vfr800 2000 temperatuur sensor defect?

Rippie

MF'er
27 jul 2003
68
0
Ik krijg mijn vfr800 niet aan de praat:

Zodra ik het contact aanzet, staat de temperatuur op ongeveer 75 graden (alsof hij al op bedrijfs temperatuur is). En omdat deze motor een autochoke heeft, denkt de ECU dat hij niet hoeft the choken. Hij wil wel starten maar slaat vrijwel direct af (te weinig benzine zonder choke)

Ik heb de dag ervoor het koelwater en olie ververst, en daarna 200 km ermee gereden zonder problemen tot de laatste 2 kilometer. Op dat moment ging de gaf de temp. sensor op de dash hele rare waarden aan (tussen 35 en 80 graden). De motor deed op dit moment, afgezien van de temperatuur sensor, nix raars.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Theorieen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bydeweg een ECU bypass gedaan voor safety-mode, dan start ie wel met een pre-map voor het warm worden. Eff een kort rondje gereden, en weer stilgezet.
Temp sensor lijkt bij het starten wel de juiste temperatuur aan te geven, maar na een tijdje gaat de temperatuur alle kanten op.

Goeie suggestie ik ga meteen ontluchten.
 
inderdaad, nadat er een flinke scheut lucht uit de radiator kwam werd de sensor readout weer normaal. (tot 3x toe effies laten draaien/stoppen en radiator dop eraf, waarbij er 2x werkelijk lucht uit kwam)

danku danku voor de hint
 
Terug
Bovenaan Onderaan