen de kleppen ook gesteld zijn.

Inderdaad met proefrijden zul je zeker meer weten en je echt verkopen met een VFR kan ook haast niet, van de Bandit weet ik ook niet helaas.
 
echt duur is kleppenstellen niet, en je kan het goed zelf doen ook.

bij een VTEC zou ik maar vast gaan sparen voor het stellen van de kleppen, daar is een monteur een dikke 10 uur mee bezig
 
als je een vfr gaat kopen en er zit een spanningsregelaar op zonder koelribben dan kan het nog wel eens zo zijn dat je spanningsregelaar en je accu en je dynamo kapot gaan dat is algemeen bekend bij honda het was namelijk een productie foutje een nieuwe spanningsregelaar kost 158 euro motorisch zijn ze niet stuk te krijgen de vfr en het is een super motor ik heb er een van 96

veel succes
:]
 
Heb zelf een '96 VFR750, is geweldige straatfiets. Heb wel aangepaste vering (zowel voor als achter veren van Hyperpro) wat de wegligging en het comfort nog beter maakt. Onderhoud aan het motorblok is van het type veel werk, omdat het nogal is weggestopt, even bougies vervangen oid is er niet bij. Gelukkig dat hij weinig onderhoud nodig heeft. Is ook met duo erg plezierig, veervoorspanning achter is snel aan te passen.

Gebrek aan karakter vind ik onterecht, want onderin loopt het blok mooi rustig, terwijl het evengoed graag toeren maakt (11.500 rpm), zeker vanaf 8000 rpm zit er nog altijd veel schot in en kun je veel sportfietsen goed bijhouden. Heb zelf wel iets groter achtertandwiel, dan zijn stoplichtsprintjes geweldig en wheelies ook wat eenvoudiger :-)
 
Dan zal ik dat ding maar eens uit elkaar trekken :) Zal toch wel iets niet goed zijn dan.

Hoeveel km rij je op een tank ?
Tank meestal rond de 250/300. Dan gaat er maximaal 16 liter in. Dus als ik écht zou willen zou ik de 400 ook wel halen.

En nee, hij staat niet arm.
 
Ik heb een VFR uit 1994 met 43000 km op het oog.
De vraagprijs voor deze motor bedraagt na onderhandeling via de mail 3450 euro.
De banden zijn redelijk en de remschijven en blokken recent vervangen.
Verder onderhoud is niet bekend bij de eigenaar.

Is dit een goed bedrag voor deze motor?
Is het nodig om de motor ook onder de kuip te bekijken?
Waar moet ik verder op letten?

Gr. Andre
 
Ik heb een VFR uit 1994 met 43000 km op het oog.
De vraagprijs voor deze motor bedraagt na onderhandeling via de mail 3450 euro.
De banden zijn redelijk en de remschijven en blokken recent vervangen.
Verder onderhoud is niet bekend bij de eigenaar.

Is dit een goed bedrag voor deze motor?
Is het nodig om de motor ook onder de kuip te bekijken?
Waar moet ik verder op letten?

Gr. Andre
Op zich is de prijs niet verkeerd, maar voor zo'n prijs kan je vind ik wel goede banden verwachten, en waarom zijn de schijven bij die kmstand al vervangen :?

Het kan natuurlijk wel, als de schijven krom zijn geweest maar niet door slijtage!!

Mijn VFR is ook te koop ik vraag er 4000 euris voor hij is uit 1996 en heeft 45000 km gelopen met heel veel opties:
Hayabusa upsd voorvork, met braking 310 mm remschijven en 6 zuigertangen
Goodridge remleidingen
Bagster tank cover en tas
MRA vario screen
Hand vat verwarming
Laser high mount uitlaat en origineel
Y2K spiegels en org
Corbin zadel en origineel
Modificatie spanningsregelaar
Banden, ketting en onderhoud izgst
Boekjes, sleutels en originele gereedschap erbij, en nee het is geen schade fiets ;)
full
 
Andre,

niet om je ergens toe aan te zetten, maar deze motor heb ik veel van dichtbij bezien en die kan ik je alleen maar aanraden.
zeker alle opties is maken de meerprijs waard, en als ik me niet vergis is deze motor ook voorzien van gemodiviceerde vering.


bij ca 50 000 km is een vfr standard veer gewoon op dus dat zou er aan zitten te komen bij die andere motor
 
Ook een erg mooie fiets die rooie. Maar ik zoek iets voor onder de 3500. Anders had ik zeker interesse.
Ulco, bedoel jij de groene waar ik het over had of bovenstaande rode VFR?
 
Wat een verbruik allemaal voor 4 cilinders als ik het zo lees. Was laatst een weekendje naar Belgie/Luxemburg en heb niet duurder dan 1:20 gereden. Ik rijd dan wel 25kW maar een (flink getunede) cbr900rr van een reisgenote liep ook netjes 1:20 en ik kan je verzekeren dat we echt niet rustig aan gedaan hebben.
Ja tuurlijk, een getunede blade waar je mee aan het scheuren bent rijdt 1 op 20. _O-

Dat gelooft toch geen hond! Mooi verhaal wel...
 
Ook een erg mooie fiets die rooie. Maar ik zoek iets voor onder de 3500. Anders had ik zeker interesse.
Ulco, bedoel jij de groene waar ik het over had of bovenstaande rode VFR?

ik bedoel die rooie.

die groene heb ik te weinig info over om hem te kunnen plaatsen.

hoe lang heeft de huidige eigenaar hem gehad?
en hoeveel km mee gereden?

ondehoud is nl meer dan alleen vervangen wat stuk is of zeer binnekort gaat. (oostblok service)
 
Ik heb geen ervaring met de bandit, maar de VFR kan ik je aanbevelen!

Momenteel rijd ik zelf een vfr750F uit 1996. Ik heb de bike ongeveer 3 maanden terug gekocht en ben eergister terug gekomen van m´n vakantie van 5000km toeren. Tot nu toe +/-9000 km gereden. Wat mij betreft niets dan lof over de VFR!!

De bike biedt een lekker vermogen, rijd ook in de lagere toeren (5000-7000 toeren) lekker en sjort overal de bergen op. Het enige nadeel dat ik tijdens de vakantie heb ervaren is dat de motor vrij warm wordt, hierbij grijpt de koeler uiteraard in. Alleen kan het met temperaturen boven de 25°C behoorlijk zweten worden voor stoplichten e.d.

Zelf heb ik een compleet open demper op de bike, hierdoor heeft de motor echt een magistraal knetterhard geluid. Op vakantie echter de orginele demper eronder gehad en dan is het een naaimachientje :N .

Normaal met open demper zonder koffers tank ik meestal rond de 320 km (+/- 18L tanken) dus en verbruik van 1:17/ 1:18. Op vakantie heb ik met orginele demper en zijkoffers een verbruik gehad van 1:15/1:16. Naar mijn idee geen slechte verbruiks getallen. Olie heeft de motor niet gebruikt. rechtuitstabiliteit met kofferset is tot 210km/u goed te noemen, bij de 230 begon hij wat vaag aan te voelen op de achterkant.

Qua sturen heb ik veel plezier gehad zowel met koffers als zonder koffers en ben ik eigenlijk nergens echt tegen een grens aangelopen. Echter had ik misschien de vering voor gebruik met koffers ietwat anders in moeten stellen, aangezien de motor af en toe ietwat deinde in de snelerre bochten (op de Vente Migllia van Genoa richting Nice met bochten boven de 160 km/u, wat een snelweg!!!! :Y )

Nog ff wat buksvoer :+
In sportmodus
dscf2104sf7.jpg

In toermodus
dscf2235lo8.jpg


Qua prijs zit je redelijk goed, mits je particulier koopt. Ik heb de mijne particulier aangeschaft voor 3500 euro´s.

Veel succes met de keuze!
 
Terug
Bovenaan Onderaan