vfr750F to R

maxisport

Die hard MF'er
7 nov 2005
803
22
ben sinds kort eigenaar van een vfr750f
echt een super fijne fiets met veel koppel en een vet geluid.
hiervoor had ik een gsxr750 en die heb ik lkkr weggedaan omdat honda toch beter is :}

de vfr stuurt ook beter, maaaar nog niet goed genoeg.
het is al een oud beestje en het is allemaal een beetje achterhaald.
ik had op mn brommer nog bredere banden erop liggen :P
dus daar ga ik verandering in brengen.

ik heb geen foto hoe de complete motor eruit ziet, maar dat willen jullie ook niet zien :9
tword een wolfje in schaapskleren. een vfr750 RR :9



het achterwiel al vervangen door een 5,5inch exemplaar uit een blade.
mpp erom gedraaid voor het plakwerk.
zoals je ziet scheelt het wel wat in de breedte 8-)

foto043qe1.jpg


van rechts
foto041ct0.jpg


nu heb ik alleen voor nog een 16inch wiel, die moet er ook uit.
want heb vandaag proefgereden en hij stuurt lekker snel in maar is nerveus geworden.
alsof de voorpoten een heel eind doorgestoken staan.
voorwiel is ook een paar keer gaan zoeken in de bochten, lang leve michelin macadams :r

wat dus de opties voor de voorkant zijn:
vfr vork van een later model met 17"wiel rc36 vork met wiel dus
blade vork met 17"wiel
cbr vork met 17"wiel
 
Laatst bewerkt:
Zet je de balhoofdpen van je oude vork dan over naar de nieuwe vork of hoe doe je dat?? :?
Als het kan zou ik een Blade vork nemen. Heb je gelijk een up side down :}
 
Laatst bewerkt:
een oud type cbr wiel past bijna zo over en behoeft nouwelijks aanpassingen. Vroembert kan je vertellen welk type je moet hebben
 
ik wil geen pc19 voorwiel omdat die geen 6spaaks is,
het moet natuurlijk wel een beetje ogen.
 
ik wil geen pc19 voorwiel omdat die geen 6spaaks is,
het moet natuurlijk wel een beetje ogen.

Dan zet je in het achterwiel ook een pc19.
Twee dezelfde wielen en ook nog eens alle soorten banden die erop kunnen.
Daarbij is het weggedrag een stuk beter als met de orginele wielen.
 
lezen is een kunst
ik heb al een ander achterwiel en wil dus een matchend voorwiel
en geen stink pc19 wielen :r :9
 
ben binnenkort eigenaar van een vfr750f
echt een super fijne fiets met veel koppel en een vet geluid.
hiervoor had ik een gsxr750 en die heb ik lkkr weggedaan omdat honda toch beter is :}

de vfr stuurt ook beter, maaaar nog niet goed genoeg.
het is al een oud beestje en het is allemaal een beetje achterhaald.
ik had op mn brommer nog bredere banden erop liggen :P
dus daar ga ik verandering in brengen.

ik heb geen foto hoe de complete motor eruit ziet, maar dat willen jullie ook niet zien :9
tword een wolfje in schaapskleren.



het achterwiel al vervangen door een 5,5inch exemplaar uit een blade.
mpp erom gedraaid voor het plakwerk.
zoals je ziet scheelt het wel wat in de breedte 8-)

[http://img160.imageshack.us/img160/3738/foto043qe1.jpg (afbeelding)]

van rechts
[http://img105.imageshack.us/img105/6054/foto041ct0.jpg (afbeelding)]

nu heb ik alleen voor nog een 16inch wiel, die moet er ook uit.
want heb vandaag proefgereden en hij stuurt lekker snel in maar is nerveus geworden.
alsof de voorpoten een heel eind doorgestoken staan.
voorwiel is ook een paar keer gaan zoeken in de bochten, lang leve michelin macadams :r

wat dus de opties voor de voorkant zijn:
vfr vork van een later model met 17"wiel
blade vork met 17"wiel
cbr vork met 17"wiel

Ga je uit eindelijk verder naar een 836kit?
 
neej hij gaat hard zat zo :)

zal de draad weer eens oppakken met het projectje

nu inmiddels het complete vooreind van een rc36
dit kan ik namelijk ineen keer in de 24 zetten zonder gekkigheid.


wiel wit gespoten
foto194nn9.jpg


vorkje, alleen nog ff keerringen vervangen
foto192wy2.jpg
 
SP1 voorwiel zou misschien ook kunnen. Is iig zes spaaks.

goud.jpg


edit: zie dat je al een voorwiel hebt ... :X
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien een piccie hoe het eruit moet komen te zien als dit megaproject klaar is?
Desalwelteplus: respect voor zulk sleutelwerk!! :}
 
hmm nu toch even wat tegenslag

het balhoofd van een rc24 is langer
en dat van een rc36 is korter

nu moet ik dus even zien hoe ik de pen over ga zetten
de ene kroonplaat is van aluminium en de andere is gietijzer

foto200im3.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo, eentje heb ik al losgemaakt.
morgen de andere eruit persen, want die moet immers heel blijven.

het scheelt 30mm in lengte, de pennen zijn precies hetzelfde.

foto201zs5.jpg
 
zo vandaag even de laatste hand gelegd aan de kroonplaat.
dat ik eerder heb gezegd dat de complete voorvork zo verwisselbaar zou zijn neem ik dan maar terug :P

de onderkant van de balhoofd pen was 0.30mm dikker als de originele pen.
die heb ik dus af moeten draaien.
toen alles in elkaar geperst en als laatste afgelast.

nu is het alleen nog zaak om de voorvork erin te hangen :)

foto204yi6.jpg


foto205rv9.jpg
 
ben sinds kort eigenaar van een vfr750f
echt een super fijne fiets met veel koppel en een vet geluid.
hiervoor had ik een gsxr750 en die heb ik lkkr weggedaan omdat honda toch beter is :}

de vfr stuurt ook beter, maaaar nog niet goed genoeg.
het is al een oud beestje en het is allemaal een beetje achterhaald.
ik had op mn brommer nog bredere banden erop liggen :P
dus daar ga ik verandering in brengen.

ik heb geen foto hoe de complete motor eruit ziet, maar dat willen jullie ook niet zien :9
tword een wolfje in schaapskleren. een vfr750 RR :9



het achterwiel al vervangen door een 5,5inch exemplaar uit een blade.
mpp erom gedraaid voor het plakwerk.
zoals je ziet scheelt het wel wat in de breedte 8-)

[http://img160.imageshack.us/img160/3738/foto043qe1.jpg (afbeelding)]

van rechts
[http://img105.imageshack.us/img105/6054/foto041ct0.jpg (afbeelding)]

nu heb ik alleen voor nog een 16inch wiel, die moet er ook uit.
want heb vandaag proefgereden en hij stuurt lekker snel in maar is nerveus geworden.
alsof de voorpoten een heel eind doorgestoken staan.
voorwiel is ook een paar keer gaan zoeken in de bochten, lang leve michelin macadams :r

wat dus de opties voor de voorkant zijn:
vfr vork van een later model met 17"wiel rc36 vork met wiel dus
blade vork met 17"wiel
cbr vork met 17"wiel

Je bent nog wel even bezig als je hem net zo goed sturend krijgt als deze(foto)ik zet mijn geld dan liever op mijn gixxers :+

succes :Y


full
 
Laatst bewerkt:
vandaag een beetje rondgereden
zoals je kunt zien is het een SF geworden })
hij is nog lang niet klaar, maar ik ben al een heel eind.

moet nog fatsoenlijke remblokken voor hebben
mini onderkuip maken
ander voorkapje
andere kleuren van de kappen eventueel

grotefotoletmejgo.jpg

foto327.jpg

84624623.jpg

img2086b.jpg
 
je hebt ook je kleppendeksel rood geverfd zie ik, schitterend ;)

ja had makkelijker geweest met de voorvork van de sc28 of 33 pen moest ook overgezet worden, maar moest niks afgedraait worden (maar het is toch aardig gelukt, dus who cares :) )

wat ik je nou even wou vragen, wat heb je voor de remschijf achter gedaan, heb je die remklauwhouder van de cbr overgenomen? waar heb jij die gevonden?

groeten, en succes nog!
 
je hebt ook je kleppendeksel rood geverfd zie ik, schitterend ;)

ja had makkelijker geweest met de voorvork van de sc28 of 33 pen moest ook overgezet worden, maar moest niks afgedraait worden (maar het is toch aardig gelukt, dus who cares :) )

wat ik je nou even wou vragen, wat heb je voor de remschijf achter gedaan, heb je die remklauwhouder van de cbr overgenomen? waar heb jij die gevonden?

groeten, en succes nog!

hehe ja ik had de kleppen gesteld en dacht; jah dikke tuning :P

remklauwbracket van een cbr600f1
wiel komt uit een fireblade.
en jah stad en land afzoeken voor zo'n ding.

oliekoeler zit er trouwens niet eens op O-)
 
geen oliekoeler? zou je dat wel doen?
ik heb de mijne net onder de waterradiator hangen, nog steeds plaats genoeg.

dan zal ik nog even verder zoeken achter die bracket, niet dat ik mijn achterrem gebruik, maar toch :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan