vfr750F to R

geen oliekoeler? zou je dat wel doen?
ik heb de mijne net onder de waterradiator hangen, nog steeds plaats genoeg.

dan zal ik nog even verder zoeken achter die bracket, niet dat ik mijn achterrem gebruik, maar toch :D


geen oliekoeler stond ook niet op de planning,
de oude is kapot en wilde toch rijden, heb hem gewoon doorgelusd.
zou je een foto van jouw oliekoeler kunnen plaatsen?
dat zal zeker ook niet meer de originele zijn of wel
 
jawel hoor de originele

zal eens kijken of'k hem niet vind op foto
 
phto0002m.jpg
(vond niet direkt een kleinere waar ie opstaat)

vanonder dus, maar dit wordt nog veranderd, komt mooiere beugel op. maar je ziet wel wat ik bedoel.
 
ah ok, ja er is daar plek zat.
alleen dan moet je wel je leidingen aanpassen.
kun je daar ook nog een foto van posten en hoe je dat gedaan hebt.

verders heb je een vette fiets zo te zien })
en altijd koffie aanwezig of nie :P
 
Even een klein tipje als je de oliekoeler daar gaat monteren: let er op dat als de voorvering ingedrukt wordt je voorband niet tegen de koeler aankomt! Zeker als je het gas loslaat gaat 'ie best laag, lager dan wanneer je de voorrem gebruikt (want je het ook anti-duik systeem TRAC, toch?).
En dat ik dit weet komt helemaal niet omdat ik dit zelf gehad heb hoor O-)
 
het inkorten is niet moeilijk hoor, waar het het blok ingaat zijn het buisjes, die heb ik gewoon wat verder afgezaagd, een boordje op gemaakt (gewoon met dikke puntslag ingeklopt en gewrongen), de darmen erover geschoven (zit met het boordje goed vast) en uit zekerheid toch nog een spanring over geplaatst.
foto's heb ik er niet echt van

bedankt ;) ..ja, khad beter een iets kleinere thermos gezocht :D

en als veerweg, gewoon even voorlopig beugeltje plaatsen, en eens meten van de uiterste punten van spatbord of die ertegen komt als heel de veerweg is ingedrukt.
zeker rekeninghoudend dat er een 17" inkomt.

DAM, als ie zoo makkelijk naar beneden komt, ben je dan wel zeker dat er genoeg olie op zit?
die van mij staat uiteindelijk ook veel dieper door de onderste kroonplaat dan origineel, maar heb nog nooit zelfs de onderste vorkpoten tegen de kroonplaat gehad.
en heb nochtans wel al eens alles moeten toegooien.

(als je twijfelt hoeveel er juist opmoet, geef maar seintje, haal ik het boek even boven)

groeten
 
ik heb de slangen even bij de Pirtek (je weet wel: bij Patrick van der Eem, konjo :-) erop laten klemmen, voor een tientje of zo ben je dan ook klaar
hmm, genoeg olie? dat gaan we eens checken (bedankt voor het aanbod, maar heb zelf een wph)
 
Even een klein tipje als je de oliekoeler daar gaat monteren: let er op dat als de voorvering ingedrukt wordt je voorband niet tegen de koeler aankomt! Zeker als je het gas loslaat gaat 'ie best laag, lager dan wanneer je de voorrem gebruikt (want je het ook anti-duik systeem TRAC, toch?).
En dat ik dit weet komt helemaal niet omdat ik dit zelf gehad heb hoor O-)


neej ik heb poten van een rc36, niet meer van die antiduik rommel.
zo'n ding moet gewoon duiken anders remt t voor geen zak.
en ze zijn beduidelijk stugger.
maar nog niet zat, want hij veert in tot aan de kroonplaat :+
dus misschien nog andere veren erin of dikkere olie.
 
fototjes :P

van t weekend uitlaten erop gemaakt
het is nu een rijdende donderwolk
eigenlijk klinkt het als een 2 cilinder :+

img2122.jpg

img2125.jpg

img2126.jpg
 
da is wel heel mooi ja

maar t is anders uitgevallen :P
en hij staat te koop btw O-)

foto378y.jpg

foto384b.jpg

foto379.jpg

foto375.jpg
 
Even een klein tipje als je de oliekoeler daar gaat monteren: let er op dat als de voorvering ingedrukt wordt je voorband niet tegen de koeler aankomt! Zeker als je het gas loslaat gaat 'ie best laag, lager dan wanneer je de voorrem gebruikt (want je het ook anti-duik systeem TRAC, toch?).
En dat ik dit weet komt helemaal niet omdat ik dit zelf gehad heb hoor O-)


Whahahahhahhaha IK OOK!! :+ :+
 
Hé maxisport , ga jij nu ook al de vfr club verlaten ????? ;( Zit ik hier straks alleen :) . Had nog ff een vraagje voor je . Ik had Sepp ook al gevraagd maar ik zie dat jij een blade wiel in je standaard brug hebt zitten met neem ik aan een 180 bandje . Zo te zien past dat net . Hou je nog wat ruimte over aan de zijkant van je brug ??Heb jij je voor en achtertandwiel offset moeten zetten of paste dat standaard zo . Gebruik zelf een cbr 5" velg maar dat maakt voor de breedte van de band niet uit niet uit , hooguit dat ie wat boller staat dan bij jou . . Hoor het wel , Groet Fanskar :W
 
Hé maxisport , ga jij nu ook al de vfr club verlaten ????? ;( Zit ik hier straks alleen :) .
Valt wel mee, alleen die van mij zal nog wel wat langer stil staan.
Heb in het kader van de verveling een klomp ijzer dr onder gepropt en dat past beter dan verwacht, dus dat gaan we maar eens verder uitwerken.
full


Had nog ff een vraagje voor je . Ik had Sepp ook al gevraagd maar ik zie dat jij een blade wiel in je standaard brug hebt zitten met neem ik aan een 180 bandje . Zo te zien past dat net . Hou je nog wat ruimte over aan de zijkant van je brug ??Heb jij je voor en achtertandwiel offset moeten zetten of paste dat standaard zo . Gebruik zelf een cbr 5" velg maar dat maakt voor de breedte van de band niet uit niet uit , hooguit dat ie wat boller staat dan bij jou . . Hoor het wel , Groet Fanskar :W
180 past net, alleen moet je dan een stuk uit de reactiestang van je achterremklauw halen.
Maar ik zou fijn een 160 gebruiken, stuurt beter en een VFR heeft niet echt het vermogen dat een 180 noodzakelijk is.
Bovendien gaat ie, zoals je al zegt, toch maar bol staan en zal ie netto misschien 5-6mm per kant breder zijn.
 
Laatst bewerkt:
het past net
ja je moet een tandwiel met offset hebben of een bak revetjes thuis.
 
het past net
ja je moet een tandwiel met offset hebben of een bak revetjes thuis.
Gaat lukken , tandwiel maak ik wel ff . De band past iig tussen de achterbrug en dat is het belangrijkste . Kan ik weer ff verder met prutsen . Bedankt voor de info
gr. Fanskar
 
Terug
Bovenaan Onderaan