vfr750f versus cbr600f

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
Wie kan mij vertellen wat de rij verschillen zijn tussen een vfr750f en een cbr600f in twijfel tussen deze twee motoren. Ik ben niet(nog)een echte lange afstands rijder en heb m`n rijbewijs ook nog niet zo lang. Ik rij nu een xj600 diversion(had een cbr600f maar heb die tegen een boom aan geparkeerd)maar wil straks wel weer een wat sportievere motor hebben. :]
 
Ik moet eigenlijk meteen aan appels en peren denken :?

Een 750CC V4 vergelijken met een 600CC 4-in-lijn.

Ik zou eens een proefrit maken op de VFR ?
 
Ik rijd zelf een cbr600 (ooit 1994 nu 2002 model) en heb ook eens een middagje op een VFR750 (of 800 daar wil vanaf zijn) gereden. Best wel een groot verschil. Cbr600 is een echte sportfiets terwijl de VFR toch meer een tourmachine is. Voelt ook groter en zwaarder aan. Moet wel zeggen dat de VFR sportiever zat dan ik had verwacht. Maar inderdaad, zoals degene hierboven al zegt, het is eigenlijk niet echt te vergelijken. Zijn twee verschillende machines.

Overigens kun je met de CBR ook prima touren. Heb er zelfs verschillende vakanties mee in het buitenland doorgebracht. Wil je een sportievere motor dan is van deze twee de CBR echt de betere keuze, en ook een stuk goedkoper (voor het geval je van plan was ook deze tegen een boom te parkeren wat ik toch echt niet aanraad. Kan best pijnlijk zijn)
 
Je zou hier kunnen kijken en een vergelijking maken op basis van technische gegevens.

Dat is ook het enigste wat je theoretisch kunt doen.

Ik zou zeggen, gewoon proefritten maken op beide motoren, dan kom je vanzelf achter de verschillen, zowel positief als negatief. :?
 
Een VFR is zooooo saai :Z
deze motor is in mijn optiek, en die van veel anderen, de beste motor die ooit is geproduceerd maar omdat ie zo goed is is ie ook enorm slaapverwekkend.
Vermogensafgifte is zo linear dat je bij een beetje sportief gummen steeds de begrenzer in gaat, stuurt zo neutraal dat er geen lol meer aan is.
Enige nadeel van de VFR is dat het erg lastig sleutelen is door de compacte bouw maar dat is eigenlijk niet relevant daar er nooit iets stuk gaat. :Z
CBR600 bied daarentegen wel rijsensatie en je kunt er ook geweldig lange afstanden mee rijden. En ook deze motor is technisch bijzonder betrouwbaar en onderhoudsvij.
 
ach ja , wat is saai ? :z

een grijze opel astra, das pas saai ;)

Dit mijn zoveelste motor, maar ik heb geen fijnere gehad dan deze VFR.
Wat is sportief? dattie onder de 7000 toeren niets doet en de vfr vanaf de 2000 lineair gaat doortrekken? Of het eindschot van de 600 die een vfr niet (nodig) heeft? de zit is bijna hetzelfde, alleen het blok en gewicht maakt erg veel verschil en idd niet te vergelijken.
Hiervoor een GSXr-etje gehad, maar dit bevalt me veel beter, je hoeft niet zoveel te schakelen om trekkracht te hebben en niet te hoog in de toeren te jagen.
de een vind dat fijn en de ander niet.

Zowel de CBR als de VFR rijden erg lekker en zijn probleemloze fietsen.

Ga er idd eens op rijden, kies de fiets die je het meest aanstaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan