VFR750F gekocht, eindelijk weer rijden :)

Taz

MF'er
30 sep 2004
95
0
Amsterdam
Na mijn vorige topic (in sport) waarin ik al aangaf na een aantal jaren weer te willen gaan rijden en beschreef dat ik proefritten had gemaakt op een GPZ900R en een VFR750F, heb ik gisteren mijn motor van keuze dan kunnen ophalen :) .

Het is echt super heerlijk om weer te rijden en de motor bevalt heel erg goed.
Ik zal proberen om wat foto's te plaatsen.

Nu moet het alleen nog maar lekker(der) weer worden, wat vooral droog in houd voor mij. De kou verpest het rijgenot voor mij niet zoveel als dat regen dat doet want daar hebben we goede kleding voor (textiel).

MijnVFR750F01.jpg


MijnVFR750F02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Taz, nogmaals gefeliciteerd! Wat een prachtige motor is het toch he? Zijn jouw velgen nou ook gemoffeld of hebben ze dat bij dit type inmiddels ook al veranderd? Zo te zien zijn ze glad, wat me prettiger lijkt met schoonmaken.
 
Hi Lady-M, De velgen zijn bij dit type ook al glad gelakt en dat is inderdaad wel zo handig ja. Dat weet ik nog wel van vroeger :) .
 
Heb je deze bij Gilex gekocht ?

Dan is het bijna zeker mijn vorige motor, die had ik daar namelijk ingeruild.

Aan de beschadiging aan het rechter knipperlicht te zien is het hem.

Ik heb er veel plezier mee gehad, jij hopelijk ook. :]
 
Heb je deze bij Gilex gekocht ?

Dan is het bijna zeker mijn vorige motor, die had ik daar namelijk ingeruild.

Aan de beschadiging aan het rechter knipperlicht te zien is het hem.

Ik heb er veel plezier mee gehad, jij hopelijk ook. :]
ja, als jij die nou rechtstreeks aan hem verkocht had dan scheelde hem dat veel duiten B| ;) :+
 
Ik heb hem inderdaad bij Gilex gekocht, wat grappig dat ik nu de vorige eigenaar via het forum leer kennen :) . Hoe lang heb jij hem gehad en hoeveel km heb jij erop gemaakt? Heb je nooit overwogen de koplampen allebei te laten branden ipv alleen maar 1 bij gewoon licht .. ik wil dit misschien wel (laten) doen.
 
Ik heb hem inderdaad bij Gilex gekocht, wat grappig dat ik nu de vorige eigenaar via het forum leer kennen :) . Hoe lang heb jij hem gehad en hoeveel km heb jij erop gemaakt? Heb je nooit overwogen de koplampen allebei te laten branden ipv alleen maar 1 bij gewoon licht .. ik wil dit misschien wel (laten) doen.

Ik heb hem 10 maanden gehad en in die tijd ongeveer 25.000 kilometer ermee gereden. Die voorlamp(en) vond ik niet zo erg. Nu ik dit op mijn Varadero wel heb moet ik zeggen, dat ik dat inderdaad wel mooier vind.

Hij heeft ongeveer een jaar te koop gestaan bij Gilex, maar ik vond dat ze er ook wel een hoop geld voor vroegen. Ze hebben er hopelijk wel een nieuwe ketting onder gezet :? Die was namelijk totaal versleten.

ja, als jij die nou rechtstreeks aan hem verkocht had dan scheelde hem dat veel duiten B| ;) :+

Misschien wel, maar nu scheelde het mij veel duiten. Heb er best een hoge inruilprijs voor gekregen :)
 
He, mijn vorige viffer.

Niet precies die, maar had ook zo'n witte. Heeft me in alle tijd dat ik hem had nooit een keer laten staan *D

Zelfs s morgens bij min 2 was het starten en lopen (en je bleef lopen :+ )'

Veel plezier ermee (gaat vast lukken ;) )

ps. Heb er nog een blauwe buddy van liggen mocht je interesse hebben :)
 
Er is bij de aflevering door Gilex een grote beurt aan de motor gegeven waarbij er o.a. inderdaad ook een nieuwe set tandwielen/ketting op zijn gekomen. Ik vond de prijs wel meevallen vergeleken bij andere dealers/handelaren. Ik heb er bovag garantie op en hiernaast mocht ik voor een leuk bedrag aan spullen uitzoeken in de winkel.
 
wazda rode kastje achterop :?

en moesten de koplampen ed niet afgetaped??

Rode kastje is een transponder waarmee ze je kunnen registreren. Voor o.a. rondetijden.

Koplampen werden op deze circuitdag niet aftaped, ik weet niet of dat op andere circuits wel altijd gebeurt :?
 
Ahhhh een VFR, de motor waar ik de meeste herinneringen aan heb...
Het was een rode met witte wielen, bos carbon demper en carbon voorspatbord.

Hmm zouden er geen drie motoren in de schuur passen :9

Nou veel plezier ermee, en dat gaat zeker lukken!
 
Wel nog effe posten, hoe die nu werkelijk bevalt hoor, als je er wat kilometers mee gemaakt hebt :]

Ben ik wel benieuwd naar. :)
 
Natuurlijk doe ik dat :) !

De motor bevalt nog steeds prima , hij is betrouwbaar qua starten en hij loopt goed. Qua rijden bevalt hij me ook erg goed. Ik ben er deze week al 2 dagen mee naar het werk gegaan, waarvan maandag in de stromende regen, en dat ging allemaal goed. Ik vind het een heerlijke motor en ik begin ook warm te draaien voor het geluid. In het begin vond ik 4 in lijn veel mooier qua geluid maar dit kan ook al aardig brullen. Misschien dat ik er mettertijd wel een andere demper op gooi want er bestaan mooiere dan deze en het geluid kan volgens mij ook nog best wat mooier ;) . Ik weet niet of zo een high-mount dan wat is ... Krijgt de duo het dan niet erg warm ? O-)

Die beschadiging op de kuip , heb je die nooit willen laten repareren en zat die er al toen jij de motor kocht ook ?

Ciaoo,
Robbert
 
Natuurlijk doe ik dat :) !

De motor bevalt nog steeds prima , hij is betrouwbaar qua starten en hij loopt goed. Qua rijden bevalt hij me ook erg goed. Ik ben er deze week al 2 dagen mee naar het werk gegaan, waarvan maandag in de stromende regen, en dat ging allemaal goed. Ik vind het een heerlijke motor en ik begin ook warm te draaien voor het geluid. In het begin vond ik 4 in lijn veel mooier qua geluid maar dit kan ook al aardig brullen. Misschien dat ik er mettertijd wel een andere demper op gooi want er bestaan mooiere dan deze en het geluid kan volgens mij ook nog best wat mooier ;) . Ik weet niet of zo een high-mount dan wat is ... Krijgt de duo het dan niet erg warm ? O-)

Die beschadiging op de kuip , heb je die nooit willen laten repareren en zat die er al toen jij de motor kocht ook ?

Die beschadiging zat er al toen ik hem kocht en vond ik niet zo erg. Dus niets aan gedaan.
Het geluid is inderdaad niet echt sfeerverhogend, aangezien er nog een standaard uitlaat onderzit. Ik vind zo'n vervangingsdemper alleen zo enorm duur.
En ach, dat ronken van zo'n V4 heeft ook wel wat en dat hoor je nu beter :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan